Xfs probleempje

Pagina: 1
Acties:

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb het volgende probleem met xfs:
-het start wel op maar wanneer ik "$xfs status" run, dan zegt ie" "xfs dead but pid file exists", dit blijft zo na een reload van xfs en zelfs na een upgrade.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen (man en search leverde niets op) en hoe dit probleem ontstaat?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

edit:
Sorry niet helemaal goed gelezen

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wanneer xfs opgestart wordt via het scriptje in /etc/init.d/xfs wordt m.b.v. `pidof xfs` het pid in een filetje geschreven (meestal /var/run/xfs.pid)

Als xfs nu overlijdt of niet goed opstart (doordat er bv een verkeerd font in het font path staat), blijft dat filetje bestaan maar draait ie niet. Dat is dus die melding.

Weet je zeker dat xfs goed opstart?
Doe eens `ps -A | grep -i xfs` en kijk eens of ie dan in het geheugen staat

• blouweKip
Helaas, daar ha dik al aan gedacht.
Die pid is niet zozeer het probleem, het probleem is dat xfs zegt dat ie opstart, daarna netjes een pid file maakt, maar in feite niet opstar, kortom: geen xfs draaiende maar wel een pid file...

Probleem is dat ik dit niet kan oplossen door een nieuwe xfs te installen, dan heb ik namelijk dezelfde problemen..

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haal eens wat paden weg uit je fontpath.

Ik had hetzelfde probleem, er stonden niet bestaande paden in....

Ik kwam daar achter door handmatig xfs op te starten (dus NIET via de init.d script)

• blouweKip
in mij fontpath (XF86Conf-4 in mijn geval) staat alleen het xfs path, aangezien ik daar xfs juist voor draai, xfs kan ik nog wel opstarten (en hij maakt ook een pid aan) maar hij draait gewoon niet...

Het heeft dus niets met mn fonts te maken, maar met xfs, en ik vraag me dus af of iemand dit ook heeft gehad en er een oplossing voor heeft...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ow, XFS de fontserver....en ik maar denken dat het over XFS, het filesystem gaat...

1) Kijk naar de foutmelding van XFS door het op de commandoregel te starten.
2) Kijk in de config van XFS wat het probleem is (/etc/X11/xfs.conf ofzo????).

Deze mogelijkheden zijn dus al gegeven, maar volgens mij lees je d'r overheen OF werken ze niet, maar meld je het niet.

• blouweKip
De foutmelding houdt eigenlijk in dat xfs wel een pid aanmaakt (en verder net doet alsof ie draait) maar gewoon een "dead" proces is, de config is verder goed, dus ik denk xfs gewoon kapot is, helaas werkt reinstallen of upgraden niet..

Ik ga nu ff proberen de rpm van xfs volledig weg te flikkeren in de hoop dat ie dan alles van xfs verwijderd, misschien dat ik dan wel een werkende xfs kan installeren..

Pagina: 1