Op zoek naar een 65 INCH gaming/netflix TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 12:33

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voor in mijn nieuwe huis ben ik op zoek naar een 65 INCH televisie.

Wat is je budget?
Ongeveer 1500,- euro. Mocht het zijn dat ik met 200 euro extra meer waarde uit haal kan ik het eventueel ophogen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix/Televisie en snelle FPS multiplayer games dus een lage inputlag is gewenst

Wat heb je zelf al gevonden?

Samsung QLED QE65Q8D Zwart

Samsung UE65NU8000 Zwart

Sony KD-65XF8505 Zwart

Bovenstaande schermen in een compare list

Welke vragen heb je hier nog over?

Mijn situatie is als volgt:

Kamer is 4,30 breed. Aan de muur wil ik graag het scherm vastzetten.
Recht tegen over de andere kant van de muur komt een L vorm bank, de kijkhoeken zijn voor mij dus zeer van belang.

In 1e instantie wou ik gaan voor de nu800 serie van Samsung echter lees ik overal dat hier de kijkhoeken zeer slecht op zijn. Ik heb deze TV zelf in de 75 inch versie gezien in de Mediamarkt en daar kon ik het niet zien. Maar natuurlijk hebben ze daar andere belichting dan in een gewone huiskamer.

De Nu800 heeft een inputlag van 15ms en de qe65q8d 19ms.

Nu kom ik van een 49 inch Full HD scherm van +- 8 jaar oud, deze heeft een inputlag van 5ms, de vraag is dus is die 500 euro extra en +4ms inputlag erbij het waard of is de nu800 een betere optie.

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben, shoot!

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door n0ss op 12-06-2019 12:23 ]

Beste antwoord (via n0ss op 24-06-2019 09:34)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Samsungs beschikken over VA-paneel en hebben hierdoor matige kijkhoeken. Onder een hoek van circa 25 tot 30° zullen de kleuren en helderheid 'afnemen'. Ze beschikken wel over meer gaming features; denk aan VRR (Freesync), ALLM en een betere response tijd. Verder zijn het contrast, de helderheid en HDR-prestaties beter. De Q8D heeft FALD en hierdoor betere donkere kamer/scene prestaties en imposantere HDR-prestaties, ook door de iets hogere HDR-piekhelderheid.

De Sony XF85 is eigenlijk op alle fronten minder behalve de kijkhoek. Je zou nog kunnen kijken naar de Sony KD-65ZF9 die met zijn X-Wide-Angle technologie dichtbij IPS-kijkhoeken komt voor een VA-paneel. Zie het als een XF90 met betere kijkhoeken ten koste van een iets minder contrast.

Met jouw budget komt een een 65-inch LG B8/C8 OLED ook in beeld. Dan heb je een tv met goede kijkhoeken, goede hdr/film-prestaties en ook geschikt voor gaming. In principe sluiten de oled's het beste aan bij jouw wensen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Samsungs beschikken over VA-paneel en hebben hierdoor matige kijkhoeken. Onder een hoek van circa 25 tot 30° zullen de kleuren en helderheid 'afnemen'. Ze beschikken wel over meer gaming features; denk aan VRR (Freesync), ALLM en een betere response tijd. Verder zijn het contrast, de helderheid en HDR-prestaties beter. De Q8D heeft FALD en hierdoor betere donkere kamer/scene prestaties en imposantere HDR-prestaties, ook door de iets hogere HDR-piekhelderheid.

De Sony XF85 is eigenlijk op alle fronten minder behalve de kijkhoek. Je zou nog kunnen kijken naar de Sony KD-65ZF9 die met zijn X-Wide-Angle technologie dichtbij IPS-kijkhoeken komt voor een VA-paneel. Zie het als een XF90 met betere kijkhoeken ten koste van een iets minder contrast.

Met jouw budget komt een een 65-inch LG B8/C8 OLED ook in beeld. Dan heb je een tv met goede kijkhoeken, goede hdr/film-prestaties en ook geschikt voor gaming. In principe sluiten de oled's het beste aan bij jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
benbaba schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:19:

Bedankt voor je zeer uitgebreidde antwoord _/-\o_

Ik snap dat OLED het beste van alles is maar ik weet niet of ik me durf te wagen aan het OLED burn in verhaal. Nu is het natuurlijk niet 100% zeker dat je dit gaat krijgen echter loop ik liever dat risico niet dat ik hem eventueel later moet laten ophalen ter reparatie.

Is de Samsung QLED dan alsnog een goede keuze of valt deze dan ook af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Eens met benbaba, OLED sluit het beste aan bij jouw wensen. Er zijn meerdere Tweakers die ook games spelen met uren achterelkaar statische onderdelen in beeld en geen last van inbranden hebben, neem hiervoor het OLED ervaringen topic door.

Let bij de Samsung 65Q8D op dat je ook daadwerkelijk voor de 'D' variant kiest, deze heeft FALD in tegenstelling tot de Q8F.

Als je je zorgen maakt over de kijkhoeken en hierdoor de NU80xx hebt laten vallen dan kan je net zo goed ook de Q8D van jouw lijstje schrappen aangezien de kijkhoeken bij deze tv hetzelfde zijn als bij de NU80xx tv.

Als je per se geen OLED wenst dan is de Sony 65ZF9 voor jou de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:00:
Eens met benbaba, OLED sluit het beste aan bij jouw wensen. Er zijn meerdere Tweakers die ook games spelen met uren achterelkaar statische onderdelen in beeld en geen last van inbranden hebben, neem hiervoor het OLED ervaringen topic door.

Let bij de Samsung 65Q8D op dat je ook daadwerkelijk voor de 'D' variant kiest, deze heeft FALD in tegenstelling tot de Q8F.

Als je je zorgen maakt over de kijkhoeken en hierdoor de NU80xx hebt laten vallen dan kan je net zo goed ook de Q8D van jouw lijstje schrappen aangezien de kijkhoeken bij deze tv hetzelfde zijn als bij de NU80xx tv.

Als je per se geen OLED wenst dan is de Sony 65ZF9 voor jou de beste keus.
Bedankt voor je antwoord, ik ga even het OLED ervaringen thread doorlezen.
De Sony 65ZF9 schijnt last te hebben van blooming, zo erg dat er tijdens films felle objecten gewoon door het zwart doorschijnen...

Ik ga even onderzoek doen naar de LG B8 OF LG C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 18:14
Wat ik me afvraag is waar je games mee speelt. Voor een PS4 of Xbox maakt freesync niet zoveel uit (current gen), freesync van samsung synced maar tot 60fps. Als je op pc gamed en je een relatief sterkere PC hebt, is een tv met freesync wellicht een interessante optie. Mocht je een hele sterke PC hebben wil je wellicht de LG C9 overwegen, deze heeft VRR onderstuning tot 120 FPS (door de HDMI 2.1). Tijdens gamen zul je dit goed merken. Echter is de C9 65 inch net buiten price range. Als ik naar de C8 kijk duurt het nog wel een jaar voordat die binnen je pricerange vallen of je moet de 55 inch overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
karschoo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:53:
Wat ik me afvraag is waar je games mee speelt. Voor een PS4 of Xbox maakt freesync niet zoveel uit (current gen), freesync van samsung synced maar tot 60fps. Als je op pc gamed en je een relatief sterkere PC hebt, is een tv met freesync wellicht een interessante optie. Mocht je een hele sterke PC hebben wil je wellicht de LG C9 overwegen, deze heeft VRR onderstuning tot 120 FPS (door de HDMI 2.1). Tijdens gamen zul je dit goed merken. Echter is de C9 65 inch net buiten price range. Als ik naar de C8 kijk duurt het nog wel een jaar voordat die binnen je pricerange vallen of je moet de 55 inch overwegen.
Dit betreft een Playstation 4 (Call of Duty's, Battlefield, GTA e.t.c) en in de toekomst de PS5.
Op dit moment ben ik aan het kijken naar een TV met 22,5 MS inputlag, weet niet of dat acceptabel is.

Ik ga mijn PC hier niet aan koppelen, echt alleen de Playstation.

Ik heb even bekeken en ga mijn niet wagen aan OLED, ik zit er niet op te wachten om mijn TV te babysitten als die perongeluk aan blijft staan.
Pagina: 1