Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:40
Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje last van ghost touches op de home button. Dit komt eigenlijk vooral voor wanneer ik een video aan het kijken ben of wanneer de telefoon als navigatie gebruikt wordt.

De telefoon in kwestie is een Xiaomi Mi 5S. Echt veel last heb ik er niet van, maar in de auto is het gewoon irritant. Zou er een mogelijkheid zijn om de homebutton naar een andere knop te mappen? Bijvoorbeeld meest rechtse knop is back, linkerknop is home, links lang in drukken is task switcher? Het vervangende schermen lijken niet zo makkelijk te vinden.

De Ghost touch wordt overigens geregistreerd als een long-press, die normaal gesproken de Google assistant opent, dus als er een methode is om de telefoon long presses te laten negeren zou ik er ook al zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyramiden op 11-06-2019 15:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Negeren miaschien niet, maar je zou bij de instellingen van de knoppen kunnen zorgen dat er geen actie gekoppeld is aan het lang ingedrukt houden van de home knop.

Instellingen > aanvullende instellingen (onder systeem&apparaat) > sneltoetsen voor knoppen en bewegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:40
@webbier, Zo had ik hem helaas al ingesteld staan. Als je er geen functie aan toewijst ziet hij het als een short press. Vroeger kwam de Google Assistent op, wat al helemaal traag was en lang duurde.
Na even er door heen te spitten heb ik nu de functie voor het openen van het context menu aan de long press toegewezen. Binnen Youtube zit deze functie niet meer, en bij Maps krijg je zo een of ander obscuur verkeer menu wat je gemakkelijk weg kunt klikken. Even kijken of het zo beter gaat.