Niet draadloos toestel, toch draadloos maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Hallo

Wij zijn op zoek naar een manier om een toestel die enkel over een ethernetpoort beschikt toch te kunnen verbinden met een draadloos netwerk.

We hebben geen bekabelt internet op locatie waar de converter van de zonnepanelen staat, dit willen we oplossing om een 3G/4G modempje neer te zetten, maar die zenden meestal maar een wifi signaal uit en hebben over het algemeen geen netwerkpoorten. De zonnepaneel converter heeft enkel een netwerkpoort uit. Dus dat is op het eerste zicht een probleem. Echter ga ik er vanuit dat hiervoor wel oplossingen bestaan. Hoe laten we beide toch met elkaar communiceren? Zodat we de installatie kunnen monitoren?

Daar het maar een tijdelijke constructie is, willen we er ook geen 100den euro’s aan uitgeven.
Normaal komt er een vaste internet verbinding, wanneer overige werken in de woning klaar zijn naar schatting eind van het jaar, en zal de converter wel gewoon op de modem bekabeld kunnen aangesloten worden. Het is meer om nu, bij het begin van de installatie de zaken wat te kunnen opvolgen.

Mvg
M

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30

Rannasha

Does not compute.

Je kunt een access point in "client mode" opzetten. Deze verbindt dan met het wifi network en heeft zelf een ethernet poort waarmee je het apparaat kunt aansluiten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marsmillo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:12:
Hallo

Wij zijn op zoek naar een manier om een toestel die enkel over een ethernetpoort beschikt toch te kunnen verbinden met een draadloos netwerk.

We hebben geen bekabelt internet op locatie waar de converter van de zonnepanelen staat, dit willen we oplossing om een 3G/4G modempje neer te zetten, maar die zenden meestal maar een wifi signaal uit en hebben over het algemeen geen netwerkpoorten. De zonnepaneel converter heeft enkel een netwerkpoort uit. Dus dat is op het eerste zicht een probleem. Echter ga ik er vanuit dat hiervoor wel oplossingen bestaan. Hoe laten we beide toch met elkaar communiceren? Zodat we de installatie kunnen monitoren?

Daar het maar een tijdelijke constructie is, willen we er ook geen 100den euro’s aan uitgeven.
Normaal komt er een vaste internet verbinding, wanneer overige werken in de woning klaar zijn naar schatting eind van het jaar, en zal de converter wel gewoon op de modem bekabeld kunnen aangesloten worden. Het is meer om nu, bij het begin van de installatie de zaken wat te kunnen opvolgen.

Mvg
M
4G modem met ethernetpoorten aanschaffen, daar zijn veel variaties in, raadpleeg de Pricewatch even

Dit bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router
Rannasha schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:14:
Je kunt een access point in "client mode" opzetten. Deze verbindt dan met het wifi network en heeft zelf een ethernet poort waarmee je het apparaat kunt aansluiten.
Of dat, maar dat is weer een extra device wat problemen kan geven. Gewoon een modem met Ethernet er al in is een stuk stabieler.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je wifi "lenen" van buren?

Dan zou ik gewoon een oud AP in client modus daarmee laten babbelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:14:
Of dat, maar dat is weer een extra device wat problemen kan geven. Gewoon een modem met Ethernet er al in is een stuk stabieler.
ik heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gezien.

4G betaal je wel per maand voor, wifi van de buren tappen is over het algemeen gratis ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Glashelder op 11-06-2019 13:18 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:50
[verwijderd]

[ Voor 133% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Hallo,

Er is geen internet op de locatie beschikbaar, ook geen wifi van buren. Vandaar de 3/4G modem met simkaart. Een 3/4G modem met netwerkpoorten is wat aan de dure kant (of kijk ik verkeerd?).

Kan je gelijk welke AP in client mode zetten? Als dat zou werken, zou dat best een goedkope oplossing kunnen zijn met een oude AP. Hoe werkt dat juist?

Misschien ook eerst even alles leven voor ik antwoord...

@Rannasha Ja, dat lijkt een oplossing. Werkt dat met alle AP? Heb wel nog ergens iets oud liggen denk ik.

@Verwijderd Die had ik niet gezien, prijs valt mee. Maar voor kort gebruik is het ook niet echt bepaald goedkoop. Een gewoon mobiel 3/4G modempje kan in de toekomst op reis enzo ook nog van pas komen.

@Glashelder Er is geen internet momenteel aanwezig, ook geen via de buren.

@Mar.tin Bedankt, maar dat loopt al tegen de 100 euro en zoals hierboven al geschreven zal het voor eerder een beperkte tijd gebruikt worden. Ik zie een mobiel 3/4G modempje in de toekomst nog als bruikbaar, maar zo'n type toestel toch wat minder.

Alvast bedankt
Ga even uitzoeken op ik een AP kan vinden die ik in client mode kan zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Marsmillo op 11-06-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30

Rannasha

Does not compute.

Marsmillo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:28:

@Rannasha Ja, dat lijkt een oplossing. Werkt dat met alle AP? Heb wel nog ergens iets oud liggen denk ik.
Of het met ieder model werkt, weet ik niet, maar het is geen bijzondere of nieuwe techniek, dus het hoort vrij breed beschikbaar te zijn. Ik heb het zo'n 10 jaar geleden gebruikt met een simpel AP.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 4G modem kan natuurlijk ook 2ehands, en daarna weer doorverkocht.

Altijd nog een optie mocht het met een WIFI naar WIFI naar Ethernet niet stabiel willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:22
4G modems zijn er doorgaans in 3 soorten. Een die past op Mini-pcie, een die een eigen wifi-netwerk maken, een die op USB passen.

De mini-pcie variant (zoals MikroTik R11e-LTE) kun je aansluiten op router, die mini-pcie hebben voor 4g. Bijvoorbeeld: MikroTik RBM11G

De wifi variant (bijvoorbeeld: Huawei E8372) die kun je zoals eerder genoemd laten verbinding via een router/access point in client mode (ga je zelf moeten zoeken; is niet gemakkelijk op te filteren).

De USB variant (bijvoorbeeld: Huawei E3372) kan je in diverse routers stoppen met een USB poortje en "4G ondersteuning" (bijvoorbeeld: TP-Link TL-WR902AC)

En dan heb je inderdaad de Mifi nog. (Bijvoorbeeld: TP-Link TL-MR6400)

Qua prijs ga je niet zo snel onder de 80 euro komen tenzij je al dingen hebt. 3G/4G dongle of geschikt access point/router.

Dus als daar niets tussen zit, dan gaat het denk ik moeilijk worden. Als je zegt: ik wil bijvoorbeeld een travel-router/mifi ervan maken, dan misschien: zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Kijk even naar Mikrotik , die hebben een LTAP. daar kan je prima een toestel op aansluiten

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Puur kijkende naar iets zonder WiFi draadloos maken kan prima, en ook zeker voor een zacht prijsje. Bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/p...52/tp-link-tl-wr802n.html

Maar dan heb je nog geen internet. Hoe ga je dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Groentjuh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:30:
De USB variant (bijvoorbeeld: Huawei E3372) kan je in diverse routers stoppen met een USB poortje en "4G ondersteuning" (bijvoorbeeld: TP-Link TL-WR902AC)
Dat is inderdaad ook waar ik als eerste aan moest denken (mede omdat ik zelf zo'n tp-link travelroutertje heb). Zo'n ding met ethernet aan het apparaat hangen en een 4G USB dongeltje er in en gaan.

4G USB dongel komt wellicht in de toekomst nog wel eens van pas. Idem voor zo'n travelrouter (bijvoorbeeld om hotel/camping wifi opnieuw te delen om er met meerdere apparaten gebruik van te kunnen maken).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1