Eagles schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:44:
[...]
Zojuist gebeld door een online shop die zo attent was het gewoon even te gaan testen, en ze zeggen dat het niet werkt op een LED dimmer helaas. De kleurloze ledstrips schijnen het wel weer te doen wat nogal vreemd is maar goed.
Wat nu mijn plan is om het via KlikaanKlik uit te gaan doen, apparaatje in de inbouwdoos waar de LED dimmer zou komen plaatsen en dan met de afstandsbediening waar ik ook sommige lampen mee bedien te werken. Dan zit alles in elk geval op 1 afstandsbediening en die afstandsbediening werkt veel beter dan die meegeleverde dingen van die RGB strips...
De witte leds hebben waarschijnlijk gewoon een rechtoerechtaan omvormer van 230v ac naar 5v dc, verminder de spanning aan de ene kant en de andere kant verandert mee.
RGB leds zijn wel degelijk dimbaar maar hebben een controller nodig voor zowel kleur als spanning, en wat @
nixjuh zegt, als je het voltage op de controller verminderd gaat die waarschijnlijk gewoon uit of erger: kaput.
Ik denk niet dat je de kleuren of helderheid aan kan passen met een universele KAKU afstandsbediening, die controller reageert alleen op het signaal van meegeleverde afstandsbediening.
Voor zover ik weet is er geen goedkoop kant en klaar systeem met dimbare RGB Leds via een wanddimmer.. vaste kleuren kan wel, je kan ook zelf iets fabriceren natuurlijk, zelf een omvormer bouwen maar dan zit je nog steeds te kijken met de RGB control.
Een ledstrip van ikea, philips hue of xiaomi kun je met een app bedienen, heb je heel die achakelaar niet nodig.
Als je echt vastberaden bent om het via de muur te doen bereid je dan maar voor op een fikse rekening, een slimme wandschakelaar danwel dimmer die je zelf kan programmeren is niet goedkoop.
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.