Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld en toetsenbord pc lijkt normaal op te starten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juul.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-05-2021
Hey mede tweakers,

Ik heb sinds een maand ongeveer nu het probleem dat mijn pc opstart en ook normaal lijkt op te starten , behalve dan dat ik zowel geen beeld op de GPU en mobo aansluitingen heb. Ook doet het toetsenbord het niet.

Nu hoor ik jullie al denken , en ja heb 2 verschillende monitoren en 2 verschillende toetsenborden geprobeerd. In eerste instantie dacht ik dat het probleem aan het moederbord lag. Nu heb ik inmiddels een grote pc upgrade gedaan (dit vond ik zelf ook nodig). Maar het probleem blijft aanhouden. Nu heb ik al van alles geprobeerd , zoals zonder ram opstarten of zonder harde schijven en ssd op te starten, maar ik kom er gewoon echt niet meer uit. Ik lees ook nergens verder iets terug over dit probleem.

Weten jullie misschien wat er hier aan de hand kan zijn?

Huidige setup:
AMD ryzen 5 2600
Msi grx 2060
Corsair Vengeance ddr4 2600
Asrock b450 pro4
Ssd van 250 gb
Hdd van 1 gb
Hdd van 750 gb
Be quiet! System power b9 450w
nzxt hue+ (Enige wat ik tijdens dit schrijven bedenk nog niet losgehaald te hebben)
Nzxt s340 (case)

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?
Ik heb deze pc in elkaar gezet en wilde vanuit de biios de ssd resetten en opnieuw windows 10 installeren .

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:41
Dat je via het moederbord geen beeld krijgt is niet zo raar aangezien de Ryzen 5 2600 geen iGPU heeft. Maar waarom je toetsenbord het dan niet doet...

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je geeft dus aan dat voor de upgrade de pc het ook niet deed. Wat heb je dan allemaal vervangen?

• Juul.
Moederbord (asrock fatality )
CPU ( Intel i5 4460 )
Gpu msi gtx 970
Power supply ( coolermaster g550m
Ram ( hyper fury ddr3)

Bovenstaande lijstje was mijn vorige pc.
Heb eigenlijk bijna alles vervangen

Verder zijn de toetsenborden die ik geprobeerd heb beide USB toetstenboorden .

[ Voor 16% gewijzigd door Juul. op 12-06-2019 00:55 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet dan echt even wat duidelijker zijn zodat wij kunnen helpen om het probleem te vinden.
Zoals mijn voorganger aangeeft kan je geen beeld hebben zonder gpu. Die staat niet in je lijst met hardware.... Dat zou dus verklaren waarom je geen beeld krijgt.
Maar aangezien je vorige build ook geen beeld gaf lijkt het probleem toch wat dieper te liggen....
Dus geef eens aan wat er in je oude pc zat, en wat je hebt meegenomen naar de nieuwe pc...

• Juul.
Juul. schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:53:
Moederbord (asrock fatality )
CPU ( Intel i5 4460 )
Gpu msi gtx 970
Power supply ( coolermaster g550m
Ram ( hyper fury ddr3)

Bovenstaande lijstje was mijn vorige pc.
Heb eigenlijk bijna alles vervangen

Verder zijn de toetsenborden die ik geprobeerd heb beide USB toetstenboorden .
Dit exacte lijstje is mijn vorige setup . Ik gebruik een lg wide monitor exacte typen zou ik zo 123 niet weten .

Edit : op dit lijstje staat jiet de nzxt hue + . Die is ook overgegaan . Ook die is inmiddels nu los geweest maar gaf ook geen resultaat .

Ik heb bij zowel mijn vorige pc als huidige pc ookal gebrpobeerd om het met 1 ram stick op te starten . Gaf geen resultaat

Verder een oud beeldscherm met DVI gebruikt en deze op zowel mijn vorige als huidige pc op moederbord gebprobeeed , dit werkte niet

. Zowel met huidige pc als vorige pc geprobeerd op moederbord en gpu de HDMI aansluitingen te proberen werken ook niet . Zowel op huidige pc als vorige pc geprobeerd op te starten met display port , dit werkte ook niet. Display poort van moederbord en gpu geprobeerd met beide pc’s

Alles is nu los , er zijn geen HD’s en ssds aangesloten , ook zijn de fans behalve de CPU fan niet aangesloten

[ Voor 14% gewijzigd door Juul. op 12-06-2019 01:27 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen beeld en geen toetsenbord betekent geen POST. Kijk goed op je mobo welke LED’s branden, die geven aan welk onderdeel niet door de test komt. Waar die LED’s zich bevinden vind je in de handleiding.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@Juul. je moet toch echt even beter omschrijven hoe & wat, dit is echt heel erg lastig te lezen en te volgen.
Verder geef je aan meerdere keren de gpu aansluitingen op het moederbord geprobeerd te hebben, dit heeft geen enkel nut. Je hebt namelijk een Ryzen 5 2600 hier zit GEEN Igpu in dus die aansluitingen op je moederbord gaan ook niet werken.

Kun je exact beschrijven wat er precies gebeurd wanneer je de pc aanzet?

Niet toevallig je toetsenbord in je front panel usb gedrukt en deze vergeten aan te sluiten op het moederbord?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Juul.
Dracoz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:34:
@Juul. je moet toch echt even beter omschrijven hoe & wat, dit is echt heel erg lastig te lezen en te volgen.
Verder geef je aan meerdere keren de gpu aansluitingen op het moederbord geprobeerd te hebben, dit heeft geen enkel nut. Je hebt namelijk een Ryzen 5 2600 hier zit GEEN Igpu in dus die aansluitingen op je moederbord gaan ook niet werken.

Kun je exact beschrijven wat er precies gebeurd wanneer je de pc aanzet?

Niet toevallig je toetsenbord in je front panel usb gedrukt en deze vergeten aan te sluiten op het moederbord?
Ik ga het zo nog een leer proberen , wat betreft USB in front pannel niet aangesloten : de USB van toetsenbord en muis zitten achterop de pc dus rechstreeks op mobo aangesloten . Muis krijgt wel stroom (herken ik aan dat alle lampjes op me muis gaan branden) toetsenborrden krijgen dus geen stroom. (Geen enkel lampje zoals capslock bijvoorbeeld gaat branden .

• Dracoz
  • Nu online
Juul. schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:38:
[...]

Ik ga het zo nog een leer proberen , wat betreft USB in front pannel niet aangesloten : de USB van toetsenbord en muis zitten achterop de pc dus rechstreeks op mobo aangesloten . Muis krijgt wel stroom (herken ik aan dat alle lampjes op me muis gaan branden) toetsenborrden krijgen dus geen stroom. (Geen enkel lampje zoals capslock bijvoorbeeld gaat branden .
Kijk dat is handig om te weten. Werkt de muis verder ook niet? Wat gebeurd er als je het toetsenbord en muis omdraait qua usb aansluitingen? Gaat het toetsenbord dan wel branden?

Verder ben ik benieuwd welke versie van Windows je op dit moment gebruikt. Mocht je namelijk op Windows7 zitten dan moet je nog ff usb drivers installeren.

Verwijderd

Ik zou ook eens met een ander voeding gaan testen.

• Juul.
Oké even voor de duidelijkheid deze complicaties zijn opgetreden bij mijn vorige pc

Die bestond uit dit lijstje
Intel i5 4460
Msi gtx 970
Coolermaster 550 watt
Hyper fury DDR 3 4gb 4 modules
Asrock b85 fatality
Ssd 250 gb
Hdd 1000 gb
Hdd 750 gb
Nsxt hue +

Ik gebruik 2 monitoren 1 monitor als beeldscherm met als aansluiting display poort aangesloten op de video kaart dat is een lg extra wilde monitor.
En ik gebruik mijn. Tv met HDMI aangesloten op moederboord als beeldscherm

Stuurprogramma windows 7 later geüpgrade naar windows 10.

Een tijdje voor dit probleem begon, deed mijn pc ook al raar, toen helemaal uit elkaar gehaald en zag ik dat de voeding van het moederboord los was geraakt.

Toen kwamen er plots uit het niets complicaties met dat ik op zowel de video kaart als moederbord geen beeld meer ontving . Dit geprobeerd met 2 verschillende monitoren en 3 verschillende type aansluitingen.mijn tv hier niet als monitor gerekend maar een oude monitor met vga.

Nu dacht ik dat dit aan het moederboord lag. Dus heb ik alle componenten op kast en harde schijven na , opnieuw gekocht voor een grote upgrade .Dit heb ik afgelopen week in elkaar gezet . En exact dezelfde complicaties heb ik nu weer.

De schijven waren niet leeg , deze wilde ik met behulp van de bios settings een clean wipe geven.
Ik heb windows 10 klaar liggen om te installeren .

Alleen mijn muis heeft stroom. Het geeft verder geen verschil in welke poorten ik mijn muis stop . De toetsenborden die ik geprobeerd heb zijn 2 USB toetsenborden

Mijn huidige pc build (die ik dus nog niet werkend heb)bevat dit :
AMD ryzen 5 2600
Msi grx 2060
Be quiet 450 watt
Corsair Vengeance ddr4 3000 2 modules van 8gb
De harde schijven en ssd van mijn vorige pc.
Nzxt hue +

Wat ik met deze build verder nog geprobeerd heb is alles wat ik bij mijn oude pc geprobeerd heb .
En ik heb ook geprobeerd het ram en alle schijven en alle fans behalve de CPU fan los te koppelen. Om de beurd en alles ook uiteindelijk los van elkaar.

Dus ik heb nu een pc waar ik op het moederboord zoiezo geen beeld ga krijgen omdat er geen intergrated graphic in de CPU zit als ik jullie goed begrijp, maar dit verklaart nog steeds niet waarom ik geen beeld via de GPU krijg of waarom mijn muis als enigste het wel doet of nouja de lampjes. Want zonder beeldscherm kan ik moeilijk zien of die verder werkt. Maar de lampjes op de toetsenborden gaan al helemaal niet branden.

Overigens heb ik nergens kunnen teruglezen dat dit moederboord een led indicatie of geluidssignaal af zou moeten geven bij storing .. deze functie zit hier niet op geloof ik

Wat kan er verder nog mis zijn? Kan de kast zelf kapot zijn en op een vage manier kortsluiting ergens maken?

Ik hoop jullie zoveel mogelijk info gegeven te hebben. Mijn eige volgende stap ik dat ik ga proberen de bios te resetten met behulp. Van jumpers wat ik in de handleiding heb zien staan

Verwijderd

En de boel is geaard?

• Juul.
Lijkt mij van wel. Weet niet hoe ik dat verder nog kan zien , maar alle kabeltjes op juiste wijze aangesloten . Mobo staat niet direct op kast maar op van die ophoog schroefjes.

• Dracoz
  • Nu online
Is windows 10 nou wel of niet geïnstalleerd? Je moederbord heeft namelijk alleen usb 3.0 poorten en met Windows 7 werkt dat niet lekker.

Zie ook ( https://www.anandtech.com...-working-on-windows-7-x64 )

[ Voor 61% gewijzigd door Dracoz op 12-06-2019 11:34 ]

Verwijderd

Juul. schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:31:
Lijkt mij van wel. Weet niet hoe ik dat verder nog kan zien , maar alle kabeltjes op juiste wijze aangesloten . Mobo staat niet direct op kast maar op van die ophoog schroefjes.
Je weet toch wel of alles op geaarde wandcontactdozen (stopcontacten) is aangesloten?

• Juul.
Dracoz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:32:
Is windows 10 nou wel of niet geïnstalleerd? Je moederbord heeft namelijk alleen usb 3.0 poorten en met Windows 7 werkt dat niet lekker.

Zie ook ( https://www.anandtech.com...-working-on-windows-7-x64 )
Windows 10.

• Juul.
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Je weet toch wel of alles op geaarde wandcontactdozen (stopcontacten) is aangesloten?
Ja dit is zeker het geval. Alle stopcontacten zijn geaard

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Probeer eens alles buiten de kast om aan te sluiten, als ik alles zo lees maakt inderdaad de behuizing ergens kortsluiting en was dit ook bij je vorige setup het geval.

@Dracoz De UEFI zou gewoon buiten het OS, dus voor dat gaat laden al USB apparatuur aan moeten kunnen sturen, hoe wil je anders ooit een OS gaan installeren.

Specs

• Juul.
bvk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:11:
Probeer eens alles buiten de kast om aan te sluiten, als ik alles zo lees maakt inderdaad de behuizing ergens kortsluiting en was dit ook bij je vorige setup het geval.

@Dracoz De UEFI zou gewoon buiten het OS, dus voor dat gaat laden al USB apparatuur aan moeten kunnen sturen, hoe wil je anders ooit een OS gaan installeren.
Wauw . Echt wauw. Wauw wauw wauw.

Hoe dan?? . Ik had dit absoluut niet verwacht,

Mar heb alles nu aangesloten buiten de pc kast. Met alleen de ssd schijf aangesloten, en het werkt gewoon ?..

Ik snap hier helemaal niks van . Had nooit verwacht dan een computerkast voor kortsluiting kan zorgen.
Ik ga nu een nieuwe pc kast bestellen en dan maar weer alles netjes aansluiten.

Heeft enig ander persoon hier nog opmerkingen over?

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 06:25
Heb je wel de afstandsbussen gebruikt bij het installeren van je moederbord?

• Juul.
Er zaten bij mijn mobo 2 schroefjes die heb ik niet hoeven te gebruiken aangezien mijn vorige moederboord bijna het elfde formaat had. En met vorige moederboord ook jarenlang geen problemen ermee gehad

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Juul. schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Wauw . Echt wauw. Wauw wauw wauw.

Hoe dan?? . Ik had dit absoluut niet verwacht,

Mar heb alles nu aangesloten buiten de pc kast. Met alleen de ssd schijf aangesloten, en het werkt gewoon ?..

Ik snap hier helemaal niks van . Had nooit verwacht dan een computerkast voor kortsluiting kan zorgen.
Ik ga nu een nieuwe pc kast bestellen en dan maar weer alles netjes aansluiten.

Heeft enig ander persoon hier nog opmerkingen over?
Check voordat je een nieuwe kast gaat kopen je huidige kast eens goed op stukjes metaal die ergens contact mee kunnen maken, op een verdwaalt schroefje wat ergens klem zit etc. etc.

Specs

Pagina: 1