Vraag

• GezondeJongen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06-2019
Beste Tweakers!

Anticiperend op de release van Cyberpunk 2077( _/-\o_ _/-\o_ ), wil ik terugkeren naar PC gaming en een RTX 2070 plaatsen in een nieuw kastje.
Helaas heb ik weinig ruimte voor een volledige PC setup in m'n nieuwe appartementje, maar wel een 4K TV in de woonkamer. Dus waarom niet lekker draadloos vanaf de bank?
Sinds een TV geen monitor is, zal ik te maken krijgen met wat latency / input lag (te verlichten met een 'gaming/monitor mode'), dus zoek ik een muis en toetsenbord met minimale latency.

MUIS
Over de muis heb ik bijna een beslissing gemaakt, maar kan niet kiezen tussen
-Logitech G903 / G900 (beeeetje duur plus ik zie het verschil niet tussen deze 2)
-Corsair Harpoon Wireless (1 post gevonden waarbij iemand problemen ondervond :$ )
-Suggesties zijn welkom!

TOETSENBORD
Over het toetsenbord kan ik geen beslissing maken.. Ik heb nooit op een mechanisch toetsenbord gespeeld, en vind dat mechanische geklik eigenlijk irritant. Latency is belangrijk voor me!
Overal op het internet wordt de Logitech G613 Wireless geloofd, maar hijs een beetje duur :r, dus alternatieven zijn welkom!

De afstand tussen bank en PC zal ongeveer 3 meter zijn.

TL;DR:
Ik zoek een goede draadloze muis en toetsenbord om casual te gamen vanaf de bank, met zo weinig mogelijk connectivity / latency issues.

Cheers!

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik kan je niet direct helpen met je vragen, maar wel een paar puntjes om misschien rekening mee te houden:
1. Is latency echt zo belangrijk? Natuurlijk moet het fatsoenlijk zijn, maar die TV gaat ook al redelijk wat opleveren. Ik zou verwachten dat alles wat geen Bluetooth is wel moet voldoen?

2. Hoeveel wil je nu echt investeren in een spel met een verwachtte release datum over bijna een jaar?

3. Ik weet niet hoe groot gedeelte schieten is bij Cyberpunk 2077, want daarvoor is natuurlijk een muis + toetsenbord wel superieur. Maar heel comfortabel zal het denk ik niet zijn, op de bank zitten met dan een plank waar je je muis en toetsenbord op hebt liggen zonder fatsoenlijke ondersteuning verder. Daarom heb ik juist een Xbox controller in mijn PC zitten: De spellen die ik op mijn TV speel doe ik daarmee, en muis en toetsenbord voor echt achter mijn PC.

Al komen we daarmee op punt B uit: Is er een specifieke reden om een PC te kopen voor één spel die je op je TV wil spelen? Ben je dan niet beter af om gewoon een console te kopen?

• GezondeJongen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06-2019
Sissors schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:45:
Ik kan je niet direct helpen met je vragen, maar wel een paar puntjes om misschien rekening mee te houden:
1. Is latency echt zo belangrijk? Natuurlijk moet het fatsoenlijk zijn, maar die TV gaat ook al redelijk wat opleveren. Ik zou verwachten dat alles wat geen Bluetooth is wel moet voldoen?

2. Hoeveel wil je nu echt investeren in een spel met een verwachtte release datum over bijna een jaar?

3. Ik weet niet hoe groot gedeelte schieten is bij Cyberpunk 2077, want daarvoor is natuurlijk een muis + toetsenbord wel superieur. Maar heel comfortabel zal het denk ik niet zijn, op de bank zitten met dan een plank waar je je muis en toetsenbord op hebt liggen zonder fatsoenlijke ondersteuning verder. Daarom heb ik juist een Xbox controller in mijn PC zitten: De spellen die ik op mijn TV speel doe ik daarmee, en muis en toetsenbord voor echt achter mijn PC.

Al komen we daarmee op punt B uit: Is er een specifieke reden om een PC te kopen voor één spel die je op je TV wil spelen? Ben je dan niet beter af om gewoon een console te kopen?
Thanks voor je reactie!
1. Ik heb de input-lag al wat getest op m'n TV, door m'n laptop aan te sluiten en een bedrade muis. Het is meer dan degelijk als je het beeld op de ingebouwde 'gaming / monitor' modus zet.

2. Ik heb vorig jaar al een mooie PC gebouwd, maar had besloten te wachten met het upgraden van m'n videokaart (al die cryptogekkies) uit m'n hoofd heeft het 16gig RAM, een 6core Ryzen etc etc. Een RTX 2070 lijkt me toch wel genoeg om een paar jaartjes zoet mee te zijn.

3. Een tijdje terug al een PS4 gekocht en hoewel ik het gemak etc superchill vind, lukt het me niet om te genieten van schietspellen op een controller |:(

Daarbij toegevoegd, wil ik de graphics van Cyberpunk 2077 zo hoog mogelijk zetten en mogelijke mods installeren, daar word je bij een console simpelweg gelimiteerd.

Ondertussen heb ik een mooi alternatief gevonden voor een toetsenbord: de Corsair k63, maar eigenlijk wil ik ook wel een numpad sinds ik ook veel met financiële data werk |:( |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een aankoopadviesvraag en aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Soittakaa Paranoid!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee