Nieuwe Behuizing Computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 15:50
Hallo Allemaal, nu het vakantie geld is gestort moeten we maar opzoek naar een nieuwe kast voor mijn computer aangezien die ik nu heb lelijk is, en geen goede airflow heeft. En de front panel is stuk, met alle front usb poorten.

Mijn computer nu:

Specificaties:

Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 3550 @ 3.30GHz
8,00GB Dual-Channel DDR3
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-M PRO
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (NVIDIA)
SMC23A550U (1920x1080@60Hz) Monitor

Foto's van mijn computer nu:

https://ibb.co/JdB5Dxh
https://ibb.co/5Bjxt9Q
https://ibb.co/2Y1XT6N

Zoals je ziet, heeft de kaart niet veel ruimte.
Tempraturen zijn, 80graden voor videokaart en 40/50 voor de cpu. (tijdens stress test). en zonder 45/30

Ik zoek een?
Een nieuwe computer case, met nieuwe stille fans

Wat is je budget?
Rond de 50 euro, voor de PC case, en voor de fans zo goedkoop mogelijk mits ze stil zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat naar deze 2 te kijken:

pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem, komt te staan in een bureau. met deurtje er voor. (of eventueel op de grond naast het bureau)

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, met name over de airflow en nieuwe fans.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

met deurtje er voor
Zit daar je hitte probleem niet? Staat je huidige PC ook in de kast?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thewisbone
MAX3400 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Zit daar je hitte probleem niet? Staat je huidige PC ook in de kast?
Zou kunnen, maar ik heb hem er ingedaan omdat ik gek werd van het geluid van de fans.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:30:
[...]

Zou kunnen, maar ik heb hem er ingedaan omdat ik gek werd van het geluid van de fans.
Kip ei. Fans werken niet voor niets. Zet m in een kast. PC wordt warmer. Fans nog harder werken en/of warme lucht weer aanzuigen.

Doe eens een stresstest met je PC gewoon op je bureau? En/of richt er ook eens een ventilator op?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thewisbone
MAX3400 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Kip ei. Fans werken niet voor niets. Zet m in een kast. PC wordt warmer. Fans nog harder werken en/of warme lucht weer aanzuigen.

Doe eens een stresstest met je PC gewoon op je bureau? En/of richt er ook eens een ventilator op?
Het bureau is maar klein, zal hem zo eens uit de kast halen en er naast zetten. zien of het verschil maakt. Maar waarom zou ik er een ventilator opzetten? nog meer herrie haha

• Thewisbone
Net getest, naast het bureau op een tafel, en met een dikke ventilator er op met openkast, videokaart blijft 80graden. Ik denk dat een andere kast moet komen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom denk je dat? Juist deze test bewijst dat de kast er geen drol mee te maken heeft.
Zit je videokaart koeler niet vol stof?

🖥️ | 🚗

• Thewisbone
MadMarky schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:57:
Waarom denk je dat? Juist deze test bewijst dat de kast er geen drol mee te maken heeft.
Zit je videokaart koeler niet vol stof?
Nee, ik heb de videokaart net helemaal ontstoft.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:55
Als je een dikke ventilator op de videokaart richt en hij blijft zo warm, waarom zou een andere kast dan ineens de videokaart koeler maken?

• Thewisbone
Miyazono schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:01:
Als je een dikke ventilator op de videokaart richt en hij blijft zo warm, waarom zou een andere kast dan ineens de videokaart koeler maken?
Heb je wel mijn topic gelezen? bekijk de foto's eens.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:04

HugoBoss1985

Xenotech

Het ziet er inderdaad uit als een beetje een "standaard" behuizing met de voeding bovenin en maar één enkele 92/80mm outtake fan :P

Een computer in een bureau plaatsen zorgt overigens vrijwel altijd voor meer herrie en slechtere temperaturen van het geheel.
Ik zou dan een bureau met open achterkant aanraden en zorgen dat het je het deurtje open laat wanneer de computer gebruikt wordt.
Anders kan je net zo goed géén fans gebruiken en een gesloten behuizing kiezen.
Zo'n dichte ruimte wordt gewoon een sauna.

Zoals hierboven vermeld, als je géén verschil merkt met het zijpaneel van de behuizing verwijderd dan is er misschien iets anders aan de hand.
Maar ik vind de kaart inderdaad wel erg dicht op de (dichte/gesloten) bodem van je behuizing zitten.

Het kan toch mogelijk zijn dat je zonder het zijpaneel geen verschil in temperaturen merkt, maar wél in geluidsniveau (Een minimaal verschil).
Als de behuizing zo compact is en zo weinig airflow heeft dan kan het paneel eraf volgens mij in sommige gevallen weinig uitmaken.
Bijvoorbeeld (willekeurig) w.b.t. de videokaart koeler 2200 rpm mét zijpaneel en 1800 rpm zonder zijpaneel @ 80c.

De Focus G zou ik je aanraden, de Coolermaster is een erg "gesloten" behuizing en heeft vrijwel zeker slechtere temperaturen/meer herrie. (dichte voorkant, één outtake fan (mogelijkheid) en een psu shroud helpen niet mee voor goede temperaturen...)
De Focus G is een case met erg veel mesh, wat je wel goed schoon moet houden als je zuinig bent met je computer (onderdelen) en de goede temperaturen wilt behouden.
Verstopte filters (mesh) werken niet (goed).
Heb je wel een intake fan (of meerdere) ?

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-06-2019 16:27 ]

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:55
Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:04:
[...]

Heb je wel mijn topic gelezen? bekijk de foto's eens.
Dat heb ik zeker gedaan, en ik zeg alleen dat als je een fan op de videokaart zet en geen verschil merkt dat je met een nieuwe behuizing geen temperatuursverschil gaat merken. Het is niet dat ik zeg dat een nieuwe behuizing niet nodig is of zo ;)

• Thewisbone
HugoBoss1985 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:11:
Het ziet er inderdaad uit als een beetje een "standaard" behuizing met de voeding bovenin en maar één enkele 92/80mm outtake fan :P

Een computer in een bureau plaatsen zorgt overigens vrijwel altijd voor meer herrie en slechtere temperaturen van het geheel.
Ik zou dan een bureau met open achterkant aanraden en zorgen dat het je het deurtje open laat wanneer de computer gebruikt wordt.
Anders kan je net zo goed géén fans gebruiken en een gesloten behuizing kiezen.
Zo'n dichte ruimte wordt gewoon een sauna.

Zoals hierboven vermeld, als je géén verschil merkt met het zijpaneel van de behuizing verwijderd dan is er misschien iets anders aan de hand.
Maar ik vind de kaart inderdaad wel erg dicht op de (dichte/gesloten) bodem van je behuizing zitten.

Het kan toch mogelijk zijn dat je zonder het zijpaneel geen verschil in temperaturen merkt, maar wél in geluidsniveau (Een minimaal verschil).
Als de behuizing zo compact is en zo weinig airflow heeft dan kan het paneel eraf volgens mij in sommige gevallen weinig uitmaken.

De Focus G zou ik je aanraden, de Coolermaster is een erg "gesloten" behuizing en heeft vrijwel zeker slechtere temperaturen/meer herrie.
De Focus G is een case met erg veel mesh, wat je wel goed schoon moet houden als je zuinig bent met je computer (onderdelen) en de goede temperaturen wilt behouden.
Verstopte filters (mesh) werken niet (goed).
Heb je wel een intake fan (of meerdere) ?
Dan denk ik dat, ik voor de focus G ga, zijn de bijgeleverde fans goed genoeg?

En wat ik nu heb is één outtake fan achterin, die ook versleten klinkt. sleept aan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:55
Hoe wil je ooit een videokaart met blowerkoeler stil krijgen? Die dingen maken nu eenmaal meer herrie en worden warmer dan een openair koeler. Neemt niet weg dat een andere behuizing wel verstandig is. Alles in de behuizing zal warmer worden dan nodig door gebrek aan airflow. De Focus G is een goede keuze. Goede airflow en stille fans. Grootste probleem is echter de fan van je videokaart.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:19:
[...]

Dan denk ik dat, ik voor de focus G ga, zijn de bijgeleverde fans goed genoeg?

En wat ik nu heb is één outtake fan achterin, die ook versleten klinkt. sleept aan.
Het punt hier boven mij vermeld, w.b.t. een "blower-style" videokaartkoeler is wel iets om rekening mee te houden.

Je hebt dus gewoon een klote behuizing met maar één fannetje in een bureau staan.
Dat is inderdaad waardeloos.

Mijn ervaring met Fractal Design fans is erg positief.

Je zou ook nog de Focus G "mini" kunnen overwegen want je hebt volgens mij een M-atx moederbord?
Maar die heeft dan wél weer slechtere temperaturen bij gelijke omstandigheden aangezien die kleiner is en je videokaart dan dichter op je voeding zit.
Misschien een verwaarloosbaar verschil, maar toch ;)

[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-06-2019 16:23 ]

• Thewisbone
Dan bestel ik hem zo, weet jij toevallig of die lichtjes op de fans uitkunnen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:23:
Dan bestel ik hem zo, weet jij toevallig of die lichtjes op de fans uitkunnen?
Volgens mij niet, maar misschien kan je één van de kabeltjes doorknippen.
Let op: ik weet hier verder niets van/over w.b.t. deze fans.

• Thewisbone
Uszka schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:19:
Hoe wil je ooit een videokaart met blowerkoeler stil krijgen? Die dingen maken nu eenmaal meer herrie en worden warmer dan een openair koeler. Neemt niet weg dat een andere behuizing wel verstandig is. Alles in de behuizing zal warmer worden dan nodig door gebrek aan airflow. De Focus G is een goede keuze. Goede airflow en stille fans. Grootste probleem is echter de fan van je videokaart.
Ja, die videokaart. waardeloze fan zit er op. alleen is dat niet zo makkelijk te vervangen zag ik.
Ik zou wel een andere videokaart willen, maar dan moet je echt heel veel geld bij leggen voor een soort gelijke kaart.

• Uszka
Kunnen niet uit. Zijn 3 pins led fans.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Uszka schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:24:
Kunnen niet uit. Zijn 3 pins led fans.
Dan kun je ook geen (van die 3) draden doorknippen idd.
Misschien kan hij de draadjes die naar de ledjes gaan doorknippen.

Die "altijd aan" ledjes zijn ook iets wat door meerdere mensen als een nadeel wordt gezien van deze behuizing.
Van mij hoeft dat ook niet meer, die tijd is voorbij ;)

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-06-2019 16:27 ]

• Thewisbone
Die is net iets kleiner zelfs dan mijn huidige, en heb liever wat meer ruimte anders kan ik er niet in met mijn dikke handen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding komt nu onder ipv GPU (bij Focus) dat scheelt alweer qua warmte. want MB komt naar boven nu

Afbeeldingslocatie: https://images.bit-tech.net/content_images/2017/05/fractal-design-focus-g-mini-review/focusgm-15b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 12-06-2019 16:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Thewisbone
Hackus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:30:
Voeding komt nu onder ipv GPU (bij Focus) dat scheelt alweer qua warmte. want MB komt naar boven nu

[Afbeelding]
Dit is de mini? of? bedankt voor het plaatje. ziet er strak uit.

IK WIL GRAAG VOOR DE WITTE VERSIE GAAN, ziet er wel stylish uit

• Uszka
pricewatch: Sharkoon Sharkoon AI7000 Silent Red heeft een leuke prijs bij Alternate en is een prima behuizing als de kleur je aan staat. Anders misschien de blauwe of de groene?

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Dat is de mini en al een enorme verbetering van het onding wat je nu hebt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:33:
[...]

https://www.kitguru.net/c...-focus-g-atx-case-review/

• Thewisbone
Dankje, wat zal ik doen de mini of de grote? ik zie trouwens geen fan achterin zitten, wat ik nu wel heb.

• Uszka
Met de ATX ben je flexibeler in moederbordkeuze als je over een tijdje gaat upgraden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Dankje, wat zal ik doen de mini of de grote? ik zie trouwens geen fan achterin zitten, wat ik nu wel heb.
Moet je ff 1 fan bijbestellen, er zitten (alleen) twee voorin.

• Uszka
Fan bijbestellen is niet nodig. De Focus G Mini koelt als een malle met de standaard fans.

• Thewisbone
Heb zojuist deze besteld:

https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc

Die extra fan, kijk ik later wel voor. (tweakers

• Thewisbone
Dankjullie wel voor de hulp! als ik hem binnen heb er kom er niet uit, dan komt er vast wel weer een vraag van mij.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Thewisbone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Gewoon lekker zo laten.
Je videokaart trekt ietsjes warme lucht uit de case en dan hou je met 2x 120mm intake iets "overdruk".
Deze case heeft zoveel mesh dat de warme lucht er gewoon uitgeduwd wordt. (dat is overdruk).

• Thewisbone
Hallo. Ben ik weer, ik wil nu de computer installeren. maar ik krijg niet eens de schroefjes op zijn plaats om het moederbord vast te houden, net of de schroefgaten te klein zijn. help!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 03:36
Je weet dat je in de behuizing deze standoffs/spacers

Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/6a918951-8f44-4d59-ae42-3615e5d157be_1.369aaf40a478e6d3ab47f6d357663a04.jpeg?

moet monteren en dan pas het moederbord daarop leggen? Er zit een patroon in voor de verschillende ATX-maten.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyrozi op 18-06-2019 14:33 ]

• Thewisbone
Phyrozi schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:32:
Je weet dat je in de behuizing deze standoffs/spacers

[Afbeelding]

moet monteren en dan pas het moederbord daarop leggen? Er zit een patroon in voor de verschillende ATX-maten.
ja, weet ik. ik heb ze er momenteel allemaal in, maar ze zitten allemaal op gelijke hoogte omdat ik ze er niet verder in kan draaien.

Anyway zal straks zien of het allemaal past.

• Thewisbone
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Qd4sjTN/aaaaaaaaaaaassss.jpg

Staat die dan ;)

Kon alleen geen plek voor een 3e hardeschijf vinden. Heb nu één SSD en één 3,5 hdd in de rackets onderin.
Maar ik heb nog een 2,5inch hdd die ik er ook wel in zou willen hebben.

Heb trouwens mijn dvd speler, er maar niet ingedaan. gebruik ik toch nooit meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Thewisbone op 18-06-2019 20:44 ]

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:54
Uszka schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:34:
pricewatch: Sharkoon Sharkoon AI7000 Silent Red heeft een leuke prijs bij Alternate en is een prima behuizing als de kleur je aan staat. Anders misschien de blauwe of de groene?
Wat een lelijk ding. Maar goed, smaken verschillen.
Voor een goede airflow zou ik denken aan een Coolermaster H500. Maar die moet je ook maar mooi vinden en het zal misschien niet de stilste zijn.
Pagina: 1