Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Huawei MateBook X Pro i7 16G RAM - AZERTY

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar de Huawei MateBook X Pro i7 16G RAM - AZERTY maar kan deze online of in een winkel nergens vinden?

Op dit moment overweeg ik zelfs om een qwerty aan te schaffen en de toetsen te vervangen maar na enig opzoekingswerk lijkt dit alles behalve evident.

Een andere optie is een sticker plakken over de desbetreffende toesten maar aangezien deze verlicht zijn is dit ook verre van ideaal.

Weet iemand waar ik dit model kan vinden?

Of eventueel tips om qwerty toetsenbordindeling naar azerty om te vormen

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Codima Gent heeft wel een AZERTY maar alleen met 8GB RAM.

Zoekterm op hun site: 53010EWX

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 11-06-2019 16:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-11 19:30
De toetsen van het keyboard kun je vervangen, dus ook verplaatsen als je handig bent:
https://www.replacementla...keyboard-key-replacement/
Is wel een gepriegel om te doen en de kans dat je het niet voor mekaar krijgt.

Coolblue.be heeft de 8 GB uitvoering ook.
https://www.coolblue.be/n...-pro-azerty-53010ewx.html

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:30:
Codima Gent heeft wel een AZERTY maar alleen met 8GB RAM.

Zoekterm op hun site: 53010EWX
Ik twijfel een beetje ivm het RAM geheugen. Zou 8GB voldoende zijn voor grafische taken zoals indesign, photoshop, etc? Eventueel autocad?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Ik twijfel een beetje ivm het RAM geheugen. Zou 8GB voldoende zijn voor grafische taken zoals indesign, photoshop, etc? Eventueel autocad?
Je bent al 2 weken allerlei topics aan het maken; dan heb je ondertussen al requirements & benchmarks opgezocht voor wat je gaat doen?

Ik weet niet of jij Photoshopt met 2 plaatjes tegelijk van elk 600KB of dat je de hele dag 48MP foto's met HDR moet corrigeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Je bent al 2 weken allerlei topics aan het maken; dan heb je ondertussen al requirements & benchmarks opgezocht voor wat je gaat doen?

Ik weet niet of jij Photoshopt met 2 plaatjes tegelijk van elk 600KB of dat je de hele dag 48MP foto's met HDR moet corrigeren.
Zoals je zegt heb ik al een aantal topics aangemaakt maar ik doe hier toch niets verkeerd mee lijkt me? Ik wil zoveel mogelijk informatie en meningen horen van mensen die hier veel meer ervaring in hebben dan ikzelf. Ik start in september pas met mijn opleiding grafische vormgeving en op de website raden ze een MacBook Pro 16gb RAM aan of een Windows laptop met vergelijkbare kenmerken. Ik ben nu op zoek naar de meeste geschikte Windows laptop voor mij opleiding en de jaren die daarop volgen.

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
Ik denk dat 8GB je regelmatig gaat hinderen of minstens ergeren bij het niveau dat ik bij een grafische opleiding verwacht.
Als zelf Belg - tenzij je ook vaak Frans typt is wennen aan een qwerty toetsenbord op enkele dagen wel gebeurd (ik zou de toetsen lekker qwerty laten dus) dus dat is geen blijvende ergernis ;)

Ik ken de Matebook verder niet goed, maar let bij ultradunne laptops ook op dat ze stevig gaan throttlen bij zwaardere taken, ik kom ze bij klanten nogal vaak tegen met allerlei ventilators errond om toch maar op volle kracht te kunnen blijven draaien (3D CAD is stevige belasting van alle componenten), en dan was net iets dikker toch een betere start geweest...

Verwijderd

Topicstarter
wouter_va schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:12:
Ik denk dat 8GB je regelmatig gaat hinderen of minstens ergeren bij het niveau dat ik bij een grafische opleiding verwacht.
Als zelf Belg - tenzij je ook vaak Frans typt is wennen aan een qwerty toetsenbord op enkele dagen wel gebeurd (ik zou de toetsen lekker qwerty laten dus) dus dat is geen blijvende ergernis ;)

Ik ken de Matebook verder niet goed, maar let bij ultradunne laptops ook op dat ze stevig gaan throttlen bij zwaardere taken, ik kom ze bij klanten nogal vaak tegen met allerlei ventilators errond om toch maar op volle kracht te kunnen blijven draaien (3D CAD is stevige belasting van alle componenten), en dan was net iets dikker toch een betere start geweest...
Bedankt voor jouw input! Als ik de filmpjes op youtube etc mag geloven is dit wel een geschikt model om grafische werken mee te verrichten dus ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat dit een geschikte laptop is voor mij.

Echter twijfel ik nog omdat ik echt niet van qwerty ben :) Ik dacht dit misschien op te lossen door de instellingen te veranderen naar azerty en eventueel met toestenbord stickers te werken (zoals deze bv https://www.123bestdeal.n...28_AvUEAQYASABEgIq6fD_BwE ). Dan is dat probleem ook van de baan ondanks er dan wel geen toesten verlichting meer door komt.. Dilemma's 8)7

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
Blijft persoonlijke smaak, je kan het altijd een dagje aankijken en dan pas stickers plakken. Ik gebruik ze door elkaar en dat valt me goed mee. Accenten en zo als je vaak Frans typt is een gedoe, en verder is de Enter-toets wennen (vaak is die dubbele hoogte op Azerty BE, maar dat kan je met stickers niet veranderen op een Qwerty natuurlijk)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Wat ook nog een optie is is om de 8GB variant te kopen, onderkant open maken, en geheugen uitbreiden naar 16gb

Verwijderd

Topicstarter
Miyazono schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:28:
Wat ook nog een optie is is om de 8GB variant te kopen, onderkant open maken, en geheugen uitbreiden naar 16gb
Ik dacht ergens te lezen gehebben dat dit niet mogelijk is bij dit model? Wanneer dit toch mogelijk zou zijn wordt dit ook meteen zeer duur gezien hij in NL nu in promotie staat 1499 ipv 1899. Via coolblue in BE kost de i7 versie 1699 en dan moet ik nog extra geheugen gaan aankopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 10:47 ]

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Ik dacht ergens te lezen gehebben dat dit niet mogelijk is bij dit model? Wanneer dit toch mogelijk zou zijn wordt dit ook meteen zeer duur gezien hij in NL nu in promotie staat 1499 ipv 1899. Via coolblue in BE kost de i7 versie 1699 en dan moet ik nog extra geheugen gaan aankopen.
Van wat ik had gevonden kon je de achterkant openmaken en had je vervolgens toegang tot één ram slot.
En ja, met zo'n prijs verschil dat wordt het inderdaad wel duur...
Pagina: 1