Nou ... ik heb wel weer wat gesearched, en ook wel wat gevonden (vooral oude topics), maar ik heb wel weer gemerkt dat echt iedereen mekaar tegenspreekt. Misschien dat iedereen inmiddels wat wijzer is geworden en mij kan helpen. Ik zal de situatie even schetsen:
Ik heb:
- IBM Denkstar 40GB 7200rpm UDMA-100
- Pioneer 106S DVD-rom (UDMA-66)
- Plextor 16/10/40 (PIO-4 DMA-2)
- 2 IDE kanalen
Nu is het zo aangesloten:
Primary master: Harddisk
Secondary master: DVD-rom
Secondary slave: CD-writer
Bovendien is de DVD-rom speler aangesloten met een normale IDE-kabel ... maar het is toch een UDMA-66 ... moet ie dan niet op een IDE kabel met meer draadjes (dezelfde die ook aan de Harddisk zit)
Zijn de IDE-kanalen zo goed verdeeld? Want ik heb namelijk al verschillende malen gelezen dat je de brander op Master moet zetten (
) ... en ook dat je de brander en de DVD niet op één kabel moet aansluiten. Ik zie door de bomen het bos niet meer ... HELP!!
Ik heb:
- IBM Denkstar 40GB 7200rpm UDMA-100
- Pioneer 106S DVD-rom (UDMA-66)
- Plextor 16/10/40 (PIO-4 DMA-2)
- 2 IDE kanalen
Nu is het zo aangesloten:
Primary master: Harddisk
Secondary master: DVD-rom
Secondary slave: CD-writer
Bovendien is de DVD-rom speler aangesloten met een normale IDE-kabel ... maar het is toch een UDMA-66 ... moet ie dan niet op een IDE kabel met meer draadjes (dezelfde die ook aan de Harddisk zit)
Zijn de IDE-kanalen zo goed verdeeld? Want ik heb namelijk al verschillende malen gelezen dat je de brander op Master moet zetten (