Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

In een monitor zit een witte papier laag

Pagina: 1
Acties:
  • 3.368 views

• revengeyo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07:38
In een monitor zit een soort witte papier laag.
Weet iemand waar ik deze los kan kopen?

Op die van mij zitten soortgelijke vlekken:

Niet mijn eigen foto

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:25

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gaat het om een laptop scherm ? Lijkt namelijk op de diffuser die tegen je lcd aan zit, kan komen door druk (voornamelijk tijdens transport).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Nieuw scherm kopen. Kans dat je de perfecte match voor jouw display kan vinden is klein. het is niet slechts een random stuk wit-achtig-plastic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-06 21:42
Heb zelf wel eens een scherm gedemonteerd . Is ook niet iets wat je zo maar even uit elkaar haalt en weer in elkaar zet.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
De vraagstelling geeft mij ook weinig vertrouwen dat de ts weet waar hij mee bezig is.
Misschien handig om ook even aan te geven wat het probleem is en welk scherm het betreft...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:46
Het ziet er in mijn ogen uit als drukschade en vrees dat je het niet meer gerepareerd krijgt.

Ik heb ooit een monitor gehad met iets wat er zo uitzag nadat er iets tegenaan had gezeten. Na demontage incl. de "diffuser" (bij dat exemplaar een dikke doorzichtige kunststof plaat met diverse laagjes folie erop) niks geks gezien, maar na terug in elkaar zetten bleven die plekken zichtbaar.

Josefien wijzigde deze reactie 12-06-2019 00:59 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Je hebt een stofvrije ruimte? Juiste tooling om alles uit elkaar te halen?

Beste optie is om een zelfde panel te vinden, en deze in zijn geheel in te bouwen, dat kan perfect en is betrekkelijk eenvoudig. De panel zelf open halen is andere koek.

Ter info: dit is wellicht niet de diffuser maar de BEF (backlight Enhancing Foil), dit is een folie waar minieme structuren op zijn gemaakt die ervoor zorgen dat het licht van de backlight niet meer in het rond straalt, maar meer gericht wordt in een richting (waardoor je voor het scherm meer licht hebt, en in extreme kijkhoeken minder). Door druk en wrijving kan je gemakkelijk die structuren beschadigen en krijg je dergelijke vlekken.

Als je de folie niet goed monteerd, gaat ie krullen en rompelen en wordt het nog veel slechter; dus zelf monteren is af te raden. Minste stofje ertussen maakt weer krasjes dus nieuwe zo'n vlekken.

naftebakje wijzigde deze reactie 12-06-2019 10:06 (56%)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +17Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:56
Ben ik echt de enigste die dacht dat dit een slechte grap was?

"wit papier" en laat een Word document zien...

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:38
BroederM schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:00:
Ben ik echt de enigste die dacht dat dit een slechte grap was?

"wit papier" en laat een Word document zien...
Ja, ik zocht de clue al :-)

We see things as we are, not as they are

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Eens met bovenstaanden. Gezien de taskbar, de oude IE icoontjes, en zelfs nog Office 2007 (!) icoontjes, en een Windows XP (!!!!) start knop, gok ik stiekem dat dit om een best oud beestje gaat, waar, áls er al iets als IPS inzat (waarschijnlijk gewoon TN...), dat het een bakkie betreft uit een tijd dat er nog gesproken werd over "TFT en DSTN LCD"-schermen IPV "alles is TFT dus omschrijven we LCD/OLED op pixel-tech/back-light tech". Je kijkt inderdaad naar een vrij herkenbaar patroon in de backlight diffuser; alsof de laptop samen met een of ander boek oid in een tas heeft gelegen...

De foto zegt echter ook 2012 (geen resultaten op reverse image search, maar heb het mogelijk fout gedaan), dus je hebt de laptop vast al lang vervangen.

Anders zul je met wat meer info moeten komen, maar omdat iets er uit ziet als papier, wil niet zeggen dat het papier is. En hetzelfde als in de tijd dat mensen vensters in hun HDD wouden plaatsen, ook hier geld: niet openmaken als het niet hoeft. Zeker niet met gelamineerde schermen, of schermen met IGZO electronica er in. Dat loopt namelijk nooit mooi af. Nooit. Zelfs niet met een 'overdruk badkamer die zeer veel anti stof behandellingen heeft gehad'-technieken. Zoals toen men harddisks van windows wou voorzien (wil nu gewoon geen harddisk meer in m'n PC)

• GewoonYunus
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:40
Umbrah schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:21:
Eens met bovenstaanden. Gezien de taskbar, de oude IE icoontjes, en zelfs nog Office 2007 (!) icoontjes, en een Windows XP (!!!!) start knop, gok ik stiekem dat dit om een best oud beestje gaat, waar, áls er al iets als IPS inzat (waarschijnlijk gewoon TN...), dat het een bakkie betreft uit een tijd dat er nog gesproken werd over "TFT en DSTN LCD"-schermen IPV "alles is TFT dus omschrijven we LCD/OLED op pixel-tech/back-light tech". Je kijkt inderdaad naar een vrij herkenbaar patroon in de backlight diffuser; alsof de laptop samen met een of ander boek oid in een tas heeft gelegen...

De foto zegt echter ook 2012 (geen resultaten op reverse image search, maar heb het mogelijk fout gedaan), dus je hebt de laptop vast al lang vervangen.
In de topic start staat ook
Niet mijn eigen foto
Dus ik denk dat het best een actueel probleem is,

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:33

Umbrah

The Incredible MapMan

GewoonYunus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:24:
[...]

In de topic start staat ook
[...]

Dus ik denk dat het best een actueel probleem is,
Oef, gemist, dank je! Was gewoon zó flabbergasted (hoe kan iemand zó werken eerst, en toen aannames over ambtenaarschap voor RWS oid bij TS). Strekking van mijn post (niet zelf klooien ín paneel, en geef meer info) blijft echter van toepassing. Een goed begin zal een foto van het probleem zelf, en/of een omschrijving van wat voor laptop het betreft. Er zijn een paar schermtypes bekend waar er intern met het lamineersel verkleuringen waren, waar het een (extended) garantie gevalletje is.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen foto van eigen scherm, geen info van wat voor scherm het is, niets duidelijker dan "een witte papier laag"...

Hopelijk snap je zelf dat niemand hier iets zinnigs mee kan. Dat zie je helaas ook in de reacties terug :/

TS, leesvooer voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Voor een flink deel van de overige posters:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True