Microsoft account en wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Mijn vraag

Nadat mijn zoon eerst problemen had met Microsoft Family, ( hij kon de pc gebruiken, wanneer family zei van niet, schermtijden waren veel langer dan toegestaan etc) heb ik zijn account wachtwoord veranderd, en hij mag nog enkel de pc gebruiken wanneer wij daar de toestemming voor geven.

Echter : iedere dag wanneer we de pc opstarten, en bij het inlogscherm het wachtwoord moeten ingeven, zegt hij dat het wachtwoord niet juist is. Dus iedere dag moeten we een code ingeven die naar mijn zoon zijn email wordt verzonden, nieuw wachtwoord maken, en dan kan hij de pc weer gebruiken. Dag erna hetzelfde gedoe, dag daarna weeral...

Volgens mij is dit toch niet normaal? Wij hebben onze pc ook gelocked met een paswoord, zodat hij niet stiekem de onze kan gebruiken, en daar heb ik dat probleem niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google. Moeilijk. Wegens te veel zoekresultaten, maar allemaal beperkt tot " hoe wachtwoord instellen" of wachtwoord vergeten. Maar ik vind op het eerste zicht geen enkele oplossing voor ons probleem.

Ik hoop dat iemand ons een oplossing kan bezorgen, want dit is echt wel irritant.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Geen ervaring met MS family, maar heb je al een nieuw account voor je zoon geprobeerd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 08:56
Acemath schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:35:
Mijn vraag
[...]

Dus iedere dag moeten we een code ingeven die naar mijn zoon zijn email wordt verzonden, nieuw wachtwoord maken, en dan kan hij de pc weer gebruiken. Dag erna hetzelfde gedoe, dag daarna weeral...

[...]
Goh... en heb je al eens geprobeerd om in te loggen op zijn Microsoft-account (bijvoorbeeld op outlook.com) als het inloggen op de pc niet werkt? En kan je dan wel of niet inloggen? Dan kunnen we Windows uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Ms family gebruiken we niet meer, wegens genoemde problemen. Maar een nieuw account aanmaken, kan niet. Al zijn school tools zijn gelinked aan deze account.

@xFeverr je kunt toch niet inloggen op een outlook account, als je zelfs niet voorbij het login scherm komt zonder steeds een nieuw wachtwoord in te geven.? Of heb ik dit mis?

[ Voor 36% gewijzigd door Acemath op 11-06-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Acemath schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:42:
Ms family gebruiken we niet meer, wegens genoemde problemen. Maar een nieuw account aanmaken, kan niet. Al zijn school tools zijn gelinked aan deze account.

@xFeverr je kunt toch niet inloggen op een outlook account, als je zelfs niet voorbij het login scherm komt zonder steeds een nieuw wachtwoord in te geven.? Of heb ik dit mis?
ok, maar je kunt zo wel testen of het aan dat specifieke account ligt of wat anders

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
Is dit een nieuw probleem of hetzelfde als microsoft family issues

Waarom dan niet verder in dat topic?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
[...]

Klopt, maar zo weet je wel dat een derde (misschien wel zoonlief?) ook gewoon het wachtwoord terug aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
chaoscontrol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:48:
Is dit een nieuw probleem of hetzelfde als microsoft family issues

Waarom dan niet verder in dat topic?
Als je mijn vorige antwoord had gelezen, dan had je gelezen dat we MS Family niet meer gebruiken. Dus het is een ander probleem.

Vroeger had je ctrl+alt+delete om een nieuw paswoord aan te maken, maar blijkbaar zit dat niet bij mijn zoon? Hij heeft daar de optie wachtwoord wijzigen niet, terwijl dat op onze pc wel het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door Acemath op 11-06-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Acemath schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:36:
Als je mijn vorige antwoord had gelezen, dan had je gelezen dat we MS Family niet meer gebruiken. Dus het is een ander probleem.

Vroeger had je ctrl+alt+delete om een nieuw paswoord aan te maken, maar blijkbaar zit dat niet bij mijn zoon? Hij heeft daar de optie wachtwoord wijzigen niet, terwijl dat op onze pc wel het geval is.
Lijkt me dat daar het probleem zit.... Het account is aangemaakt in Family met allerlei beperkingen, nu heb je geen Family meer maar die beperkingen zijn er wellicht nog wel. PC probeert contact te maken met Family server, die geeft geen sjoege en er gebeuren onvoorspelbare dingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Croga schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Lijkt me dat daar het probleem zit.... Het account is aangemaakt in Family met allerlei beperkingen, nu heb je geen Family meer maar die beperkingen zijn er wellicht nog wel. PC probeert contact te maken met Family server, die geeft geen sjoege en er gebeuren onvoorspelbare dingen.....
Maar ik heb mijn zoon verwijderd uit Family. Toen heb ik Windows 10 laten updaten naar de laatste versie ( 1903- wij draaiden beiden toen de ellende begon met Family op 1803) dus in principe zou dat volgens mij geen probleem meer mogen zijn.

Wat ik wel vreemd vind is dat als mijn zoon bepaalde handelingen wilt uitvoeren er een pop up scherm komt om de toestemming te vragen om opera browser te gebruiken? Weet wel niet juist wanneer dat die pop up komt, straks eens controleren.

Als ik zijn microsoft account verwijder, blijven dan zijn google mail etc werken? Het heeft geen zware gevolgen voor hem, buiten geen live, outlook etc meer kunnen gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Acemath op 11-06-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Acemath schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:11:
Maar ik heb mijn zoon verwijderd uit Family. Toen heb ik Windows 10 laten updaten naar de laatste versie ( 1903- wij draaiden beiden toen de ellende begon met Family op 1803) dus in principe zou dat volgens mij geen probleem meer mogen zijn.
De update zorgt er natuurlijk niet voor dat de lokale policies veranderen. Het verwijderen uit Family ook niet. Al met al zie ik hier geen argument wat de observatie tegen spreekt.
Als ik zijn microsoft account verwijder, blijven dan zijn google mail etc werken? Het heeft geen zware gevolgen voor hem, buiten geen live, outlook etc meer kunnen gebruiken?
Dat ligt er aan wat hij allemaal lokaal geïnstalleerd heeft staan.

Je moet twee dingen los van elkaar zien:
- Zijn account bij Microsoft zelf. Hier wordt, bijvoorbeeld, bijgehouden hoe hij in de Family zit.
- Zijn lokale account op de PC. Hier wordt, bijvoorbeeld, bijgehouden wat voor software hij geïnstalleerd heeft.
Het feit dat hij uit de Family gegooid is heeft gevolgen voor het lokale account. Het verwijderen van het lokale account heeft alleen gevolgen voor de PC waar dat op staat.

Wil je een kans maken op het herstellen van dit probleem dan zul je zowieso zijn lokale account moeten verwijderen (of veranderen). Dat heeft gevolgen voor alle lokaal geïnstalleerde software en voor zaken die vanuit "de cloud" destructief naar de PC gehaald zijn. Als hij, bijvoorbeeld, POP3 Email op de PC heeft lopen dan is er een kans dat al die mail verloren gaat wanneer je het lokale account verwijdert. Gebruikt hij alleen EMail via de browser dan zal die zeker niet verdwijnen.

Al met al is hier geen eenvoudig eenduidig antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
@Croga

Net daarom dat ik met de handen in het haar zit. Is het een software probleem dan ga je gewoon naar een herstelpunt en voila, probleem normaal gezien opgelost.

Hier zie ik inderdaad niet zo vlug een oplossing voor en dat is irritant. Steeds maar weer een nieuw wachtwoord aanmaken, iedere dag opnieuw begint te storen.

Maar aan allen, alvast bedankt voor de opmerkingen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Maak alsnog een keer een nieuw account aan (dat is namelijk wat wordt aangeraden... niet dat je gelijk het oude weggooit) en probeer daar mee in te loggen, uit te loggen en opnieuw in te loggen. Zodat je weet dat het account gewoon werkt.
Kun je daarna eens kijken of je daar zaken als outlook, gmail en schooltools kunt overzetten. Je bent niet de eerste en niet de laatste die in een (school-)carriere een mailadres wil aanpassen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik zou toch eerst kijken of je kan inloggen op andere diensten wanneer je weer bent buitengesloten om uit te sluiten dat het aan Windows ligt. Zou erg zonde zijn om die moeite er in te steken terwijl er niets aan de hand is.

Dat je het wachtwoord niet kan wijzigen in het ctrl+alt+del scherm heeft niets met policies te maken maar met het feit dat dit een Microsoft account is. Het wachtwoord moet dus op de website worden aangepast.

Ook kan je family gewoon zonder gevolgen van een account afhalen, dat lijkt me logisch. Heb het zelf ook eens ingesteld gehad en kon het er zo weer afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Als ik wil inloggen onder een andere gebruiker lukt dut niet. Ik heb niet de mogelijkheid zoals dat op werkpc's wel standaard is, om te switchen naar een andere user. Er komt gewoon weer het inlogscherm van mijn zoon te voorschijn.

@xFeverr hoe kan ik inloggen op andere diensten als ik niet voorbij het inlogscherm kom? Of bedoel je als ik al ingelogd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Acemath schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:30:
@xFeverr hoe kan ik inloggen op andere diensten als ik niet voorbij het inlogscherm kom? Of bedoel je als ik al ingelogd ben?
Ik bedoel daarmee natuurlijk op een ander apparaat, je komt inderdaad niet voorbij het inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb je al eens gekeken naar Referentiebeheer / Credentials Manager? Gewoon intypen in je Startmenu en dan alle Windows referenties verwijderen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Techno Overlord schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:39:
Heb je al eens gekeken naar Referentiebeheer / Credentials Manager? Gewoon intypen in je Startmenu en dan alle Windows referenties verwijderen.
Nog niet. Dadelijk eens uittesten. Enkel vind ik credentials manager nergens terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

@Acemath Dan heb je waarschijnlijk een Nederlandse Windows versie en moet je Referentiebeheer gebruiken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Oké, maar wat precies moet ik verwijderen? Ik heb een map web referenties en mapje windows referenties.
Pagina: 1