Windows 7 naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Kan ik 1 windows 7 cd gebruiken om meerdere pc's naar fabrieksintellingen te zetten?

Het gaat hier om meerdere laptops die allemaal windows 7 draaien. Deze moeten nu allemaal naar fabrieksinstellingen maar helaas heb ik de installatie cd niet. Nu vroeg ik me af of ik met 1 cd meerdere laptops naar fabrieksinstellingen kan zetten.

Thanks,

Wesley

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wanneer er op de laptop de herstelpartitie nog aanwezig is kun je een fabrieksherstel doen door tijdens het opstarten op toets te drukken:

https://support.campussho...ws-7-herstellen-recovery-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
Heb ik hierna niet de windows product code nodig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19

Agent47

I always close my contracts.

Windows product code kan je uitlezen met Produkey

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
Een korte update, In het systeemherstelscherm is de optie systeemherstel niet te vinden. Is er nog een andere manier? Zoals bijvoorbeeld een andere windows 7 cd te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Wesley21 Je kunt gewoon een standaard Windows 7-DVD gebruiken om alle laptops mee te herstellen (opnieuw installeren). De productcode moet je wel per laptop gebruiken als het over OEM gaat. Deze code stond meestal nog op de laptop zelf (waarschijnlijk achter de batterij).

Let wel op dat je de netwerkdrivers van de laptops alvast ophaalt, want die werd vaak nog niet standaard ondersteund door Windows.

Je kunt de ISO hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 13:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wesley21 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:21:
Een korte update, In het systeemherstelscherm is de optie systeemherstel niet te vinden. Is er nog een andere manier? Zoals bijvoorbeeld een andere windows 7 cd te gebruiken?
Even voor de duidelijkheid, wil je terug naar de fabrieksinstellingen (dus met alle software/drivers/bloatware zoals het was bij de eerste Windows 7 installatie) of wil je een schone Windows 7 installatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
@Nuccie Het is de bedoeling dat de laptops opgeschoond worden. Zodat er nieuwe gebruikers op kunnen gaan werken. (Het gaat over bedrijfslaptops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wesley21 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:29:
@Nuccie Het is de bedoeling dat de laptops opgeschoond worden. Zodat er nieuwe gebruikers op kunnen gaan werken. (Het gaat over bedrijfslaptops).
Ja, dan zou ik gewoon een schone Windows-installatie doen en enkel toevoegen wat je nodig hebt.

Loop je stage, @Wesley21 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 14:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als het bedrijfslaptops zijn, dan heb je vast wel een enrolment procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:34:
Als het bedrijfslaptops zijn, dan heb je vast wel een enrolment procedure?
Beetje afhankelijk van de schaal van de organisatie, denk ik. Om dit nou zomaar aan te nemen... Je kunt het altijd vragen (c.q. hopen). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley21
@Room42 Ja ik loop inderdaad stage, en deze laptops moet ik op afstand klaar maken voor de betreffende personen. Ik weet niet of er een enrolment procedure is. Alleen dat deze laptops al een tijdje offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:27
Het eerste waar je mee mag beginnen is inventariseren hoeveel verschillende types laptops je hebt.
Dan per type bekijken wat voor extra drivers en instellingen er benodigd zijn.

Heb je dat in beeld ga dan eens zoeken bij microsoft hoe je een automated install disk kan aanmaken.
(dat is een windows installatie + extra drivers waarbij je aangeeft welke installatie instellingen er gebruikt moeten worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Wesley21 Ik waardeer dat je zelf helemaal opnieuw het wiel probeert uit te vinden, maar ik zou toch ook intern even navragen of er niet al procedures zijn. Dat kan je een hoop tijd (en ongemakkelijke situaties) schelen. En ze zullen dat ook zelfs waarderen, denk ik. ;) Voor hetzelfde geld hebben ze gewoon een WDS (Windows Deployment Service) draaien.

En wat bedoel je met "op afstand klaarmaken"? Jij hebt toch wel fysieke toegang tot de laptops, neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 11-06-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
@Room42 Nee helaas niet, het bedrijf waar ik stage loop doet eerste lijns support. En dit ticket kwam enkele dagen terug op mijn bord. Het is inderdaad veel makkelijker als ik er zelf bij zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wesley21 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:23:
@Room42 Nee helaas niet, het bedrijf waar ik stage loop doet eerste lijns support. En dit ticket kwam enkele dagen terug op mijn bord. Het is inderdaad veel makkelijker als ik er zelf bij zou kunnen.
Als er geen deploymentserver beschikbaar is, kun je een herinstallatie wel vergeten. Daarvoor zul je met je handen aan de laptops moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:27
Wat @Room42 al aangeeft klinkt dit als een stage opdracht en jij bent nu met de act fase bezig.

Voor dit soort dingen heb je vaak manage software waarmee je een laptop als deze netwerk verbinding heeft !! vanaf afstand naar een begin fase terug kan brengen.

Ontbreekt dat dan ontkom je bij windows 7 haast niet aan een herinstallatie en als secundair alternatief vanaf afstand inloggen. Alle programma's en user directories die weg mogen met de hand deïnstalleren / verwijderen.
Register via script terugzetten naar default instellingen

[ Voor 34% gewijzigd door D-dark op 11-06-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing @D-dark. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens een mooi moment om te overleggen of het wel slim is al deze energie nog in W7 te steken. Nog 6 maanden en het is uit met de support. Als je organisatie nog geen W10 aan het uitrollen is dan zijn ze niet best bezig.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1