OLED LG of iets oudere type Panasonic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 09:33
Ik zoek een?

OLED tv

Wat is je budget?

1500,- a 1800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

TV, Netflix, films kijken geen gaming of dergelijke. Voor series en films gaat de homecinema set aan, maar voor dagelijks televisie geneuzel geluid over de TV

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik twijfel tussen de LG 65 B8 of C8 (maar lees veel reviews die het prijsverschil niet waard vinden) De Panasonic 65 EZW 954 (1599,-) of de FZW 804 (1799,-) Zijn er mensen met ervaringen met de pana’s?

Welke vragen heb je hier nog over?

De tv moet zo natuur getrouw mogelijk over komen. Ik kom nu van een 42 inch 720P plasma en ja die is oud, maar hij geeft wel een mooi natuurlijk beeld. De LG’s worden momenteel flink geprijsd om hun kwaliteit maar hoe staat pana hier nu tegenwoordig tegenover? Ik heb ergens gelezen dat de pana’s natuurlijker beeld zouden geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Mick30 op 11-06-2019 17:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
De pana heeft geen dolby vision dat zou ik wel willen hebben voor netflix en uhd blu rays.
Hun 2019 modellen ondersteunen nu alle hdr formaten, was dus met hun oudere modellen niet zo handig gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Goofy1978 op 11-06-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Hmmmmm.... oké, dat verschil is dus wel duidelijk. Begrijp wel dat de pana’s verder kwa beeldprocessor wel beter zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-10 19:33
Had hetzelfde vraagstuk....
Dolby vision is misschien zichtbaar als je uhd blurays kijkt, op Netflix zal het door compressie weinig uitmaken (gok ik, zelf nooit 1-op-1 vergelijking kunnen maken, maar check wat filmpjes op youtube van Vincent HDtvtest en luister naar zijn oordeel over dynamische metadata.

Heb dus voor de Panasonic gekozen en tv bevalt goed. Snel en prima natuurlijke kleuren en beeldkwaliteit👍🏼

Panasonic heeft een erg goede hcx beeldprocessor.

Probeer eens een dealer te bezoeken waar beide tv’s staan opgesteld te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Ik wil vandaag of morgen inderdaad eens naar een dealer toe die wat verschillende merken heeft staan. Dacht eerst, iedereen is lyrisch over de LG modellen dus dat beperkt de keus. Maar nu er twijfels zijn wil ik het toch eens vergelijken. Is ook weer niet een pak melk wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Vandaag wezen kijken bij Smits in Arnhem. Blijf het moeilijk vinden, mede omdat dolby vision ontbreekt op de pana. Maar het beeld van de pana 804 was wel mooier en natuurlijker als de lg c8. Komt misschien ook doordat we nu van een pana plasma komen. Dus het gaat denk ik de pana 804 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Mick30 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:24:
Vandaag wezen kijken bij Smits in Arnhem. Blijf het moeilijk vinden, mede omdat dolby vision ontbreekt op de pana. Maar het beeld van de pana 804 was wel mooier en natuurlijker als de lg c8. Komt misschien ook doordat we nu van een pana plasma komen. Dus het gaat denk ik de pana 804 worden.
Natuurlijker beeld bij de Pana is niet waar, is gewoon hetzelfde beeldscherm van LG. Ze hebben alleen een iets betere processor voor beeldverwerking maar dat zet je voornamelijk uit als je natuurlijk beeld wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Maar de beeldprocessor maakt toch onderdeel uit van hoe het eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Malt007 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:03:
[...]
Natuurlijker beeld bij de Pana is niet waar, is gewoon hetzelfde beeldscherm van LG. Ze hebben alleen een iets betere processor voor beeldverwerking maar dat zet je voornamelijk uit als je natuurlijk beeld wil hebben.
Je zet meestal de geavanceerde beeldbewerking uit... de standaard aansturing van de schermen is ook per merk verschillend. Maar de verschillen zijn allemaal niet dramatisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mick30 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:33:
Maar de beeldprocessor maakt toch onderdeel uit van hoe het eruit ziet?
Bij de meeste liefhebbers niet, die zetten meestal alle 'beeldverbeteraars' uit. Het is eigenlijk heel simpel, de LG is veruit de beste prijs/kwaliteit. Mocht je veel waarde hechten aan een iets betere beeldvebeteringsprocessor dan betaal je daar een grove meerprijs voor bij Panasonic. Mijns inziens een no-brainer want de pana heeft zelfs nog enkele nadelen tov de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
De prijs van de pana en de LG zijn gelijk dus om geld gaat het in dit geval niet. Ik merk in alle reviews dat de twee blijkbaar dicht bij elkaar liggen waarbij men de LG een mooie allrounder vinden maar de pana het wint op het natuurlijker plaatje. Beetje stuivertje wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Kijk eens op hdtv test op YouTube voor de verschillen tussen de oleds.
Leuk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Daar heb ik volop zitten kijken, maar ook daar is het een beetje stuivertje wisselen. In de reacties lees je ook weer verschillende meningen. Eenduidig gaat het in ieder geval niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk ook even hier voor courante OLED-prijzen: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Scheelt je honderden euro's ten opzichte van waar de winkels mee adverteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 15-06-2019 01:43 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:43

zTz

100% voor de LG gaan. Krijg je geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Ja en toch neig ik naar de Panasonic. Naast elkaar gezien gaf deze toch net dat beetje beter beeld. En nogmaals er zit geen prijsverschil tussen de C8 en de 804. Dus dat argument valt weg. Iets waarbij de LG soms won in vergelijkingen omdat de pana stuk duurder was.

Dank voor de link in het prijzentopic. Maar voor 1750,- zie ik ze niet terug daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Qua beeldkwaliteit zal het elkaar zeer weinig ontlopen. Beide hebben een LG Oled paneel. Beide waarschijnlijk bijna perfect afgesteld af fabriek (de LG in elk geval wel).

Beeldverwerking hebben OLED's in principe niet nodig. Dat is met name belanrgijk als je op een LCD de slechte aspecten wilt compenseren. OLED heeft maar 1 nadeel in beeldweergave ten opzichte van Plasma (en LCD): Stutter. De schermen zijn zo snel / instant aan/uit (geen nagloei) dat een 24fps film (als je er gevoelog voor bent) wat stotterig kan overkomen. Ik heb om die reden een Philips / TP vision gekocht. Die hebben een uitstekende motion handling processor tov de LG. Hoe/of die panasonic dat heeft weet ik niet.

Verder heeft LG het beste smart platform. Hoe goed die panasonic is, weet ik niet. De iets oudere schermen waren in elk geval matig qua smart.

Als ik het zo lees, voelt panasonic gewoon goed voor je. Zoals je zelf kunt lezen is het stuivertje wisselen welke beter is. Een troost: een OLED die geen goed beeld geeft, bestaat volgens mij niet. Waarom twijfel je dan nog? Je hebt een voorkeur voor panasonic en het beeld is nagenoeg gelijk. Voor mij zou het de meerprijs niet waard zijn en voor meer mensen zou dat gelden. Maar jij moet kiezen wat jij fijn vindt zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 16-06-2019 10:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
JvS schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:48:
Qua beeldkwaliteit zal het elkaar zeer weinig ontlopen. Beide hebben een LG Oled paneel. Beide waarschijnlijk bijna perfect afgesteld af fabriek (de LG in elk geval wel).

Beeldverwerking hebben OLED's in principe niet nodig. Dat is met name belanrgijk als je op een LCD de slechte aspecten wilt compenseren. OLED heeft maar 1 nadeel in beeldweergave ten opzichte van Plasma (en LCD): Stutter. De schermen zijn zo snel / instant aan/uit (geen nagloei) dat een 24fps film (als je er gevoelog voor bent) wat stotterig kan overkomen. Ik heb om die reden een Philips / TP vision gekocht. Die hebben een uitstekende motion handling processor tov de LG. Hoe/of die panasonic dat heeft weet ik niet.

Verder heeft LG het beste smart platform. Hoe goed die panasonic is, weet ik niet. De iets oudere schermen waren in elk geval matig qua smart.

Als ik het zo lees, voelt panasonic gewoon goed voor je. Zoals je zelf kunt lezen is het stuivertje wisselen welke beter is. Een troost: een OLED die geen goed beeld geeft, bestaat volgens mij niet. Waarom twijfel je dan nog? Je hebt een voorkeur voor panasonic en het beeld is nagenoeg gelijk. Voor mij zou het de meerprijs niet waard zijn en voor meer mensen zou dat gelden. Maar jij moet kiezen wat jij fijn vindt zou ik zeggen.
De voorkeur voor Panasonic komt denk ik ook mede doordat ik 8 jaar een plasma van Panasonic gehad heb. Maar in de winkel zag de pana er kwa beeld ook wat zachter en natuurlijker uit. En er is wel in de diverse modi gekeken maar of ze op moment X ook beiden gelijk gestaan hebben....Tja. Merk wel dat het enorm bij elkaar ligt allemaal. Het design van de LG vond ik dan wel weer mooier en die heeft DV. De pana weer het natuurlijkere plaatje, ook voor ‘regulier’ tv kijken. Merendeel van de content is nog niet geoptimaliseerd voor 4K en HDR etc. Als de pana nu duurder was geweest dan was het sowieso de LG geworden, maar de prijzen zijn exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Je bent wel een twijfelaar zeg ha ha, je kon al een paar dagen voor een oled zitten.
Gewoon de pana kopen als je er een beter gevoel bij hebt, het verschil tussen DV en hdr 10 ga je ook haast niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mick30 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:44:
[...]

De voorkeur voor Panasonic komt denk ik ook mede doordat ik 8 jaar een plasma van Panasonic gehad heb. Maar in de winkel zag de pana er kwa beeld ook wat zachter en natuurlijker uit. En er is wel in de diverse modi gekeken maar of ze op moment X ook beiden gelijk gestaan hebben....Tja. Merk wel dat het enorm bij elkaar ligt allemaal. Het design van de LG vond ik dan wel weer mooier en die heeft DV. De pana weer het natuurlijkere plaatje, ook voor ‘regulier’ tv kijken. Merendeel van de content is nog niet geoptimaliseerd voor 4K en HDR etc. Als de pana nu duurder was geweest dan was het sowieso de LG geworden, maar de prijzen zijn exact gelijk.
Nogmaals, het is hetzelfde beeldscherm dus er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 08:05
Misschien kop of munt doen met één euro voor je ze uitgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Ik ben inderdaad kampioen twijfelen....hahahahaha maar het is ook geen pak melk wat je koopt.

Een OLED scherm zelf kan helemaal niets zonder een vorm van aansturing. Daar kan wel degelijk verschil in zitten. Lees je ook wel terug in alle testen.

Ik ga op zoek naar een euro muntstuk 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:07

Wildfire

Joy to the world!

Mick30 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:06:

[..]

Naast elkaar gezien gaf deze toch net dat beetje beter beeld.
Helaas is dat nietszeggend. In een winkel zijn de kijkomstandigheden geheel anders als bij jou thuis, daarnaast staan de TV's ook niet hetzelfde of überhaupt goed ingesteld.

De enige manier om het echt te testen is ze beide naast elkaar bij jou thuis te hebben met de instellingen naar eigen voorkeur. Maar ja, da's nou niet echt bepaald een realistische optie :P

Ik heb zelf een LG 55C8 en die zag er in de winkel heel anders uit dan hier thuis (hier thuis een stuk beter).

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 16-06-2019 14:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Goofy1978 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:11:
Je bent wel een twijfelaar zeg ha ha, je kon al een paar dagen voor een oled zitten.
Gewoon de pana kopen als je er een beter gevoel bij hebt, het verschil tussen DV en hdr 10 ga je ook haast niet zien.
Dit is onjuist, er zit wel degelijk veel verschil tussen Dolby Vision en HDR10 waarbij Dolby Vision als duidelijke winnaar naar voren komt.

Verder ben ik het met jou eens dat @Mick30 op zijn gevoel moet afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
Jammer dat dit nog in de fase zit van betamax vs VHS, CD vs minidisc. Maar ja, dit soort gedoe met standaarden zal je blijven houden zolang techniek in ontwikkeling is. Dus altijd.....

Ik twijfel nog steeds |:( ;) maar hoogstwaarschijnlijk wordt het de pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
Ik heb na 12 jaar naar een Panasonic plasma te hebben gekeken de overstap gemaakt naar een LG B8. Bevalt mij prima. Kleuren kun je net zo natuurlijk maken als je wil. Standaard zit er gewoon meer kleur in. Het lijkt nu net of er een soort deken over mijn plasma scherm hangt als ik dit vergelijk met mijn oled scherm. Is nu niet meer om aan te zien. Als ik 1 nadeel moet noemen is dat ik soms wel ervaar dat grote zwarte vlakken wel heel zwart zijn en dat je soms niet detail meer ziet. Dit kun je voorkomen door je gamma wat hoger te zetten, maar dan worden de kleuren weer fletser. Maar goed ik heb er veel plezier van. Dus kijken gewoon wat je portemonee toelaat, je zult er hoe dan ook geen buil aan vallen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:25
Nou, en wat is het geworden,, en hoe bevalt het. Als je een topic start ook even goed eindigen !
Pagina: 1