ik krijg de Logitech G 513 niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.779 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
ik heb het toetsenbord logitech G513 - Tactile Mechanisch Gaming Toetsenbord gekocht, als ik hem aansluit op de computer dan zegt deze dat hij hem ziet , en ik ken hem gewoon gebruiken, maar ik ken de driver niet installeren de gaming software, als ik die opent en klik op volgende dan houdt ie ermee op.,

telefonisch contact met logitech was een soort wat seggie met een man met belgisch/brabants accent dus dat werd niets, nu heb ik een toetsenbord die ik dus niet ken bedienen met software, iemand een idee wat ik moet doen win 10 pro 64 bitt..
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...installen, uninstallen, opstarten, andere usb poorten, bellen met logitech, googelen eindeloos googelen, proggie weggooien nieuwe binnen halen kijken of die wel installeerd maar helaas niets, wat moet ik nu ? geef een tip jongens aub of goede link.

Beste antwoord (via eclipse1919 op 11-06-2019 22:04)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:37:
Ik ben er vanaf vanmiddag mee bezig, als ik de software binnenhaal van de logitech site, dan klik ik op installeren, dan accoord met de voorwaarden, dan volgende en dan?????? gebeurt er niets, niks het venster verdwijnt en er wordt niets geinstalleerd, weg pleite foetsie is dat nu zo moeilijk te begri[pen..

.hoe moet ik dat anders uitleggen, die kerel van logitech opperde een schone install?? of ik ff 700 gig aan games wilde weggooien en dan na een schone instal eerst logitech zou installen, maar goed, laat maar he....katten is makkelijker als helpen schijnbaar.
Makkerlijker dan helpen. /flauw :+

Maar "Niks meer" en "houdt ie ermee op" zijn nogal ruim te interpreteren. Dat je nu zegt dat het proces gewoon beëindigt is weer compleet nieuwe informatie. Als ik zoeken bij google naar 'logitech gaming software setup crashes' dan kom ik deze tip tegen om een 'clean boot' te proberen: https://support.logitech.com/en_us/article/228 Check ook even of er misschien iets van anti-virussoftware in de weg zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...] Hier stond wat onaardigs [...] Wees bijvoorbeeld eens duidelijk over:
als ik die opent en klik op volgende dan houdt ie ermee op.,
Wat doet "ie" precies? Krijg je een error?
Heb je al in de eventlog gekeken of je waarschuwingen of fouten krijgt m.b.t. de drivers?

Sorry, hoor!

edit:
TS heeft een verklaring per DM gegeven voor zijn schrijfstijl. Dat verklaart een boel, hoewel ik wel nog van mening ben dat de toon anders kan. Maar ik snap nu dat je de zin "telefonisch contact met logitech was een soort wat seggie met een man met belgisch/brabants accent dus dat werd niets" moet lezen als: "Het telefonisch contact met Logitech was een soort van "Wat seggie...?" met een man met Belgisch/Brabants accent, dus dat werd niets". Dat zet het voor mij alweer in een ander (minder negatief) perspectief. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 22:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
het probleem is juist dat ik geen error krijg, ik klik op de gaming software, accepteer de eula, klik op volgende , en dan is het klaar , dan gebeurt er niets meer, vindt overigens dat jijzelf ook vreselijk irritant schrijf, blij met je 2 plusjes ? gefeliciteerd flinke jongen.
kreeg ik maar een error, of iets, wat me wijzer maakt, gewoon volgende en het venster verdwijnt.
Brabants is gewoon klote, ik ga ook geen Fries praten als ik in gesprek ben.

[ Voor 13% gewijzigd door eclipse1919 op 11-06-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
whoow 3 duimpjes, je moet op facebook gaan zitten flapdrol

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zeg, eclipse1919, denk je nou echt dat mensen je willen helpen met die houding?
Je schrijft op een ongebruikelijke manier, gebruikt niet-bestaande woorden en verwacht dat iedereen daar maar overheen leest. Dat is toch niet realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
johnkeates schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:25:
Zeg, eclipse1919, denk je nou echt dat mensen je willen helpen met die houding?
Je schrijft op een ongebruikelijke manier, gebruikt niet-bestaande woorden en verwacht dat iedereen daar maar overheen leest. Dat is toch niet realistisch?
Nederlands 100% schrijven is niet voor iedereen weggelegt, bovendien is het flauw, om iemand daarop aan te vallen ipv te helpen, dat zou iemand beter sieren als gelijk afkatten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:21:
whoow 3 duimpjes, je moet op facebook gaan zitten flapdrol
Wil je geholpen worden of niet?
Je schrijfstijl is slordig, lastig te volgen en je geeft nagenoeg 0 info behalve 'hij doet het niet' en vervolgens ga je afgeven op iemand die je wil helpen maar wel je schrijfwijze opmerkt...

Ook zou iemand die al 12 jaar op tweakers zit toch moeten weten dat dubbel posten niet de bedoeling is..

Nu een suggestie: sla de windows logs er eens op na. Een gefaald telefoontje met iemand die niet hetzelfde dialect spreekt vind ik wel een gebrek aan inzet.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vijf zelfs! :P

Maar als toetsenbord functioneert het toetsenbord dus wel alleen de extra software wil niet. Maar ik weet nou nog steeds niet wat er precies gebeurt. Wat is "niks", in dit geval? Komt het proces dan in de Task Manager ook als 'reageert niet' te staan?

Probeer anders de Logitech G HUB eens, die lijkt nieuwer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook de installer logs nalopen, de meeste installers loggen naast de windows events ook zelf naar een plaintext file.

Als je hem in een commandprompt start heb je ook kans dat daar debug output beschikbaar is. Komt tegenwoordig minder vaak voor, maar kan nog steeds.

Derde kans is een oudere versie proberen, misschien dat de recente builds een fout bevatten. Kijk ook even of er niet een device package in Windows Update zit, zou prima kunnen gezien de andere Logitech spullen die ze daar integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
nu weer dubbelpost ? fijne jongens he,
ook een duimpje hebben dan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:29:
nu weer dubbelpost ? fijne jongens he,
ook een duimpje hebben dan ?
Je stelt je nou een beetje aan, @eclipse1919.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Ik ben er vanaf vanmiddag mee bezig, als ik de software binnenhaal van de logitech site, dan klik ik op installeren, dan accoord met de voorwaarden, dan volgende en dan?????? gebeurt er niets, niks het venster verdwijnt en er wordt niets geinstalleerd, weg pleite foetsie is dat nu zo moeilijk te begri[pen..

.hoe moet ik dat anders uitleggen, die kerel van logitech opperde een schone install?? of ik ff 700 gig aan games wilde weggooien en dan na een schone instal eerst logitech zou installen, maar goed, laat maar he....katten is makkelijker als helpen schijnbaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:37:

Makkerlijker dan helpen. /flauw :+

Maar "Niks meer" en "houdt ie ermee op" zijn nogal ruim te interpreteren. Dat je nu zegt dat het proces gewoon beëindigt is weer compleet nieuwe informatie. Als ik zoeken bij google naar 'logitech gaming software setup crashes' dan kom ik deze tip tegen om een 'clean boot' te proberen: https://support.logitech.com/en_us/article/228 Check ook even of er misschien iets van anti-virussoftware in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Een beetje degelijke installer laat ook ergens een log achter als er wat misgaat, vastgelopen processen worden gelogd in de event logs van windows, wellicht heeft iemand op het logitech forum hetzelfde gehad?

Er zijn zo veel aanknopingspunten, met 'hij doet het niet, hij stopt ermee' kan je met de beste wil van de wereld niks beginnen, het kan zo veel zijn..

Een clean install moeten doen is altijd vervelend, maar als je 700gb aan games op dezelfde partitie danwel schijf als windows hebt staan zit het hoedanook niet goed in elkaar. Als de situatie het toelaat kun je je games en persoonlijke bestanden tijdelijk op een andere schijf parkeren om een clean install te doen, anders kun je ook proberen windows te 'redetten', dat houdt je eigen bestanden intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Wintervacht schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:46:
Een beetje degelijke installer laat ook ergens een log achter als er wat misgaat, vastgelopen processen worden gelogd in de event logs van windows, wellicht heeft iemand op het logitech forum hetzelfde gehad?

Er zijn zo veel aanknopingspunten, met 'hij doet het niet, hij stopt ermee' kan je met de beste wil van de wereld niks beginnen, het kan zo veel zijn..

Een clean install moeten doen is altijd vervelend, maar als je 700gb aan games op dezelfde partitie danwel schijf als windows hebt staan zit het hoedanook niet goed in elkaar. Als de situatie het toelaat kun je je games en persoonlijke bestanden tijdelijk op een andere schijf parkeren om een clean install te doen, anders kun je ook proberen windows te 'redetten', dat houdt je eigen bestanden intact.
weet het, maar heb een nieuwe M2 van 1 gig,ben bezig met de kast te vullen met ssd `s vandaar alles op C: geparkeerd. tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Room42 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:29:
Vijf zelfs! :P

Maar als toetsenbord functioneert het toetsenbord dus wel alleen de extra software wil niet. Maar ik weet nou nog steeds niet wat er precies gebeurt. Wat is "niks", in dit geval? Komt het proces dan in de Task Manager ook als 'reageert niet' te staan?

Probeer anders de Logitech G HUB eens, die lijkt nieuwer.
nee, je hebt het venster, en ken dan annuleren of volgende, ik klik op volgende, het proggie denkt 2 seconden na, en gaat dan weg, gewoon het houdt ermee op en verdwijnt van het beeld, ( volgende is dus instaleren) en ik krijg geen melding, van ken niet installeren of niet compitabel. als ik op volgende klik om eigenlijk te installen is het net of je een foto wegklik ... sorry beter ken ik het niet uitleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:53:
[...]

weet het, maar heb een nieuwe M2 van 1 gig,ben bezig met de kast te vullen met ssd `s vandaar alles op C: geparkeerd. tijdelijk.
Als je toch van plan bent een m.2 ssd te gaan gebruiken en die een verse windows gaat geven zou ik zeggen: probeer het daarmee gelijk als als windows er op staat :)
Als het dan nog niet werkt weet je in elk geval 100% zeker dat het daar niet aan ligt.

Ondertussen zou ik je wijzen op de rest van mijn post (en die van anderen) om gewoon eens wat dieper te graven en/of je kansen te spreiden over meerdere fora ;) er is vast ergens wel iemand die het zo weet, we helpen hier allemaal graag maar mijn glazen bol is helaas vorige week van de trap gevallen.. Konden we maar een kijkje in het systeem nemen, dan zou er waarschijnlijk binnen no time een schuldig stukje software aangewezen kunnen worden.

En nog een tip: trek het je allemaal niet te zwaar aan, het is maar een internetforum! Wel eentje waar degelijk taalgebruik op prijs gesteld wordt maar ik geloof niet dat het een harde eis is als je een account aanmaakt. Zo van je afbijten (al begrijp ik de frustratie volkimen) komt niet over alsof je geholpen wil worden, masr ket genoeg geduld en een open discussie komen we overal samen wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 20:13
eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Proggie? Is dat straattaal ofzo..

nee, je hebt het venster, en ken dan annuleren of volgende, ik klik op volgende, het proggie denkt 2 seconden na, en gaat dan weg, gewoon het houdt ermee op en verdwijnt van het beeld, ( volgende is dus instaleren) en ik krijg geen melding, van ken niet installeren of niet compitabel. als ik op volgende klik om eigenlijk te installen is het net of je een foto wegklik ... sorry beter ken ik het niet uitleggen
Dubbelpost's afleren is ook moeilijk. :/

Even ter zaken; wat als je het eens op een andere machine probeert? Je geeft aan dat telefonisch contact met Logitech je niet erg beviel. Probeer eens een mail. Als je die nu schrijft heb je er morgen een terug.
Al een andere directory geprobeerd? En anti-virus uitgezet? Letop: Zowel windows defender als avast f-secure panda weet ik het.
Wintervacht schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Als je toch van plan bent een m.2 ssd te gaan gebruiken en die een verse windows gaat geven zou ik zeggen: probeer het daarmee gelijk als als windows er op staat :)
Als het dan nog niet werkt weet je in elk geval 100% zeker dat het daar niet aan ligt.

Ondertussen zou ik je wijzen op de rest van mijn post (en die van anderen) om gewoon eens wat dieper te graven en/of je kansen te spreiden over meerdere fora ;) er is vast ergens wel iemand die het zo weet, we helpen hier allemaal graag maar mijn glazen bol is helaas vorige week van de trap gevallen.. Konden we maar een kijkje in het systeem nemen, dan zou er waarschijnlijk binnen no time een schuldig stukje software aangewezen kunnen worden.

En nog een tip: trek het je allemaal niet te zwaar aan, het is maar een internetforum! Wel eentje waar degelijk taalgebruik op prijs gesteld wordt maar ik geloof niet dat het een harde eis is als je een account aanmaakt. Zo van je afbijten (al begrijp ik de frustratie volkimen) komt niet over alsof je geholpen wil worden, masr ket genoeg geduld en een open discussie komen we overal samen wel uit.
Volgens mij heeft hij net een nieuwe m.2 geïnstalleerd. En heeft hij daar dus windows op. Moeilijk op te maken maar dat achterwegen.

[ Voor 41% gewijzigd door Torac op 11-06-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eclipse1919
Jongens ik heb de informatie van Evanescent op logitech gekopieerd, dan ga ik morgen als de boel weer helder is,de boel uitprinten en aan de slag ermee, dank jullie wel voor de hulp,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
eclipse1919 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Zo is het een prima uitleg. :)

Dat is inderdaad gewoon vaag. Ik kan niet zo snel vinden of er nou logs gemaakt worden, maar misschien staat er in %TEMP% wel een recent bestand of directory waar wat nuttigs in staat.

PS: Ik heb mijn eerste post even aangepast na inside informatie van TS.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
jongens hier staat nu zo `n beetje wat ik heb maar weer vervelend engels.
https://community.logitec...stall-on-windows-10-64bit

het is nu 5 uur nachts, ben alweer bezig met proberen, ik kom de melding nu wel vaker tegen nu ik crashes zoek op logitech, mja, de oplossing he,

chat op facebook ook in het engels, door omstandigheden lukt me dat niet meer, te begrijpen, overigens
ik krijg geen windows installer maar een logitech installer, en de temp map ken ik wel kopieeren maar hij plakt niet op tweakers :-( , dan konden jullie het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
ik heb een clean boot gedaan, maar helaas, hij installeert het proggie niet als ik op volgende klik dus eigenlijk de opdracht instal geef, verdwijnt het programma,
geen meldingen, geen error, niets.
iemand nog een hint ?
zit nu met een soort van knipperende kerstverlichting te typen, . :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je ooit de directories %TMP% en %TEMP% aangepast in de systeem settings? Zo ja, zet deze beiden terug naar default, reboot en probeer het opnieuw.
Bij (oudere) Logitech software voor de Harmony was dit een onverwacht probleem wat velen grijze haren heeft bezorgd.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
DeBolle schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:44:
Heb je ooit de directories %TMP% en %TEMP% aangepast in de systeem settings? Zo ja, zet deze beiden terug naar default, reboot en probeer het opnieuw.
Bij (oudere) Logitech software voor de Harmony was dit een onverwacht probleem wat velen grijze haren heeft bezorgd.
hoi, hoe doe ik dat? ik ken wel het proggier g hub installeren, dus ken nu iets doen via software,
moet ik bij uitvoeren % temp% de map leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Waar heb je het over? G hub ken ik niet, wat is het? System en user settings voor temp en tmp dir vind je bijvoorbeeld op https://answers.microsoft...96-4a33-87c7-a46fe2f4afe1
Vergeet niet dat het als administrator gewijzigd moet worden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed (mijn mening) dat je sneller geholpen bent als je je PC even een uurtje bij een (goede) PC winkel neerzet om je te helpen.

Een gebrek aan kennis van Windows, commandlines en een "onbekend" gebrek aan het effrctief kunnen communiceren in Nederlands en Engels, beperkt wel de mogelijkheden om het zelfstandig opgelost te krijgen.

Of kijk in categorie: Computerhulp of iemand je van dienst kan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
DeBolle schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:11:
Waar heb je het over? G hub ken ik niet, wat is het? System en user settings voor temp en tmp dir vind je bijvoorbeeld op https://answers.microsoft...96-4a33-87c7-a46fe2f4afe1
Vergeet niet dat het als administrator gewijzigd moet worden.
g hub is software voor logitech die kleuren synchroniseert,, met je accessoires, koptelefoon rgb, muis rgb, matje, enz.
Je kunt ook met de lichtjes kunstwerken maken, effecten, en opslaan en op de site zetten, van Logitech, zodat anderen ze kunnen downloaden :-)

maar zonder mijn software ben ik beperkt met verlichting en effecten, dus die moet er écht opkomen.

Ga nu even je link bekijken, hoop dat ik er wat aan heb, fijn dat je meedenkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit topic is ronduit verziekt en gaat dicht...

TS:
Op GoT vragen we geen voorkennis, maar we stellen wel zekere minimale eisen op eigen inzet en in ieder geval begrijpelijk omschrijven van de situatie. Het verloop van dit topic geeft aan dat we dat niet voor de lol doen, het is simpelweg niet mogelijk om je goed te helpen als dat ontbreekt en dan dwaalt de discussie ook nog eens af naar onwenselijke zaken.

Zie:
Het algemeen beleid #quickstart

Als dat gezien jouw situatie te hoog gegrepen is, moet je je afvragen of GoT wel de plek is om hulp te zoeken. Niet omdat we niet willen maar omdat het gewoon niet gaat op deze manier, zeker niet gezien hoe gefrustreerd je reageert als iemand er wat van zegt.

Voor de rest:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Post vriendelijk, on-topic en behulpzaam of post niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.