Receiver met S/PDIF Out ivm ondersteuning gehoor connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 15:07
Hoi, ik ben opzoek naar een receiver rond de 400,-- waarmee ik mijn Phonak connector zodanig kan koppelen, dat niet alleen beeld en geluid van de tv maar ook vanaf netflix of tv-gemist via de surround-set beluisterd kan worden.

er is wel een Jack optie, die heb ik nu rechtstreeks op de T-mobile ontvanger aangesloten, maar dan heb je zoals het al zegt, alleen tv-signaal rechtstreeks op je oor.
de rest van de familie ondervindt hiervan trouwens geen hinder, zij luisteren sowieso via de 5.1 set.

iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-07 11:21
Ik heb geen ervaring op het gebied van een Phonak. Ik probeer dus met je mee te denken.

Je zoekt een receiver waar je je TV en T-Mobile ontvanger op aan kan sluiten. Dat lijkt me geen probleem.
De receiver moet tegelijk via een optical out (of een gewone 3.5 mm jack) en op de speakers het geluid afspelen. Dat wordt lastiger.

Pricewatch: 5.1 receivers met optical out

Volgens mij moet je alle receivers afgaan en kijken of die ook werkelijk optical out hebben en of deze ook tegelijk gebruikt kan worden met de 5.1 opstelling. Desnoods maar naar de speciaalzaak om het uit te proberen.

Vrijwel elke receiver heeft wel een 3,5 mm jack, maar volgens mij wordt bij gebruik het geluid via de boxen uitgeschakeld.

Als ik het goed zie dan heeft de T-Mobile ontvanger naast een HDMI-uitgang ook een optische uitgang. Dan zou je de HDMI-uitgang kunnen aansluiten op de 5.1 receiver en zou je de optische uitgang aan kunnen sluiten op de Phonak. Ik ga er vanuit dat dit wel tegelijk zal werken.

Afbeeldingslocatie: https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/images/support/diy/008-2.jpg

Mogelijk dat je de optische uitgang juist wou gebruiken om aan te sluiten op de 5.1 receiver. Dan zou een optical splitter mogelijk een oplossing kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/O/p/Optische_Toslink_Splitter_6.jpg

Er bestaan ook nog HDMI naar optical/3,5 mm converters.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/7170HcDRKLL._SL1500_.jpg

Ik geloof wel dat optical niet altijd werkt. Met name als het bronmateriaal meer dan 2 audiokanalen heeft.

Succes met deze puzzel!

[ Voor 7% gewijzigd door reddevil001 op 11-06-2019 20:55 ]

None

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 22:55

InFamous

excommunicado

@hvz is het niet makkelijker om te zoeken naar een receiver met zone 2, zeker receivers met een zone 2 line out zijn makkelijk te vinden.

Vaak kan je met zone 2 naar dezelfde of zelfs naar twee verschillende bronnen luisteren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
Hoi, wat jij aangeeft zegt mij werkelijk niets... (ben dan ook niet bekend met alle kreten en benamingen) heb je ren voorbeeld receiver waarop ik mij kan focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
Moet natuurlijk wel een spdif uitgang zijn gezien de connectoren van Phonak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:16

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:25:
@hvz is het niet makkelijker om te zoeken naar een receiver met zone 2, zeker receivers met een zone 2 line out zijn makkelijk te vinden.

Vaak kan je met zone 2 naar dezelfde of zelfs naar twee verschillende bronnen luisteren.
Ik weet niet of je dat voor dit budget gaat redden. Zone 2 is bij de lagere modellen veelal beperkt. Tot de analoge ingangen en dingen als netwerk, USB en Spotify. Pas bij de hogere modellen wordt pas S/PDIF ondersteuning geboden om naar Zone 2 te sturen (en dan soms nog een downmix naar 2.0 geluid). Voor HDMI naar een extra zone zit je op de hogere series. De HDMI kan je dan weer naar Toslink omzetten. Maar mocht stereo genoeg zijn dan zou een analoge Zone 2 kunnen voldoen (ook dan met een adapter om naar Toslink om te zetten).

Ik moet zeggen dat ik Zone 2 gebruiken wel een handige optie vind. Dat is behoorlijk out of the box denken. Ik ken gelukkig niet alle receivers uit mijn hoofd qua connecties maar S/PDIF Out zie ik op recente modellen een stuk minder (niet?) dan op oudere series. Aan de andere kant, als het geen eis is om een andere bron te beluisteren dan in de Main zone en surround ook geen eis is dan is een receiver met Pre Out al genoeg. Zit je alleen wel weer met de conversie die van RCA naar Toslink plaats moet vinden via een externe adapter.

Edit:
@hvz
Wil je een vorige post wijzigen/editten in plaats van onder elkaar te posten. Dat is binnen 24 uur het topic onnodig kicken.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 22:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom sluit je je phonak niet aan op bijv de rec out van de versterker ?

welke versterker heb je ?

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 11-06-2019 21:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@FeaR en @hvz het budget geeft niet aan of het nieuw moet zijn.

Er zijn zat deftige receivers te krijgen met zone 2 op digitale inputs voor €400, maar dan moet je wel kijken op de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
ik heb (nog) een Marantz 1402, maar ben dus op zoek naar iets wat de Phona connector kan ondersteunen, en sorry voor de meerdere posts, ik zal een beetje opschonen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 09:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een linkje naar die Phonak zodat we weten hoe ie er uit ziet en wat ie voor specs heeft. Dat denkt een stuk makkelijker mee :)
Verder ook even aangeven welke TV je hebt (merk/type) en welke in en uitgangen die heeft. Verschille de merken gaan op verschillende manieren met hun uitgangen om.
Tot slot: welke devices heb je die je aan wilt sluiten, behalve die Tmobile decoder? Daar zit ooknog een afhankelijkheid namelijk.

Maar iets zegt me dat dit met wat kunst en vliegwerk wel te maken is :)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 11-06-2019 22:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:04:
@FeaR en @hvz het budget geeft niet aan of het nieuw moet zijn.

Er zijn zat deftige receivers te krijgen met zone 2 op digitale inputs voor €400, maar dan moet je wel kijken op de tweedehands markt.
True, iets ouders met HDMI 1.3 of HDMI 1.4 moet wel te vinden zijn voor dat. Je zit alleen met de ondersteuning voor Toslink. Zone 2 zou dan via een converter moeten.
hvz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:19:
ik heb (nog) een Marantz 1402, maar ben dus op zoek naar iets wat de Phona connector kan ondersteunen, en sorry voor de meerdere posts, ik zal een beetje opschonen ;-)
Kan je dan niet een HDMI Audio Extractor tussen de HDMI Out van de receiver en de kabel naar de HDMI In van de TV doen? Wel een HDMI Extractor nemen die audio dan via HDMI en Toslink stuurt. Dan heb je geluid via de gewone weg en via de Toslink Out.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@FeaR ik betwijfel het, ik weet niet welk type Phonak de TS heeft maar blijkbaar word er standaard een RCA naar jack plug geleverd.

Dat doet me gelijk vermoeden dat het ding sowieso maar stereo doet.

Van de Phonak website:
Afbeeldingslocatie: https://bluetooth.phonak.com/wp-content/uploads/2018/04/TV-Connector-.png

@hvz Is dit het model wat jij gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://www.oogvoororen.nl/uploads/products/6220/large/92e34cf60c8f1b15621e0386746ed944.jpg

@FeaR audio extractor is ook een idee maar volgens mij word er geen audio uitvoer gedaan wanneer de audio via de receiver word doorgegeven.
Tenminste bij mijn Onkyo stopt de uitvoer als de receiver overschakelt op de speakers.

[ Voor 37% gewijzigd door InFamous op 11-06-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:28:
Dat doet me gelijk vermoeden dat het ding sowieso maar stereo doet.
Surround met headsets/hoofdtelefoons is sowieso discutabel maar dat is een andere discussie :P
audio extractor is ook een idee maar volgens mij word er geen audio uitvoer gedaan wanneer de audio via de receiver word doorgegeven.
Tenminste bij mijn Onkyo stopt de uitvoer als de receiver overschakelt op de speakers
Hangt ook weer van de receiver af inderdaad. Ik kan zowel doorsturen als verwerken. Maar mijn receiver heeft dan ook een HDMI Out voor een andere zone dan Main.

Maar wil TS zijn NR1402 nog blijven gebruiken en is stereo voldoende?

Edit:
Andere brain fart: High - naar Low Level adapter om bij de speaker terminals te hangen. Dan heb je in principe ook een Pre Out gemaakt. Niet de mooiste oplossingen (weer extra kabels en kastjes), maar het is wel mogelijk. Plus weer de vraag of er per sé naar Toslink gegaan moet worden.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@FeaR daarom snap ik de keus al niet voor optical, ik kan maar een type Phonak connector vinden die doet alleen maar stereo en heeft gewoon een jack plug.

Maar TS wil via zijn TV waarschijnlijk via ARC ook geluid hebben op de Phonak. Werkt dit uberhaupt wel met een extractor?

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 11-06-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:38:
Maar TS wil via zijn TV waarschijnlijk via ARC ook geluid hebben op de Phonak. Werkt dit uberhaupt wel met een extractor?
In theorie wel als alle apparatuur HDMI 1.4 met ARC ondersteunt. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou de gok niet nemen. Er is al behoorlijk wat geschreven over de soms lastige methodes van HDMI ARC (al dan niet gecombineerd met HDMI CEC). Maar zoals jij ook aangaf is het ook al de vraag of de receiver audio uit kan sturen over HDMI Out én kan verwerken om over de externe speakers te sturen.

Maar ik wacht even op TS. Iets meer eisen moet concreet worden. Dingen als of het per se Toslink moet zijn of dat RCA 2.0 ook mag, of de €400,- nieuw of tweedehands moet zijn en hoe oud de machine mag zijn (in verband met dingen als HDCP, HDMI 2.0, etc). Nu is het vooral gissen en oplossingen verzinnen die wellicht niet eens acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daarom denk ik gewoon aann een rec-out op de versterker

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Fish AFAIK is rec-out altijd gelimiteerd tot analoge aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
@InFamous dit is inderdaad de connector die ik heb gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Fish schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:44:
daarom denk ik gewoon aann een rec-out op de versterker
REC Out heeft een vast volume, dan moet dat volume wel te regelen zijn met het andere device. Tevens weer de vraag of 2.0 genoeg is en of RCA mag.

Edit:
De NR1402 heeft geen REC Out, ook een aansluiting die je niet veel meer ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FeaR schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:46:
[...]

REC Out heeft een vast volume, dan moet dat volume wel te regelen zijn met het andere device. Tevens weer de vraag of 2.0 genoeg is en of RCA mag.
we hebben zojuist bevestigs gekregen dat het kastje klopt. en daar zit volumeregeling op

nou nog weten welke versterker het is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
ik zou graag een rechtstreeks geluid hebben van tv signaal, maar ook Netflix (allen via via 5.1) tv kan rechtstreeks via de Jack maar dan heb je in andere situaties geen geluidsingang rechtsreeks in je oor.

wat mag het kosten? max 450,- en ja er moet ook een WiFi optie op zitten....

even voor alle duidelijkheid, ik ben jullie enorm dankbaar voor al het meedenken , maar het meeste van wat er staat is niet mijn kennisgebied en daardoor moeilijk een beeld te vormen als ik in een winkel sta met deze vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:38:
@FeaR daarom snap ik de keus al niet voor optical, ik kan maar een type Phonak connector vinden die doet alleen maar stereo en heeft gewoon een jack plug.

ik heb naast de Jack ook een spdif kabel gekregen (van jack naar spdif = van Phonak naar receiver) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die past mss ook gewoon in je tv ?

teken eens hoe het nu allemaal is aangesloten .

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 11-06-2019 22:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Fish schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:50:
[...]

we hebben zojuist bevestigs gekregen dat het kastje klopt. en daar zit volumeregeling op

nou nog weten welke versterker het is
Marantz NR1402, dat staat iets verder terug in het topic.
hvz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:51:
ik zou graag een rechtstreeks geluid hebben van tv signaal, maar ook Netflix (allen via via 5.1) tv kan rechtstreeks via de Jack maar dan heb je in andere situaties geen geluidsingang rechtsreeks in je oor.

wat mag het kosten? max 450,- en ja er moet ook een WiFi optie op zitten....

even voor alle duidelijkheid, ik ben jullie enorm dankbaar voor al het meedenken , maar het meeste van wat er staat is niet mijn kennisgebied en daardoor moeilijk een beeld te vormen als ik in een winkel sta met deze vraag....
Ik vraag me oprecht af of de 5.1 eis een valide eis is maar daar ga (en kan ik niet) over oordelen (kan het ding überhaupt 5.1 decoderen?) Het maakt de zoektocht alleen wel een stuk lastiger. Receivers met Toslink Out zijn er niet veel en dan is het nu dus ook nog een eis dat er surround door wordt gezet. Uitgangen zie je veelal op oudere receivers en die hebben weer geen netwerk wat ook een eis is. Dat maakt het totaal lastig te combineren.

Wat zijn de andere eisen van de receiver? Welke HDMI versie moet het apparaat hebben? Dat kan het zoekveld aanzienlijk verkleinen.
hvz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:56:
[...]
ik heb naast de Jack ook een spdif kabel gekregen (van jack naar spdif = van Phonak naar receiver) :)
Mierenneuken:
S/PDIF is een standaard, geen kabel. Jack zal je ook niet hebben. Eerder Mini Toslink naar Toslink.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
receiver moet WiFi hebben, geluid over de boxen en rechtstreeks in het oor ongeacht of het tv signaal of Netflix oid is, ik heb geen andere eisen eerlijk gezegd ;-)

er hebben warfdale 5.1 boxen die wil ik weer aangesloten hebben op de nieuwe receiver thats it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dus even simpel:
Audio van TV naar Phonak (spotify, netflix etc)
Audio van receiver naar Phonak

Stereo is dus geen probleem aangezien de Phonak geen andere ondersteuning bied.

RCA naar jack is ook werkbaar als oplossing aangezien de Phonak beide doet, er zit geen voordeel aan het gebruik van spdif aangezien deze aansluiting niks extra’s met zich meebrengt ten opzichte van jack maar het verhaal wel veel complexer maakt.

Alle eerlijkheid dan denk ik toch echt dat multizone de oplossing is, waarbij multizone ook het voordeel heeft dat je via de Phonak ook naar een andere bron kan luisteren terwijl de rest van de familie TV zit te kijken en je volume control via de receiver hebt.

De multizone oplossing is echter wel een prijzige oplossing en daarvoor moet je al gauw op de tweedehands markt kijken.

@FeaR de hi-low converter gaat niet werken als de receiver 5.1 eruit gooit. Dan mis je altijd een audio stream ongeacht welke speaker aansluiting je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
ho wacht even, als de één naar tv zit te kijken, hoeft de ander in de zelfde kamer niet naar iets anders te kijken / luisteren hoor, we kijken en luisteren we met elkaar naar hetzelfde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@hvz het kan bij multizone, je bent het natuurlijk niet verplicht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft je tv geen spdif uitgang ?? in essentie gaat het er toch over wat je op tv ziet wil horen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
ja maar ook tv geluid horen/luisteren we via de surround set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Fish en hoe ga je dan audio krijgen vanaf de Tmobile settopbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:04:
Dus even simpel:
Audio van TV naar Phonak (spotify, netflix etc)
Blijft de vraag hoe de audio vanaf de TV naar de receiver komt. Als dat via HDMI ARC is dan zit je al op receivers met minimaal HDMI 1.4.
@FeaR de hi-low converter gaat niet werken als de receiver 5.1 eruit gooit. Dan mis je altijd een audio stream ongeacht welke speaker aansluiting je gebruikt.
Audio kanaal? Klopt, je hebt puur 2.0 geluid dan en mist het signaal wat over de andere vier kanalen (center, subwoofer, rear left en rear right) gaat.
InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:11:
TV - optische kabel - optische switch ingang 1
T-Mobile - optische kabel - optische switch ingang 2
Optische switch uitgang - optische kabel - Phonak

Ervan uitgaande dat er niet meer bronnen zijn. Al is het de vraag of HDMI ARC (als dat gebruikt wordt. TS/@hvz ???) werkt naast/tegelijkertijd met S/PDIF Out.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:11:
dat gaat toch ook naar de tv ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Fish schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:12:
[...]

dat gaat toch ook naar de tv ?
Nee dat gaat via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Nee dat gaat via de receiver.
lust die dat geluid niet door dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Niet in alle gevallen, zoals ik eerder al zei.
Mijn Onkyo doet geen audio uitvoer over de HDMI out als de speakers in gebruik zijn. Deze stuurt dan alleen beeld door.

@FeaR dat werkt bij mijn TV niet, als ik de HDMI als audio uitvoer gebruik dan zijn alle andere aansluiting niet meer actief.

[ Voor 28% gewijzigd door InFamous op 11-06-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:16:
Mijn Onkyo doet geen audio uitvoer over de HDMI out als de speakers in gebruik zijn. Deze stuurt dan alleen beeld door.
jo da's wazig .... kun je dat niet uitzetten

in dat geval zou je de ontvanget op de tv aan moeten sluiten en via arc luisteren naar de tv

Ik doe een beetje moeilijk omdat ik denk dat dit ook zonder nieuwe versterker zou moeten kunnen lukken

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 11-06-2019 23:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:16:
Concreet is het dan zoeken naar een receiver met:
  • WiFi
  • Zone 2 die alles (analoog, netwerk, S/PDIF, HDMI etc) door zet naar analoge Zone 2.
  • HDMI 1.4 voor HDMI ARC (volgens mij geen antwoord op gehad of dat gebruikt wordt?)
En dat voor €450,-. Ik denk dat je vooral zit met HDMI terug naar analoog wat je in een hoger segment zet waardoor de prijs mogelijk lastig wordt.

De Denon AVC8500 kan wat er gevraagd wordt. Buitensporig buiten budget, maar even gecontroleerd of het überhaupt kan. Maar dan pa je bijvoorbeeld de handleiding van de Marantz SR7005 (ouder hoger model die wellicht binnen budget viel) en die geeft dan weer het volgende aan:
Het is niet mogelijk om de digitale audiosignalen die vanaf de HDMI-aansluitingen worden weergegeven, af te spelen in ZONE2 en ZONE3.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@FeaR Multizone gaat het niet worden, HDMI gaat alleen over HDMI zone 2 en nooit via de pre-outs.

Ik heb nog een enkel ander idee maar dat is volledig zinloos maar werkt gegarandeerd.

Marantz SR5013 op de kop tikken tweedehands, monitor 2 aansluiting naar HDMI in van de NR1403 en die op stereo zetten en dan de front pre-outs gebruiken voor de Phonak. Maar zoals al vermeld is dit een belachelijke constructie.

Of uberhaupt een multi HDMI out receiver aanschaffen en dan op de tweede HDMI out een HDMI extractor aansluiten.

Bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/product/783142/denon-avr-x2400h.html
+
https://www.onlinekabelsh...0BDAqIEAQYASABEgL03PD_BwE

Voor €420 klaar met alle eisen.

[ Voor 32% gewijzigd door InFamous op 11-06-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan moet de AVR-X2400 wel het geluid mee kunnen sturen over de HDMI Out en ook tegelijk verwerken om over de externe 5.1 heen te gaan. In de handleiding kijkende is die optie niet selecteerbaar.
HDMI audio uit
Selecteer het uitvoerapparaat voor HDMI-audio.
  • AVR (Standaard) :
  • Weergave via luidsprekers die zijn aangesloten op het toestel.[/li]
  • TV:
    Weergave via TV die is aangesloten op het toestel.
Ik hoop dat we iets over het hoofd zien, anders zie ik het somber in voor een eventuele oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 11-06-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hmm, ik dacht juist omdat het twee verschillende outputs zijn dat het wel zou moeten werken. Maar blijkbaar dus toch niet geheel.

Is het misschien waard om te informeren bij Denon of de receiver ook tegelijk uitstuurt.

@FeaR @hvz Ik heb Denon gewoon een berichtje gestuurd of de HDMI out aansluitingen ook audio meesturen wanneer de speakers in gebruik zijn.

Als dat namelijk zo is dan werkt mijn voorgestelde optie gewoon.

[ Voor 58% gewijzigd door InFamous op 12-06-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
InFamous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:48:
Hmm, ik dacht juist omdat het twee verschillende outputs zijn dat het wel zou moeten werken. Maar blijkbaar dus toch niet geheel.

Is het misschien waard om te informeren bij Denon of de receiver ook tegelijk uitstuurt.

@FeaR @hvz Ik heb Denon gewoon een berichtje gestuurd of de HDMI out aansluitingen ook audio meesturen wanneer de speakers in gebruik zijn.

Als dat namelijk zo is dan werkt mijn voorgestelde optie gewoon.
Goedemorgen, bij deze onze situatie:
https://imgur.com/XkugqRN
en uitgetekend is dit het
https://imgur.com/bFFl0QR (hoop dat jullie erbij kunnen)

wens: zowel tv als andere vorm van beeld/ geluid (netflix NPO start etc.) via 5.1 set én Phonak connector kunnen luisteren (en zien) met andere WiFi receiver. TV en Warfdale boxen blijven (voor nu) zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Bericht terug gehad van Denon maar helaas stuurt die HDMI out 2 geen audio signaal mee.

Dat is dus helaas ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
maar de tekeningen gaven wel duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je plaatjes lijken het niet te doen. Ik krijg iig een zwart scherm. Maar kan ook aan imgur liggen. Host ze anders ff in je T.net fotoalbum ofzo, dat werkt gegarandeerd :)
Image tags gebruiken helpt ook btw ;)

Maar vraagme af of we niet te moeilijk zitten te denken. Is het bezwaarlijk als je een deel van het geluid mist bij 5.1? Anders zou je gewoon een simpele line level converter parallel kunnen schakelen met je fronts en van daar uit naar de phonak, ben je er ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@The Eagle dat is het zelfde idee als die van @FeaR maar je mist daarbij dus je audiokanalen.

Als je de Phonak dan op je fronts zet en je kijkt een film dan mis je de stemmen, want stemmen gaan meestal over de center speaker. Dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
bij deze de plaatjes nogmaals....

Jammer dat Denon een negatief antwoord had trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1adkTpLP4g22Zj6RVwyO2d4l/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AOrC51bvwqEqf8rNQF2AN3Dn/thumb.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door hvz op 12-06-2019 21:08 . Reden: plaatjes ontbraken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

[color=#][/color]@hvz mijn ideeën zijn op, het lijkt gewoon niet haalbaar te zijn.

Nagenoeg alle receivers outputten geen audio als de receiver de audio via de speakers afspeelt. Je kan dus nergens die audio onttrekken vanaf de receiver.

De aangedragen opties op rij:
Multizone - niet mogelijk op digitale input
Multizone HDMI - stuurt geen audio mee over de HDMI out.
High-low converter - heeft niet alle audio sporen, via front speakers bij 5.1 geen stemmen. Bij center alleen stemmen etc..
Aansluiten direct op de TV - TV geeft geen output indien audio via HDMI verloopt.
HDMI extractor - werkt alleen via de aangesloten bron, dus alleen tv naar receiver of settopbox naar receiver.

Het enige wat ik nog kan bedenken is alle externe apparaten direct op de TV aansluiten en dan via ARC terug laten lopen naar de receiver en dan tussen de TV en de receiver een HDMI extractor plaatsen die ARC ondersteund. Echter heb je dan kans dat 5.1 geen mogelijkheid meer is omdat veel extractors de audio omzetten naar stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
Hé dank je wel voor het meedenken, absoluut... nog 1 kleine poging; de Marantz NR 1509? heeft die geen out optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Misschien is dit nog een route: Als ik zoek op HDMI ARC audio extractor: https://nl.aliexpress.com...=hdmi+arc+audio+extractor
dan vind ik meerdere apparaatjes. Waar ik echter bang voor ben is dat hij net niet doet wat je verwacht. De meeste kans maak je denk ik met zoiets:
https://nl.aliexpress.com...ddad7&transAbTest=ae803_5

Dan zul je denk ik wel alle hdmi devices op deze switch moeten aansluiten. Je kunt dan via jack (analoog) en/of Toslink (digitaal) het geluid eruit trekken. Hoe het ARC deel precies werkt geen idee, ik ben echter bang dat je dat zelf moet kiezen zodra je iets van de tv zelf gebruikt (tv signaal / netflix?). Heb zelf een vergelijkbare switch puur om audio eruit te trekken, maar het ARC deel was bij mij niet relevant. Ander nadeel van deze oplossing is dat je audio delay er niet meer is op het geluid dat je uit deze switch trekt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
InFamous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:36:
[color=#][/color]@hvz mijn ideeën zijn op, het lijkt gewoon niet haalbaar te zijn.

Nagenoeg alle receivers outputten geen audio als de receiver de audio via de speakers afspeelt. Je kan dus nergens die audio onttrekken vanaf de receiver.

De aangedragen opties op rij:
Multizone - niet mogelijk op digitale input
Multizone HDMI - stuurt geen audio mee over de HDMI out.
High-low converter - heeft niet alle audio sporen, via front speakers bij 5.1 geen stemmen. Bij center alleen stemmen etc..
Aansluiten direct op de TV - TV geeft geen output indien audio via HDMI verloopt.
HDMI extractor - werkt alleen via de aangesloten bron, dus alleen tv naar receiver of settopbox naar receiver.

Het enige wat ik nog kan bedenken is alle externe apparaten direct op de TV aansluiten en dan via ARC terug laten lopen naar de receiver en dan tussen de TV en de receiver een HDMI extractor plaatsen die ARC ondersteund. Echter heb je dan kans dat 5.1 geen mogelijkheid meer is omdat veel extractors de audio omzetten naar stereo geluid.
toon volledige bericht
deze optie bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SbykjhGorMO4xtDKgL6Y2tnX/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@hvz alleen de phonak dan op de extractor aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
oké nogmaals dank aan iedereen die mij mee heeft geholpen met nadenken over een situatie die als vrij eenvoudig wordt omschreven bij de audicien, maar in praktijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maar doe nou eens de exacte specs en een foto van die Phonak. Dat ding is triviaal maar veel verder dan "het is een kastje met wat aansluitingen" kom je vooralsnog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb nog één enkele longshot wat ik kan bedenken om dit goed te laten werken. Hiervoor is echter wel een behoorlijke dosis kennis benodigd.

De meeste jack koptelefoon aansluitingen geven altijd audio out of er nou iets op aangesloten zit of niet. Er zit echter in het jack chassis deel een trigger die herkent of er iets ingeplugd is.

Als de het apparaat dan herkent dat er iets ingeplugd is dan stopt het met alle uitvoer van andere audio kanalen.

Deze trigger kan je ook los solderen waardoor het apparaat niet herkent dat er iets ingeplugd is. Dan blijft de audio wel beschikbaar via de koptelefoon aansluiting maar blijft ook de audio via de speakers lopen. Dan sluit je de Phonak direct aan op de koptelefoon aansluiting van de receiver en dan zou het moeten werken.

Ik heb hier een Logitech Z5500 speakerset staan waarvan de trigger in het jack chassis deel defect is. Hierdoor kan ik zowel via de speakers als de koptelefoon audio afspelen zonder dat de audio via de speakers word afgekapt.

EDIT:
Hier een voorbeeld van hoe deze switches werken in een jack aansluiting: https://www.cui.com/blog/...k-switches-and-schematics

@The Eagle paar posts van mij terug staat het apparaat. Ding heeft alleen usb voor stroom en een gecombineerde jack en spdif poort.

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 12-06-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
Dank @InFamous dat wordt em niet bij mij...maar super dat je niet opgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@hvz categorie: Elektronica & tweaking

Er is vast wel een behulpzame Tweaker die jou wil helpen voor een kleine vergoeding ;) veel andere mogelijkheden kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Manual: https://www.phonak.com/co..._GB_V2.00_029-0737-02.pdf
Pagina 20.
Quote:
Blinkingred,wrongaudioinput format (DTS) from the audio source (e.g. TV). Switch to Dolby AudioTM or stereo (PCM) audio format in the audio settings of your source (e.g. TV). If this is not possible, use the analog (3.5 mm jack) audio cable instead.
Ding snapt dus eigenlijk alleen dolby digital (kan downmixen) of stereo. Dus aan die hele 5.1 signalen heb je in principe geen kont, ga uit van stereo. Jammer maar helaas - maar hoef je dus ook niet zo heel moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@The Eagle zover waren we al, hij wil echter al de audio die de receiver output naar zijn speakers ook doorsturen naar de Phonak. Dat is het probleem, de receiver heeft geen audio output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij is dit wat er nodig is: https://www.amazon.co.uk/...1080P-Black/dp/B016XMDKXC
Alle bronnen hang je op de TV. Van de TV met hdmi naar dat kastje door, aftap naar 2 channel naar de phonak en HDMI door naar de receiver via de ARC. Kun je er zelfs nog voor kiezen om de receiver niet te gebruiken als je dat wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@The Eagle niet om vervelend te doen, maar je haalt nu voor de derde keer dingen aan die al voorbij zijn gekomen.

Die oplossing is al genoemd door @FeaR, @Fish en mijzelf. Maar dan moet dat wel goed werken met ARC en dat is nog maar de vraag. Die oplossing zal waarschijnlijk alleen goed werken tussen bron en ontvanger.

Je gaat dit apparaat nu echter op een ARC aansluiting aansluiten die alleen audio doorgeeft vanaf de TV naar de receiver. Terwijl de extractor vanaf de output van de receiver beeld en geluid verwacht.

[ Voor 36% gewijzigd door InFamous op 12-06-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
Uiteindelijk een goede keuze kunnen maken, mede dankzij jullie deskundigheid. Wij krijgen komende week de AVR-X2600H thuis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hvz schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:18:
Uiteindelijk een goede keuze kunnen maken, mede dankzij jullie deskundigheid. Wij krijgen komende week de AVR-X2600H thuis bezorgd.
En hoe gaan ze de AVR-X2600 dan aansluiten op de TV én de Phonak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
De phonak krijgt via ren RCA audio connect kabel een eigen ingang (zone2) en simuleer je 2 ruimtes waar geluid wordt geluisterd. Aansluiten op de tv gaat via de HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is dat "Phonak TV-Connector" apparaatje niet direct aan te sluiten op de hoofdtelefoon aansluiting van de TV, desnoods middels een verloop / Y-Kabel? De meeste TV's kunnen tegenwoordig over die uitgang gelijktijdig met de HDMi aansluiting (naar / van de reciever) gewoon een stereo signaal voeren.

Volgens mij worden de 'goed horende' mensen niet echt vrolijk van zo'n apparaat in een Home-Theater Setup gezien de link van Phonak zelf: https://www.phonak.com/nl...-vragen-tv-connector.html

Dankzij zo'n Phonak Device zou je dus alles terug moeten zetten naar PCM in je dure 11-2 "Dolby ATMOS" setup..... :o

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 18-06-2019 19:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hvz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:44:
De phonak krijgt via ren RCA audio connect kabel een eigen ingang (zone2) en simuleer je 2 ruimtes waar geluid wordt geluisterd. Aansluiten op de tv gaat via de HDMI
Ik vraag me af of het gaat werken. De handleiding van de X2600 stelt inderdaad dat elke input naar Zone 2 kan worden gezet. Dat had ik niet verwacht bij een model uit deze (prijs)klasse, eerder alleen maximaal S/PDIF. Maar zet de receiver dan ook de surround track terug naar 2.0 zodat de Phonak ermee overweg kan? Niet dat je de bron op 2.0 moet zetten waardoor de rest van de speakers ook maar 2.0 geluid krijgen. Dus eigenlijk wat @wimmel_1 hierboven aanhaalt. Maar ik hoor het graag als ik het fout heb, mogelijk zit mijn theorie nog in de oudere series/modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 18-06-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
we gaan het meemaken, de expert van HiFi Corner in Groningen gaat er in ieder geval van uit, en hij heeft gegarandeerd meer verstand van deze zaken dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hvz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:51:
we gaan het meemaken, de expert van HiFi Corner in Groningen gaat er in ieder geval van uit, en hij heeft gegarandeerd meer verstand van deze zaken dan ik.
De site van Denon geeft dat HDMI naar Zone 2 kan op 2.0 geluid. Moet er dus alleen getest worden of de Denon zelf de surround track naar 2.0 terug zet. Als dat gedaan wordt dan is er niets aan de hand.
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:01:
Volgens mij worden de 'goed horende' mensen niet echt vrolijk van zo'n apparaat in een Home-Theater Setup gezien de link van Phonak zelf: https://www.phonak.com/nl...-vragen-tv-connector.html

Dankzij zo'n Phonak Device zou je dus alles terug moeten zetten naar PCM in je dure 11-2 "Dolby ATMOS" setup..... :o
Dat de Phonak niet kan decoderen maakt in deze niet uit omdat Zone 2 analoog is op de Denon. Als er voor een receiver met S/PDIF Out was gekozen had je inderdaad een punt gehad. Als de receiver nu de surround niet terug zet naar 2.0 stereo heb je nog steeds wel het effect wat je aanhaalt: het terug moeten zetten naar 2.0.

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 18-06-2019 20:34 ]

Pagina: 1