panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Of wellicht wat meer BBQ vet gebruiken?
Vind het wel een gave kleur!
Verwijderd
Maar ik denk dat ik de rest niet meer zo krijg. Het lijkt wel alsof het de eerste keer gevormd is en nu zo blijft.
Als ik de hele rand zo kan krijgen dan doe ik het graag maar ik het eerst zeker weten.
De stove was flink prijzig namelijk.
Het lijkt een beetje om gun blue wat ik gebruikte om staal van mijn luchtbuks blauw te kleuren.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Even lekker patat bakken, alles met de handen eten en dan elke keer de rand aanraken tot je helemaal rond bent?madmaus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:14:
Hele rand is idd ook mooi ja zo.
Maar ik denk dat ik de rest niet meer zo krijg.
ze noemen dat ook wel het beitsen van RVS
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Goede tip.Tvern schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:19:
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar zou je aanraden om eens op motorforums te gaan neuzen. Die hebben een hoop ervaring met dit soort verkleuringen op RVS en chromen uitlaten.
Google op verkleuring uitlaat rvs geeft al een hit dat er anti blauw bestaat.
Daar ga ik eens mee aan de slag.
Er zijn meerdere manieren.madmaus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:22:
[...]
Goede tip.
Google op verkleuring uitlaat rvs geeft al een hit dat er anti blauw bestaat.
Daar ga ik eens mee aan de slag.
Borstelen (daarmee poets je het als het ware weg) doen ze ook bij lassen waar door de warmte het RVS verkleurd.

Dit soort borsteltjes, kan ook op normale boormachine (beetje krachtige) kan er evenuteel 1 toesturen.
Je hebt ook schoonmaak spullen waarmee het weg kan gaan, als het echt vet is kun je altijd remmenreiniger gebruiken of inoxi clean (dat is iets heftiger)
Werk op een RVS lashal dus keuze genoeg om dit soort zaken op te lossen.
Zelfs een oude uitlaat weer als nieuw kijgen
voor

na
[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 12-06-2019 14:35 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Top.Rubman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:32:
[...]
Er zijn meerdere manieren.
Borstelen (daarmee poets je het als het ware weg) doen ze ook bij lassen waar door de warmte het RVS verkleurd.
[Afbeelding]
Dit soort borsteltjes, kan ook op normale boormachine (beetje krachtige) kan er evenuteel 1 toesturen.
Je hebt ook schoonmaak spullen waarmee het weg kan gaan, als het echt vet is kun je altijd remmenreiniger gebruiken of inoxi clean (dat is iets heftiger)
Werk op een RVS lashal dus keuze genoeg om dit soort zaken op te lossen.
Zelfs een oude uitlaat weer als nieuw kijgen
voor
[Afbeelding]
na
[Afbeelding]
Als je eentje zou kunnen toesturen graag
Het vet is nu wel echt eraf de verkleuring zit er nog.
Inoxi clean ga ik ook nog even onderzoeken.
Thanks.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
In principe niet als het een beetje knap RVS is.Stoney3K schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:40:
In hoeverre tast het schuren/borstelen/polijsten de roestwering niet aan dan?
Hier werken we met name met 304 of 316L maar je hebt veel meer gradaties.
RVS is de gehele legering dus "overal" even roestvast.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit product
Applicatietijd en na-reinigen kwam wel redelijk nauwkeurig. Slecht schoonmaken geeft ook vlekken i.v.m. overbeitsen.
Als het massief RVS is dan herstelt het onder normale omstandigheden wel zijn chroomoxide huid.
Als je netjes schuurt wel overal. Zorg ook dat de richting gelijk is.
Dit lijkt gewalste en getrokken plaat.
Als je alleen een klein stukje schuurt/borstelt ga je dat verschil altijd zien. Je moet dus het hele oppervlak behandelen.
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
Ik zou denk ik ook proberen om de hele rand die kleur te laten worden. Leg er eens een druppel olie op, en kijk wat er gebeurt.
Of schoonpoeten, en dan wat hittebestendige blanke lak er op.