KPN Experiabox vervangen (Glasvezel, geen telefonie)

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 20:53
Beste allen,

De titel zegt het eigenlijk al. Weer een topic over het vervangen van de Experiabox. Ik heb gezocht en veel gevonden hierover op het forum, alleen geen beknopte instructies en zeker niet up to date.

Mijn motivatie is dat ik nu al op de 5e Experiabox zit van KPN, deze doet ook alweer vreemd. Regelmatig valt het internet weg of wordt ineens een stuk trager. Ik zou graag de box nu willen vervangen door een eigen router. Ook het WiFi hapert af en toe.

Het gaat alleen on internet en iTV, ik zou graag geen beperkingen hierin willen.

Mijn vragen:
1. Is er een makkelijke beschrijving/handleiding beschikbaar, met instructies voor het instellen van de router? (PPPoA)

2. Wat is een betaalbare maar degelijke fijne router hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 20:53
Helemaal geen reactie had ik niet verwacht!

Is er dan niemand die er iets over weet te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:34

Pazo

Mroaw?

Dit topic al gevonden?

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Stap voor stap handleiding, ik heb m zelf een tijdje geleden gebruikt om de Fritzbox eruit te doen en een Asus AC88U te gebruiken (werkt dus ook voor XS4ALL).

Moet je wel een Asus router hebben met Merlin firmware.

[ Voor 66% gewijzigd door Pazo op 10-07-2019 21:01 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

of deze; [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

I.c.m een Unifi USG.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
daarnaast de vraag. Gebruik je DSL of glas?

Bij standaard DSL kan je niet zomaar je experiabox vervangen, deze fungeerd namelijk ook als modem.

Bij glasvezel. Is internet aansluiten niet zo heel lastig. Probleem zit voornamelijk in het configureren van de ipTV..

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 11-07-2019 11:58 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Arcticwolfx Aangezien de website met info hierover offline is, een linkje naar het webarchief: https://web.archive.org/w...http://www.netwerkje.com/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Wat heb je zelf al geprobeerd en bekeken? Zoals je in de reacties al ziet is er genoeg info over te vinden.

Met die info moet je een heel eind komen, en zo niet, dan kun je altijd nog een topic openen. Maar een stap-voor-stap beschrijving voor je maken gaat een beetje tever, temeer omdat elke situatie ook zo z'n eigen dingen heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.