Toon posts:

Sollicitatie by een security bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zo aan de voordeur van mijn eerste sollicitatie bij een security bedrijf. In de uitnodiging wordt vermeld dat er een individuele assignment zal zijn en mijn vraag is nu of er hier iemand is die wellicht enig idee/ervaring heeft met wat er daarmee wordt bedoeld (dus wat kan er worden gevraagd, getoetst etc.) en hoe het beste voor te bereiden. Wat wordt er doorgaans op zulke wervingsdagen getoetst. Het is overigens geen individuele setting, dus er zijn meer mensen die uitgenodigd zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor security heb je het over? Reken maar op wat vakinhoudelijke- en persoonlijkeidschecks. Ze willen natuurlijk weten of jij een beetje met druk om kan gaan en hoe je op situaties reageert. Daarnaast zullen ze testen van welk niveau jouw vakinhoudelijke kennis is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:23:
Wat voor security heb je het over? Reken maar op wat vakinhoudelijke- en persoonlijkeidschecks. Ze willen natuurlijk weten of jij een beetje met druk om kan gaan en hoe je op situaties reageert. Daarnaast zullen ze testen van welk niveau jouw vakinhoudelijke kennis is.
Dank voor je snelle reactie! Het gaat om een security traineeship, dus de sollicitatie en wervingsdag zijn niet voor een specifieke pentestfunctie of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja maar wat voor 'security' bedoel je? Netwerkbeveiliging of persoons- of evenementenbeveiliging? Oftewel; ga je met een V'tje op je pak lopen of ga je logfiles in de gaten houden? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 15:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:30:
Ja maar wat voor 'security' bedoel je? Netwerkbeveiliging of persoons- of evenementenbeveiliging? Oftewel; ga je met een V'tje op je pak lopen of ga je logfiles in de gaten houden? ;)
Ahh, my bad, ik doel indd. op computer/netwerkbeveiliging haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Het gaat om een security traineeship, dus de sollicitatie en wervingsdag zijn niet voor een specifieke pentestfunctie of iets.
Met een beetje zoekwerk kom je er al snel uit wat dit in zal houden toch? Bij een traineeship wordt in veel gevallen gekeken naar een soort basis niveau van standaard assesments. Algemeen riedeltje met assesments voor:

-Abstract redeneren
-Numeriek + verbaal redeneren
-Analogieën
-Cijfer en figuurreeksen
-Persoonlijkheidstest
-Ruimtelijk inzicht

etc.

Zijn hele websites gericht aan het oefenen voor assesments, al op rond gekeken? Krijg je een goed idee wat je kan verwachten wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:12
Wat je vaak ziet, zijn intelligentie en/of persoonlijkheidstesten. Eventueel ook nog een rollenspel. Grote consultancy bedrijven bieden vaak ook oefenassessments aan, daar kun je ook eens op de site kijken. Daarnaast zou je ook nog kunnen vragen welke testen ze doen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen. In dat korte tijdsbestek van 2u leek het mij niet dat ze echt assessments willen gaan uitvoeren, en vooral ook omdat het woord 'assignment' werd gebruikt, dacht ik zelf aan een bepaalde opdracht of taak die evt. uitgevoerd zou moeten worden. Ik zie dus echter dat jullie wel aan echte assessments denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:40:
Dank allen. In dat korte tijdsbestek van 2u leek het mij niet dat ze echt assessments willen gaan uitvoeren, en vooral ook omdat het woord 'assignment' werd gebruikt, dacht ik zelf aan een bepaalde opdracht of taak die evt. uitgevoerd zou moeten worden. Ik zie dus echter dat jullie wel aan echte assessments denken?
Die twee uur lees ik nu pas voor het eerst, dus op basis daarvan kan de situatie veranderen ;)

Maar een opdracht (assignment) kan onderdeel zijn van de assessment. Maar misschien maak je je teveel zorgen. Zorg gewoon dat je je algemene kennis even verfrist en zorg dat je ontspannen en goed uitgeslapen daar aankomt.

Kom op tijd, relaxed en zelfverzekerd. Een betere indruk kan je niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Die twee uur lees ik nu pas voor het eerst, dus op basis daarvan kan de situatie veranderen ;)

Maar een opdracht (assignment) kan onderdeel zijn van de assessment. Maar misschien maak je je teveel zorgen. Zorg gewoon dat je je algemene kennis even verfrist en zorg dat je ontspannen en goed uitgeslapen daar aankomt.

Kom op tijd, relaxed en zelfverzekerd. Een betere indruk kan je niet maken.
Haha, ik lag er inderdaad een beetje wakker van, omdat het voor mij de eerste sollicitatie in een nieuwe discipline is, ik kom oorspronkelijk uit een ander, niet-technisch/IT, veld (carriereswitch gemaakt). Ben dus totaal onbekend met een dergelijke wervingsdag als t op IT security aankomt en met name wat er verwacht wordt als t op een assignment aankomt indd. Erg toffe reactie van je iig!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Haha, ik lag er inderdaad een beetje wakker van, omdat het voor mij de eerste sollicitatie in een nieuwe discipline is, ik kom oorspronkelijk uit een ander, niet-technisch/IT, veld (carriereswitch gemaakt). Ben dus totaal onbekend met een dergelijke wervingsdag als t op IT security aankomt en met name wat er verwacht wordt als t op een assignment aankomt indd. Erg toffe reactie van je iig!
Ik snap je spanning volledig en ik heb hier achter het toetsenbord ook makkelijk praten. :P Misschien zal ook de mogelijke kennis van je concurrenten, als je die spreekt, intimiderend overkomen, maar jij moet gewoon van je eigen kennis uitgaan. Reken erop dat je voldoende kennis hebt. Mocht dat niet zo blijken, zullen zij dat wel laten weten maar dan heb je wel weer een ervaring opgedaan voor de volgende ronde. Je komt er sowieso sterker uit.

Heel veel succes, in ieder geval! d:)b

Pagina: 1