Toon posts:

oeps, dat gaat geld kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik reed vanochten op de A9 achter een vrachtwagen die snelheid begon te minderen voor de bocht naar de A2 richting Amsterdam (dacht ik).

Ik zag geen moer meer dus meteen in spiegel kijken even wachten en met een dot 'gas' inhalen. Tijdens de inhaal actie zie ik de matrix borden 70km/u. Ok prima ik ga wel van het gas als ik hem voorbij ben. Zet de auto ervoor naar rechts met een kleine 100km/u en zie in de berm de flitser staan :X

Mooie combo van domme pech gevolgd door foute beslissing en dan te bedenken dat ik in ging halen omdat ik die borden niet kon zien :X

Dag vakantiegeld ;w

Hoeveel is de correctie bij deze snelheden? Normaal is het daar 100km/u en nu 70km/u geld dan de correctie van 100 of van 70?

@-tom-562 iets te snel op verzenden gedrukt, was voor benieuwd hoeveel die grap mij gaat kosten, maar is mij niet geheel duidelijk hoeveel ik moet corrigeren 3km/u of 4km/u?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 14:18 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Lief dagboek..

Vaak bu'j te bang!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34
check je zelf hier https://www.om.nl/onderwe...erkeer/snelheid/tarieven/

Als je cijfertjes kloppen zomaar richting de 200+¢ ....

btw
ik in ging halen omdat ik die borden niet kon zien :X
afstand nemen in je gedachtengang gepasseerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Bockelaar op 11-06-2019 14:21 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28

Agent47

I always close my contracts.

Je moet er van uit gaan dat €11,- per km/h te hard + 9 administratie kosten volgens mij.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het tijdelijk 70 km/h op de borden was stond de flitser op de dagelijkse maximumsnelheid ingesteld.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

AzzKickah

06-CENSORED

Dus die flitser stond binnen 100 meter na de matrix-borden? Neem aan dat je geen honderden meters bezig bent met het inhalen van die vrachtwagen.

Dan moet je bezwaar indienen.

En anders is het domme pech.

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Tip, installeer Flitsmeister en start deze automatisch met het verbinden met bluetooth van je radio oid.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00

ronaldm3

Apple Watch :)

AzzKickah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:
Dus die flitser stond binnen 100 meter na de matrix-borden? Neem aan dat je geen honderden meters bezig bent met het inhalen van die vrachtwagen.

Dan moet je bezwaar indienen.

En anders is het domme pech.
Inderdaad, matrix borden zijn borden waarop de adviessnelheid moet worden weergegeven.
Tenzij dit in een gebied met traject controle is, dan hangen daar camera's achter die de afstand kunnen meten tussen jou en het vorige camera systeem.

Power to the beat.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wordt daar op het moment niet aan de weg gewerkt? Tenminst ik kan mij zoiets herinneren van afgelopen Zaterdag... Dan geldt die 70 KM/h gewoon en kun je ongeveer een 10 euro per te hard gereden kilometers rekenen met een percentage extra vanwege de wegwerkzaamheden.
ronaldm3 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:23:
[...]
Inderdaad, matrix borden zijn borden waarop de adviessnelheid moet worden weergegeven.
Tenzij dit in een gebied met traject controle is, dan hangen daar camera's achter die de afstand kunnen meten tussen jou en het vorige camera systeem.
Europese regelgeving of "adviesgeving", geeft dat inderdaad aan. Nederland wijkt daarintegen daar van af en hanteerd het gewoon als maximale snelheid dat daar op dat moment gereden mag worden. Dus rijdt jij met 100 onder een matrixbord oor dat 70 aangeeft, rijdt jij 30 Km/h te hard.

[ Voor 54% gewijzigd door _Dune_ op 11-06-2019 14:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:41
ronaldm3 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Matrixborden adviessnelheid? Dan mag je toch opnieuw je theorie gaan halen!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 391

lijkt me een betere plek. Of als je je geluk wilt beproeven

Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 16

EDIT

Glitch in the Matrix hieronder

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 11-06-2019 14:28 ]

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00

ronaldm3

Apple Watch :)

stijn1309 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:25:
[...]

Matrixborden adviessnelheid? Dan mag je toch opnieuw je theorie gaan halen!
Ooit was het ingesteld als advies snelheid, tegenwoordig is het de maximumsnelheid

Aldus een quote op kassa.nl :)

Power to the beat.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.