Toon posts:

Ziggo internet en Voip KPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bert Ma
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06-2019
Wij hebben een internet verbinding van Ziggo (zakelijk 250/40 Mbps) en sinds kort Voip van KPN omdat Ziggo niet alle primaire functionaliteiten (doorverbinden) van een telefooncentrale kon aanbieden.
Sinds we Voip hebben valt de internet verbinding weg, zijn wij niet te verstaan kortom enorme vertraging treedt op.
Wat we hebben gedaan: ping testen gedaan naar Ziggo modem, Draytek router en naar Google. Op het moment dat de vertraging optreedt is de ping test naar Draytek (VIGOR 2926) nog steeds goed (1 ms) echter naar Ziggo en Google meer 100, 200, 800 ms, of zelfs helemaal geen verbinding. Ook als we niet gebeld worden zomaar vertraging. Uiteindelijk alle functies laten uitschakelen van de Voip toestellen, dus alleen maar bellen en gebeld worden en doorverbinden naar ander toestel uitgeschakeld.
Draytek uit- en weer inschakelen heeft geen effect, het enige dat help is het Ziggo modem uit- en weer inschakelen.

Leverancier van KPN Voip zegt dat het ligt aan de bandbreedte van de Ziggo verbinding, Ziggo zakelijk service afdeling zagen geen problemen aan het modem echter na aandringen zagen zij ook vertraging met de ping test. Ticket aangemaakt echter na paar weken geïnformeerd naar de status, geen ticket aangemaakt... enorme lange wachttijden op dit moment bij Ziggo.
De Voip toestellen zijn op een apart Poe switch aangesloten en deze direct op de Draytek router.
Wat veroorzaakt deze vertraging en waarom werkt de combinatie Ziggo en KPN niet?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bert Ma schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:10:
... waarom werkt de combinatie Ziggo en KPN niet?
Zo in z'n algemeenheid gaat VOIP over je bestaande internet verbinding altijd onbevredigend werken.
VOIP-verkeer werkt vooral met hele kleine pakketjes maar die nemen wel de plaats in van pakketjes die de volledige MTU gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• henk26
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:22
Toevallig weet ik dat dit probleem inderdaad kan spelen met Ziggo i.c.m. KPN voip. In een vergelijkbaar geval had het te maken met het modem. Door een firmware update speelde opeens dit probleem. Wat kan helpen is Ziggo te vragen de firmware van het modem terug te zetten naar een oudere versie en dan het opnieuw te testen.

Helaas werkt Ziggo en KPN voip niet heel goed samen. Het kan nu tijdelijk opgelost worden met behulp van die firmware rollback, maar kans is groot dat je in de toekomst er weer mee te maken krijgt. Beste oplossing is een vdsl/fiber i.c.m. voip van KPN oplossing. Je zou eventueel een goedkope vdsl lijn er naast kunnen nemen puur voor voip, dat heeft toch niet zoveel bandbreedte nodig. Met behulp van VLAN op de switch splits je het voip verkeer af naar de vdsl lijn.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Brahiewahiewa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Zo in z'n algemeenheid gaat VOIP over je bestaande internet verbinding altijd onbevredigend werken.
VOIP-verkeer werkt vooral met hele kleine pakketjes maar die nemen wel de plaats in van pakketjes die de volledige MTU gebruiken
Dat wordt je altijd wijsgemaakt door VoIP aanbieders (omdat ze dan hun eigen lijn a 100 euro per maand aan kunnen smeren) maar in de praktijk gaat dit eigenlijk meestal wel prima. Zeker met die dikke pijpleidingen van tegenwoordig. Die zitten zelden eigenlijk zo vol dat er veel problemen optreden en als ze er al zijn is er een kleine hickup. Die heb je met je mobiel ook wel eens dus dat is niet iets dat men helemaal niet gewend is :p

Ik kan in ieder geval meerdere bedrijven die via VoIP bellen met Ziggo zakelijk (al weet ik niet of ze van KPN VoIP gebruik maken) en die zijn daar tevreden over.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Wat voor Ziggo lijn gaat het om? Kabel of glas? Wat voor modem hebben jullie hangen, en wat voor Draytek?

• Bert Ma
We hebben zakelijke kabel verbinding (coax) router Draytek Vigor 2926
ping test gedaan voor bepalen MTU waarde: 1422

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Bert Ma schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:42:
We hebben zakelijke kabel verbinding (coax) router Draytek Vigor 2926
ping test gedaan voor bepalen MTU waarde: 1422
En welk modem? Staat dat modem in bridge mode?

• Bert Ma
Modem: Hitron CGNV4 en staat in bridge mode

• Bert Ma
Als ik op modem wil inloggen krijg ik UPC inlogscherm. Op een forum staat dat dit modem niet in bridge mode gezet kan worden omdat het gaat om oud UPC gebied?
Kan helaas niet inloggen om modem om te checken of dit zo is, Helpdesk Ziggo enorme wachttijden.

• 2dehans
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-09-2021
Bert Ma schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:37:
Modem: Hitron CGNV4 en staat in bridge mode
Hoe weet je dat deze in bridge staat> Ik heb een zelfde modem (zakelijke markt) en wil graag een tp link deco pakket erop aansluiten. Nu dient de hitron daarvoor in bridge te worden gezet... en die optie kan ik in mijn modem niet vinden. Ziggo klantenservice gaf aan dat die optie ook niet mogelijk is en het een kwestie is van je tp link er gewoon aan te sluiten ???

• Nortepe85
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 00:15
Zoek het bij Ziggo. Je internetverbinding is gewoon niet stabiel en dat merk je inderdaad tijdens het bellen.

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:29
@Bert Ma,

Of ik begrijp je verkeerd? Maar hier https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/voip/ staat toch echt “doorverbinden”.

War je zou kunnen doen is Ziggo bellen en vragen naar Ubee UBC1318ZG. Dit is een modem zonder WiFi, maar met de mogelijkheid tot bridge mode.

Je hebt geen Zakelijk Pro van Ziggo neem ik aan?

• sjaft
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-01 00:42
Welk product neem je af bij KPN? Welke toestellen/centrale? Meest VOIP producten hoort namelijk ook een internetverbinding bij en het klinkt alsof je het spul via je Ziggo gateway het internet op laat gaan.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee