LibreOffice Writer voetnoten komen niet goed uit de priter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 14:54
Ik heb een raar probleem met LibreOffice Writer: de cijfers van de voetnoten in de lopende tekst komen de printer uit in dezelfde lettergrootte als de tekst zelf. Voor mijn eindscriptie is dat natuurlijk vrij funest.

Dit gebeurt gek genoeg in de inleiding en de eerste twee hoofdstukken. Bij het derde hoofdstuk komen de voetnoten er wel goed uit. In zowel Writer zelf als in in de .pdf staan alle voetnoten wel correct.

Het bestand openen in Word geeft dezelfde problemen als bij het printen, dus dat is ook geen oplossing helaas.

Ik gebruik een custom opmaakprofiel afgesteld op de eisen van mijn uni. Die is niet heel boeiend verder: het gaat er vooral om dat de regelafstand 1,5 is, de tekst wordt uitgelijnd en er geschreven wordt met calibri 11.

Edit 11:42: het lijkt er op dat ik het probleem heb verholpen door de voetnoot te highlighten en in de werkbalk supercript aan te klikken.

[ Voor 10% gewijzigd door TacoB op 11-06-2019 11:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als het probleem in de eerste twee hoofdstukken wel en in latere hoofdstukken niet speelt, en ook in Word de kop opsteekt, waarom denk je dan dat het in LibreOffice Writer zit?
Ik denk namelijk dat je (onbewust) bij de eerste twee hoofdstukken een ander opmaakprofiel hebt gebruikt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 14:54
Het opmaakprofiel is overal hetzelfde helaas. Voor nu ben ik manueel alle voetnoten aan het selecteren en pas ik superscript toe op ze. Niet ideaal maar het lijkt te werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je toevallig na het tweede hoofdstuk toevallig een sectie einde ingevoegd en zo een nieuwe opmaak bent gestart? Dat kan dan verklaren waarom het vanaf hoofdstuk drie wel goed gaat, de voetnoot neemt dan de juiste voetnoot-opmaak over.

Het toepassen van superscript of subscript is geen oplossing maar een lapmiddel. Je wilt wel dat het document uniform is aan opmaak, dus of je nou in hoofdstuk 1 of 10 bezig bent, alles zou gelijk moeten zijn.

Je geeft ook aan dat het in de PDF wel juist eruit ziet. Maar is dat alleen visueel, of ook wanneer je deze afdrukt?

Commandline FTW | Tweakt met mate