Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gewoonemiel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 02:13
Hallo allemaal,

Ik zou graag in juli de ryzen 7 3700x willen kopen om zo te gamen op 1440p 144hz. Is het het waard om mijn huidige pc up te graden, kan ik evt nog componenten meenemen? Ik heb ongeveer €600-€800 te besteden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p 144hz. Ik speel o.a. Battlefield V, PUBG, Apex Legends, Anno 1800 en City Skylines.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk zou ik graag wat onderdelen van mijn huidige PC willen gebruiken. Mijn vraag is dus, wat kan ik nog gebruiken en wat moet ik nieuw kopen? Max prijs voor upgraden is echt €800, minder mag altijd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, monitor en GPU.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk het volgende nodig te hebben:
Nieuw moederbord, geheugen, cpu(3700x), evt andere componenten van mijn huidige systeem die vervangen moeten worden.

huidig systeem:
CPU: pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
Moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
GPU: pricewatch: Zotac GeForce GTX 1070 Mini
PSU: pricewatch: Cooler Master GM G550M
Kast: pricewatch: Cooler Master Silencio 352
SSD: pricewatch: Crucial BX200 240GB
HDD: https://pcpartpicker.com/...nal-hard-drive-wd2500aajs
RAM: pricewatch: Kingston 8GB DDR4 2666MHz (volgens mij)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat zelf hieraan te denken:
RAM: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Mobo: pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Zoiets?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik weer een paar jaar vooruit kan!:D

Ga je overklokken?
Als het mogelijk is misschien maar geen must.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat kan ik van mijn huidig systeem meenemen? Wat voor componenten raden jullie aan voor bij de ryzen 7 3700x? Is een budget van €600-800 voldoende voor een upgrade?

Alle tips zijn meegenomen. Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Die CPU kan met 3200MHz RAM overweg, en het moederbord heeft waarschijnlijk een BIOS opgrade nodig, maar heeft een USB flash mechanisme. Als deze CPU ongeveer 300 Euro gaat kosten lijkt me 600 Euro voldoende voor moederbord, CPU en RAM. Ik zag ergens een prijs van 329 USD genoemd voor deze.

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 11-06-2019 16:59 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 22:21
Het zou mij niets verbazen dat als je dat geld in een RTX2080 steekt, dat je er dan ook je eisen wel gehaald hebt :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:42
Een GTX1070 is natuurlijk nog niet echt een oude GPU en grote kans is dat je huidige systeem al aardig voldoet. Meer fps ga je zo goed als alleen maar halen met een nieuwe GPU. Een nieuwe CPU zal alleen in hele specifieke gevallen zorgen voor meer fps.

Ik heb het rekensommetje al 100x gedaan met mijn i7 4790 en ik kom altijd uit op de conclusie dat het zo goed als geen voordeel geeft (in games) om te upgraden. De upgrade van een GTX970 naar RTX2070 heeft wel een flinke boost gegeven, maar dat was ook wel wat nodig vanwege de gelijktijdige aanschaf van een 4k monitor.

Mijn advies dus om te kijken of je 1440p 144hz haalt met je huidige setup en als je dat niet haalt eens te kijken naar een GPU upgrade. Wellicht is een 2e hands GTX1080 een idee en scheelt nog wel aardig geld ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe RTX.

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
EdwinB schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:17:
Een GTX1070 is natuurlijk nog niet echt een oude GPU en grote kans is dat je huidige systeem al aardig voldoet. Meer fps ga je zo goed als alleen maar halen met een nieuwe GPU. Een nieuwe CPU zal alleen in hele specifieke gevallen zorgen voor meer fps.

Ik heb het rekensommetje al 100x gedaan met mijn i7 4790 en ik kom altijd uit op de conclusie dat het zo goed als geen voordeel geeft (in games) om te upgraden. De upgrade van een GTX970 naar RTX2070 heeft wel een flinke boost gegeven, maar dat was ook wel wat nodig vanwege de gelijktijdige aanschaf van een 4k monitor.

Mijn advies dus om te kijken of je 1440p 144hz haalt met je huidige setup en als je dat niet haalt eens te kijken naar een GPU upgrade. Wellicht is een 2e hands GTX1080 een idee en scheelt nog wel aardig geld ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe RTX.
De i7 4790K is ook wel een andere cpu dan de i5 6400. En vooral bij spellen als BF.V en Pubg en Cities skyline ga je echt wel verschil merken door de cpu te veranderen. De 1070 moet daarin tegen gewoon goed genoeg zijn voor deze spellen.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:42
multynoob schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:25:
[...]

De i7 4790K is ook wel een andere cpu dan de i5 6400. En vooral bij spellen als BF.V en Pubg en Cities skyline ga je echt wel verschil merken door de cpu te veranderen. De 1070 moet daarin tegen gewoon goed genoeg zijn voor deze spellen.
Ik heb dan geen K-model, maar ik was me even niet bewust dat een i5 6400 maar een base core speed heeft van 2,7 GHz. Dat is inderdaad wel een model wat het zeker waard is om te vervangen.
Pagina: 1