@
SteviW even terug naar de basis, want ik denk een aantal conflicterende en verwarrende dingen te lezen en volgens mij heb ik ook nog niet helemaal goed gelezen, door alle posts heen, welk abonnement je nou hebt en wat je probeert te bereiken.
Je geeft ook ergens aan dat je een ping probeert te doen (van waar naar waar?) en 0% packet loss hebt, maar aan de andere kant geef je aan dat je geen IP hebt. Dat kan dus niet. Ping werkt via IP, en als je geen geldig IP adres hebt kan je dus ook nergens heen pingen (tenzij je van je PC naar je router pingde, maar dat telt niet, dat geldt voor je interne netwerk terwijl je kennelijk een probleem aan je WAN kant hebt).
Als eerste: Een "modem" heb je niet. Je hebt óf een "mediaconverter" (los kastje dat met een patchkabeltje met de glasvezel grondplaat is verbonden of Genexis), óf je hebt een Fritz!box 5490 gekregen als je minimaal Internet & Bellen hebt (wordt ook met patchkabel met de grondplaat verbonden).
Er zijn dan ook twee mogelijkheden qua dingen die je moet instellen als je een eigen router gebruikt:
1) Je hebt Internet Only -> Dan heb je ook geen Fritz!box ontvangen, maar een mediaconverter (of er hangt nog een Genexis). Je kan een router (of PC, om te testen, of om als router te gebruiken) aansluiten en gewoon simpel via DHCP een IP-adres krijgen .Geen VLAN's instellen .
2) Je hebt Internet & Bellen -> Dan heb je wel een Fritz!box ontvangen. Gebruik die lekker als router of, als je toch een eigen router wil gebruiken, gebruik DHCP met VLAN tag 34 (dat laatste kan je overigens ook prima op een PC instelen).
Als de aangegeven methode bij het abonnement dat je hebt niet werkt, dan is er kennelijk iets mis met de lijn en moet je gewoon contact opnemen met Tweak.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.