Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstappen van Mac naar..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KornuitSchool20
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik heb sinds twee jaar een MacBook gehad. Eerst een MacBook air en daarna sinds drie maanden de MacBook Pro. Bij mijn meest recente MacBook is een probleem met het toetsenbord, er kunnen vuiltjes tussen komen en hierdoor kan ik er dan niet goed op werken. Apple repareert dit gratis maar het is een terugkomend probleem. Ik heb daarom besloten een nieuwe laptop aan te schaffen, en wil wel eens afstappen van Apple.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben een programmeur. Ik zal voornamelijk Docker, en PHP Storm draaien er op.

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de €2,000 en €3,000 euro.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Iets wat tussen mijn budget valt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop met enige regelmaat mee naar school en mee naar Kantoor nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn oog is gevallen op de Lenovo Carbon X1, al hoe wel ik niet echt verstand heb van laptops.

Alle reacties

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:44
Ik gebruik de X1 Carbon nu al een paar jaar (dit is de laptop van mijn werkgever)
Prestaties zijn OK, maar opstarten duurt wel lang (kan aan de bedrijfssoftware liggen).

Ben er zeker tevreden over, is een robuust toestel, batterijduur is ca 4-5 uur, en tot dusver geen enkel defect.
Lekker licht, dun en dus makkelijk mee te nemen.
Kies wel het beste scherm dat je je kan veroorloven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Ik heb vanuit het werk een Dell XPS. Echt een supersnelle laptop, I7 processor en 16 gb ram. Hiervoor had ik een Latitude, en daarvoor ook weer een XPS. Ik gebruik ze voornamelijk voor programmeren.

Mijn ervaring met professionele laptops is dat de HP laptops vaak wat problemen hebben. Op mijn vorige werk hadden enkele collega's HP laptops. Veel problemen met oa. videokaarten enzo. Van Lenovo wordt gezegd dat de kwaliteit achteruit is gegaan sinds het geen onderdeel meer is van IBM.
Veel andere collega's hadden een Dell laptop, voornamelijk de Latitude. Dat waren robuuste en betrouwbare laptops. Een enkeling had na een jaar een wat mindere accu, maar dat is onder garantie opgelost.
Zelf sleep ik mijn laptop overal mee naar toe, vaak ook in het vliegtuig en ook andere collega's met een Dell laptop doen dat. Ik heb van geen enkele collega gehoord dat dit problemen gaf.
Toegegeven, ze zien er zakelijk uit, niet de meest sexy laptops die er zijn, maar de XPS die ik heb is mooi plat en heeft een soort van carbon structuur op de behuizing. Zelf hoef ik ook geen pianolak laptop, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Kwa budget is er voor ieder wat wils.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik zou voor Lenovo gaan... keyboard is het best... Ik heb nu een Dell XPS en de travel is veel te kort... kan er niet aan wennen. Dell Latitude heeft al een beter keyboard... HP elite keyboard ontbreekt een paar toetsen o.a. insert... moet je functie toetsen gebruiken niet prettig.