.
[ Voor 99% gewijzigd door BerGhtn op 16-06-2023 01:15 ]
[ Voor 99% gewijzigd door BerGhtn op 16-06-2023 01:15 ]
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
https://niels.nu
In productiebedrijven heb je dat ook. Meermaals nu aan het handje gehad dat er beloftes worden gedaan die niet haalbaar zijn. Dan heb je 2x ruzie:Hydra schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:46:
Ik ben nooit zo onder de indruk van managers / sales die werk aannemen waar geen capaciteit voor is. Ik wil best een keer incidenteel wat harder werken, maar over langere periodes overwerken is gewoon niet sustainable. Een gebrek aan capaciteit is ab-so-luut mijn probleem niet. Niet dat ik het niet vervelend vindt voor het bedrijf, of dat ik niet mee wil denken, maar de ene na de andere developer in de burnout zien schieten heb ik nog veel minder zin in.
Precies. Heb hierover wel eens 'ruzie' lopen maken met een sales persoon. Die vond dat zijn probleem niet; hij had z'n werk gedaan. Die klagende klant was vervolgens het probleem van of de account manager, of the project lead (ik). Enorm kortzichtig.Pizza_Boom schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:47:
[...]
In productiebedrijven heb je dat ook. Meermaals nu aan het handje gehad dat er beloftes worden gedaan die niet haalbaar zijn. Dan heb je 2x ruzie:
De eerste keer heb je de confrontatie als de opdracht bij jou neergelegd wordt en je zegt dat dit niet haalbaar is. Dan moet je maar wat harder je best doen.
De tweede keer is als degene die de belofte gedaan heeft, wordt aangesproken door zijn klant/contact dat de deadline verstreken is en bij jou komt klagen dat het niet af is. "I told you so", kan dan werken als een rode lap op een stier.
https://niels.nu
Vorig jaar eentje gehad. Problemen bij leveren, dus uiteindelijk hotemetoot ernaartoe. Moest e.e.a. opnieuw geleverd worden. Heeft allerlei toezeggingen gedaan, ook die wij contractueel eruit gehaald hadden (optisch wat mooier, maar niet meer geautomatiseerd te maken, alles handwerk) en dan een levertijd aangeven die minder is dan alleen al onze productietijd... Terwijl we opnieuw moeten gaan uitwerken. En dan boos worden als je het niet haalt.Hydra schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:35:
[...]
Precies. Heb hierover wel eens 'ruzie' lopen maken met een sales persoon. Die vond dat zijn probleem niet; hij had z'n werk gedaan. Die klagende klant was vervolgens het probleem van of de account manager, of the project lead (ik). Enorm kortzichtig.
Kortom; 'commercie'. Commercie is oblivious voor enig proces in het bedrijf ook. Even snel dit, even snel daar een uitzondering, altijd even snel, en elke keer weer achter de feiten aan lopen.Pizza_Boom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:04:
[...]
Vorig jaar eentje gehad. Problemen bij leveren, dus uiteindelijk hotemetoot ernaartoe. Moest e.e.a. opnieuw geleverd worden. Heeft allerlei toezeggingen gedaan, ook die wij contractueel eruit gehaald hadden (optisch wat mooier, maar niet meer geautomatiseerd te maken, alles handwerk) en dan een levertijd aangeven die minder is dan alleen al onze productietijd... Terwijl we opnieuw moeten gaan uitwerken. En dan boos worden als je het niet haalt.
En dit is eigenlijk het hele verhaal. Hoe ga jij om met dergelijke situaties op het werk?BerGhtn schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:00:
Ik kan/wil niet ergens werken waar je gewoon je ding doet en niet twee keer nadenkt of er een betere manier is om iets te implementeren of op te lossen.
[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 18-06-2019 06:35 . Reden: Typo ]
[ Voor 36% gewijzigd door barry86 op 17-06-2019 20:43 ]
[ Voor 80% gewijzigd door De_Bastaard op 17-06-2019 21:35 ]
Mijn advies; geef je persoonlijke grenzen aan en escaleer als ze er structureel er overheen gaan. Dat is nu helaas het geval..."Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen, maar een mens, dat stomme dier, doet dat wel een keer of vier".
Anoniem: 1225684
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 24-06-2019 18:04 ]
Deze korte reactie valt een beetje in het niet bij alle epistels met (waardevolle) persoonlijke inzichten, maar dit is volgens mij de kern.De_Bastaard schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:34:
Mediteren werkt voor mij wel goed. Gezeik en druk heb je overal, het gaat erom hoe je er mee omgaat.
Zo lang je in een commerciële omgeving blijft zitten houd je deze ellende. Het is overal hetzelfde: te veel werk, te weinig mensen. Dat is het risico van een goed betaalde baan hebben of willen.BerGhtn schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:00:
Mocht ik een nieuwe job elders beginnen, hoe kan ik weten dat dit niet opnieuw hetzelfde gaat zijn?
Ligt het aan mezelf of ben ik twee keer in een verkeerde omgeving terecht gekomen?
Of zoek een baan in de IT waar je wel een echt product oplevert met een kortere cycle tijd.sypie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:25:
[...]
Zo lang je in een commerciële omgeving blijft zitten houd je deze ellende. Het is overal hetzelfde: te veel werk, te weinig mensen. Dat is het risico van een goed betaalde baan hebben of willen.
Neem je met wat minder genoegen dan gaat er een wereld voor je open, waar je ook heel goed je ei kwijt kunt. Zo adviseer ik soms mensen om te stoppen met werken in de IT omdat ze er geen voldoening meer uit halen en omdat het vaak op elkaar lijkt wat ze aan het doen zijn.
Wil je écht voldoening in je werk hebben ga dan iets fysieks maken, iets tastbaars wat je kunt overhandigen aan een klant. Leer TIG-lassen of zo, als je dat goed kunt dan is er flink werk voor je. Als je bij de betere lassers hoort komt je salaris ook aardig in de buurt van wat een goede IT-er verdient.
Maar ja, wie wil er tegenwoordig nog vieze handjes krijgen? Mensen willen lekker veilig achter een computer zitten, want hobby. Ik doe het net andersom: hobby is met computers klooien en voor mijn werk zit ik lekker in de techniek/onderwijs. Heerlijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ben ik het niet geheel met je eens.ZieMaar! schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:03:
[...]
Deze korte reactie valt een beetje in het niet bij alle epistels met (waardevolle) persoonlijke inzichten, maar dit is volgens mij de kern.
Wat voor jou specifiek het beste werkt, weet jij, je partner of anders een goede coach. Dat is voor veel mensen verschillend. Introverte mensen doen wellicht beter dingen alleen, extraverte mensen krijgen energie van andere mensen. Voor de een is sport pure ontspanning, voor de ander nog iets extra’s dat moet...
Veel werken is (bijna) nooit echt nodig, hooguit op sommige echt zware functies of als je eigenlijk niet competent bent, heel misschien in sommige werkomgevingen maar dan wordt het al meer een bewijsding. Dat past bij sommigen, maar lang niet bij iedereen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq