Outlook 365, kan de items niet verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 12:20
Beste forumgangers,

De volgende melding heb ik last van binnen Outlook:
kan de items niet verplaatsen. de bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat het bericht is gewijzigd

Nu ben ik via google een workaround tegengekomen: https://answers.microsoft...b4-470a-ac6d-e57753d87539

Helaas heeft dit niet geholpen en is het probleem er dus nog, heeft iemand van jullie ervaring hiermee en eventueel een oplossing?
...

Office 365, outlook, Windows 10

Beste antwoord (via petervdb1988 op 02-01-2025 11:03)

• Tweakening
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05-2024
Van de Outlook-melding "Kan de items niet verplaatsen. De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat het bericht is gewijzigd." heb ik niet de oorzaak ontdekt, maar wel door een andere workaround het herstel ervan.
Die andere workaround is: "Stuur het bericht naar jezelf, en dan kun je het origineel wel verplaatsen naar een andere map (en de doorgestuurde kopie weer weggooien)". Dus de status "bericht is gewijzigd" wordt daarmee opgeheven. Maar er blijkt een makkelijkere manier te zijn om dat te regelen, namelijk: Open die e-mail en bewaar met toetscombinatie [Ctrl]+[S].

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 11:11
Wil je e-mails verplaatsen naar een ander map of wat probeer je te doen?
Ook wat voor email adres gebruik je in Outlook, is dat een O365 account of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 16:06
Kan het wel als je het via de web based versie doet via https://outlook.office365.com?

Kan ook zijn dat de lokale .ost corrupt is geraakt. Sluit Outlook af, en hernoem het .ost bestand in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook en start dan Outlook weer op. De mail wordt nu opnieuw gedownload vanaf de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@petervdb1988, het meest cruciale stukje informatie mist. Wanneer krijg je deze melding? Want ik ken deze alleen maar als je lang aan een mailtje bezig bent en die wilt verzenden. De link die je plaatst heeft het over het verplaatsen van een bericht in de inbox, waarbij het account via IMAP is ingesteld en ik mag hopen dat je je mail via Exchange verbonden hebt (indien mogelijk, daar zeg je ook niets over).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Ik zie nu ook dat het niet helemaal duidelijk is hoe ik de situatie geschetst heb, excuus!!
De hele mail loopt via Neostrada, en er is een office 365 licentie aanwezig voor het officepakket, dus de mail zelf loopt niet via Microsoft, en deze wordt via IMAP instellingen binnen gehaald in outlook.

De melding komt inderdaad als er een mail verplaatst wordt vanuit de inbox naar een submap.

Hopelijk zo iets duidelijker, OST is al eens vervangen en helaas was dat ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verplaats je de mail verplaatst via de knop 'Verplaatsen', het context menu of via sleur'n'pleur? Voorbeeldweergave van de mail aan staan? Wat als je dat dan uitzet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervdb1988
Hero of Time schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:09:
Verplaats je de mail verplaatst via de knop 'Verplaatsen', het context menu of via sleur'n'pleur? Voorbeeldweergave van de mail aan staan? Wat als je dat dan uitzet.
haha, we gebruiken de sleur en pleur actie, ik ga de voorbeeldweergave eens uitzetten, en ook eens kijken wat er gebeurt als we inderdaad rechtsklikken en verplaatsen naar gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tweakening
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05-2024
Van de Outlook-melding "Kan de items niet verplaatsen. De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat het bericht is gewijzigd." heb ik niet de oorzaak ontdekt, maar wel door een andere workaround het herstel ervan.
Die andere workaround is: "Stuur het bericht naar jezelf, en dan kun je het origineel wel verplaatsen naar een andere map (en de doorgestuurde kopie weer weggooien)". Dus de status "bericht is gewijzigd" wordt daarmee opgeheven. Maar er blijkt een makkelijkere manier te zijn om dat te regelen, namelijk: Open die e-mail en bewaar met toetscombinatie [Ctrl]+[S].
Pagina: 1