Laptop scherm blijft op zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Goede avond, het scherm van mijn hp laptop van een paar maand oud blijft op zwart. Via de HDMI kabel projecteert hij wel het scherm op de tv en werkt de laptop gewoon normaal.

Hp en de elektronica winkel zijn op dit moment niet bereikbaar. Ik heb alle belangrijke bestanden op dropbox staan, maar ik zit echter in de tentamens en heb de laptop gewoon nodig.

Het lijkt wel alsof de letters heel donker op de achtergrond aanwezig zijn maar dusdanig donker dat het onleesbaar is. Ik heb zelf een nieuwe bios update uitgevoerd, laptop opgestart en afgesloten. Weet iemand wat ik eventueel zelf nog zou kunnen doen en wat er mogelijk aan de hand kan zijn? En wat eventuele reparatie kost en hoe veel tijd ik mijn laptop kwijt ben?

Gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit klinkt als een defecte backlight, dan doet het scherm het nog wel, maar je hebt geen verlichting, dus je ziet niets.
Het lijkt me dat dit gewoon onder garantie valt, als het ding pas een paar maanden oud is, dus over kosten zou ik me niet echt druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
Bedankt voor uw reactie. Ik neem morgen contact op met hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kan je eventueel checken door met een zaklamp eens in je scherm te schijnen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
Net met een zaklamp op het scherm geschenen, scherm is nu wel afleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

kleintjopie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:48:
Net met een zaklamp op het scherm geschenen, scherm is nu wel afleesbaar.
Backlight kaput, je kan proberen met de helderheids knoppen nog iets te toveren, maar als die stuk is helpt dat ook niet.
Valt gewoon onder de garantie :)
En als je het echt heel dringend nodig hebt, gebruik je toch even dat externe scherm? En anders even met behulp van dat scherm een backup maken naar externe schijf of cloud en op een ander apparaat verder werken terwijl je laptop gerepareerd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wintervacht op 11-06-2019 21:52 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hou er overigens wel rekening mee dat bij reparaties vaak je HD gewiped wordt om 100% zeker vast te stellen dat het geen softwareprobleem is. Maak dus een goede backup alvorens je laptop in te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
Hier nog even een update. Vanmorgen laptop gestart en het probleem dat er was was er nog steeds. Daarna heb ik hem aangemeld voor reparatie, afspraak gemaakt en alles geregeld. Vervolgens laptop een poos weggezet op een andere plek. Vanmiddag wou ik nog even een backup op een externe harde schijf zetten en mijn wachtwoorden verwijderen. Tot grote verbazing lijkt hij het weer goed te doen.

Wel als je het scherm verder naar achteren verplaatst valt hij weer uit. Is het dan mogelijk toch een kabeltje wat ergens net niet lekker zit? Wegens tentamens en een extreem trage laptop (vervanger) besloten reparatie nog even uit te stellen omdat ik hem dan een week of twee kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan goed zijn dat de bekabeling naar de backlight niet helemaal lekker is. Grote kans dat het van kwaad naar erger gaat, tot het helemaal ermee kapt. Dus fijn dat 't nu effe werkt, maar ga er vanuit dat dat niet lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
Klopt, met een beetje geluk kom ik volgende week nog door. Daarna kan ik hem wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02

ResuCigam

BOFH

Dan vooral het scherm in de stand laten staan dat het nu nog werkt en niet meer dichtklappen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleintjopie
De problemen met het beeldscherm zijn de afgelopen weken dusdanig verergert dat ik mijn laptop ter reparatie heb aangeboden.

Na een reparatie van ruim 2 weken heb ik mijn laptop weer terug. Ze hebben het beeldscherm en lcd paneel onder de garantie vervangen. Het lijkt nu ook alsof mijn beeldscherm veel helderder is dan dat deze voorheen is geweest.
Pagina: 1