Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221754

Topicstarter
Mijn vraag
Met mijn startup ben ik bezig met een pilot voor Waterschap de Dommel. Nu willen we voor een een lange periode een camera onder water hangen, het liefst een jaar, en hiervan dan de batterij eens in de zoveel tijd vervangen, data eraf halen en weer terug hangen. We hebben geen budget voor een onderwatercamera van 2.000. Dus wat is een goed alternatief?

Relevante software en hardware die ik gebruik
We willen de beelden afzonderlijk en uiteindelijk, in één video publiceren met duidelijk beelden van het onderwaterleven. Software o.i.d. vormen bij mijn weten geen voorwaarden. Het zou ideaal zijn als we vergelijkbare beelden als "Blik onder water" kunnen leveren maar dit is ook geen vereiste.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse merken action cams gevonden die me wel geschikt lijkt maar ik heb geen idee wat het verschil is tussen bijvoorbeeld een Nikkei en een Solare. GoPro betaal ik volgens mij veel voor het merk zonder er daadwerkelijk meer voor te krijgen. Of zie ik dat fout?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik denk dat je ongeveer dagelijks de lens schoon moet maken omdat er anders algen en andere dingen op gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Even een paar gedachtes van mijn kant.

- Xiaomi is bijvoorbeeld een mooi alternatief voor gopro, nikkei etc vind ik de beeldkwaliteit echt minder van.

- Accu's gaan minder lang mee als ze koud zijn. Water vaak al kouder dan de normale buitenlucht, en een strenge winter helpt ook niet mee.

- Ga je een time-lapse maken?. 24/7 30fps filmen lijkt me geen goed plan.

- Hoe ga je de lens schoonhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bestaan er geen onderwater "wildlife cams"?

De resolutie is vaak niet al te hoog maar ze nemen pas op als er detectie is van beweging.

/edit; zijn er geen direntuinen in NL met een oderwater webcam? Bel ze eens wat ze gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 12-06-2019 14:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Deze blik onder water?
YouTube: Waterschap Rivierenland; Blik onder Water

De meeste action-cams houden het een uurtje uit met filmen. Op lage resolutie misschien 2 uren. "eens in de zoveel tijd" is dus elke paar uur.

Timelapse kan, maar met 24 uur houd dat wel op. Plus, de helft van de tijd is het donker. Dus zie je niets.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 12-06-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 1221754 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:38:
Met mijn startup ben ik bezig met een pilot voor Waterschap de Dommel. Nu willen we voor een een lange periode een camera onder water hangen, het liefst een jaar,
Wat is nu precies je doel? een pilot van een jaar? Zou een week niet voldoende zijn om aan te tonen dat wat jullie kunnen voldoet aan wat het waterschap verwacht? Dat is nl. het doel van een pilot....

Wat hebben jullie nu aangeboden aan het waterschap?

Kun je overigens niet beter gaan kijken naar waterproof security cams? Hangt de camera overigens in een beveiligde zone? Dan kun je misschien beter een model kiezen met active power, gekoppeld aan een opname station. Dan kun je ook nog regelen dat alleen opgenomen wordt bij beweging....

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 12-06-2019 14:59 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou me richten op een normale camera in een goede waterdichte behuizing. Niet eens perse specifiek voor een camera, gewoon een waterdichte doos met een venster. En netstroom, geen accu's wisselen, enige idee hoe lang een accu mee gaat? Dat is enkele uren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verplaatst naar aankoop advies ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vet-smurf
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04 12:50
Ik ken de Dommel als een stromende rivier/beek. Bewegings trigger is qua accu natuurlijk aan te raden (wildcams) maar de meeste stromende rivieren staan vol met bewegende waterplanten, door weerkaatsing van het licht in het water word de sensor wellicht ook getriggert? Denk dat er geen echte voor de hand liggende oplossing is en dat er wat testjes gedaan moeten worden links en rechts.

Wellicht wat out of the box https://www.instagram.com/p/Bw6n3UhhExy/?igshid=61t15htgvox Maar geeft ook ruimte om met zonnepanelen oid te charge.

Maar zoals genoemd dikke kans dat het alg op welke behuizing/Lens dan ook de grootste interval bepalen gaat worden
Pagina: 1