Toon posts:

MSI KT 266 + athlon 1333=> NO GO :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi spijtig genoeg is mijn eerste topic al enen in mineur :(
Nadat ik tevreden een MSI KT 266 mobo+1400 athlon samengestoken heb wilde mijn broer er ook ene (je kent da hé :) )
Enfin, het volgende
Ik steek alles mooi samen:
Mobo+ copper shim+ proc 1333
Daarna mooi het geheugen erin (apacer)
Wil ik m echter opstarten dan krijg ik geen scherm , drie lange biepjes en de Dled geeft aan dat het geheugen er niet goed in zit of defect is.
Mja, zou kunnen natuurlijk, daarom haalde ik het geheugen uit mijn pc en ook hiermee wilde m niet posten.
Iemand andere idëen?
Greetz Nonkelmil
Ps. dank voor uw hulp op voorhand

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Probeer de cpu eens te wisselen (om het geheugen goed te kunnen testen moet ook de cou goed zijn).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
erhm ik zie het niet echt zitten om heel mijn silverado te demonteren op de mijne en de boel te plaatsen op de zijne :(
is dit echt nodig, zou ik anders geen cpu error krijgen?

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Zoals je uit mijn sig kan zien zou de combi geen problemen moeten opleveren ;)

Probeer het geheugen goed hard aan te drukken. Ik heb daar ook wel eens problemen mee gehad.

PS: Zonder geheugen post het mobo volgens mij sowieso niet!

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• dr snuggles
  • Niet online
Ruil het geheugen uit die van je broer ff om met jouw geheugen.

• Bart-01
Alles los (hd cd floppy) alleen videokaart, geheugen en cpu en dan aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen al verschillende keren eruit gehaal en er terug in gestoken. Geen verschil.
Ook heb ik al het geheugen verwisseld met het mijne. Werkt ook niet :(
Oh ja de koeler (volcanoII) komt mooi warm(<= aangenaam), dit zou toch moeten betekenen dat hij goed erop zit niet?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja bart: alles is al los: zit er enkel in:
proc, koeler, grafische kaart (er ook al in en uit gehaald), en geheugen.
Wat ik ook al gedaan heb is het bios gereset.
Nothing seems to work :(

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer zijn geheugen eens in jouw machine... dan weet je of het aan het geheugen ligt of aan de processor...

Verwijderd

Topicstarter
als het zijn geheugen zou zijn, zou het met mijn geheugen toch wel moeten werken?

• Bart-01
Ook alle andere kabeltjes los (reset, hdled etc) alles behalve power-on ?.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik nog niet geprobeerd ga ik es doen, tnx ik laat je iets weten

Verwijderd

Topicstarter
nope nog go either :(
msi grrrrrrrrrrrrr :)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Geheugen goed aandrukken. Ik heb precies dit probleem eerder gehad...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb me al bijna een breuk gedrukt,:(
werkt niet :(

• dr snuggles
  • Niet online
Alle onderdelen uit jouw pc ruilen met die van je broertje. Onderdeel voor onderdeel totdat ie het doet. Dan weet je meteen waar het probleem ligt.

Verwijderd

ik ben dus de broer (voorlopig terug op oude pc) :( met niets aangesloten doet de pc het dus ook niet, m'n broer wil dus z'n cpu niet wisselen uit vrees iets te beschadigen aan z'n cpu, ik ben echt ten einde raad :( het probleem is dat de proc. en mobo van 2 verschillende winkels komen en ik hoop dat ze daarover niet moeilijk gaan doen ingeval er iets stuk is... Heeft er soms iemand nog een idee wat er fout zou kunnen zijn?

Verwijderd

Indien je dat allemaal hebt geprobeerd kan er toch maar één conclusie zijn en dat is dat het enige onderdeel dat je niet hebt geruild defect is namelijk je moederbord.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:50

Chop2000

Vroem

ga terug met je mobo naar de zaak waar hij vandaan komt en zeg dat hij het niet doet!
als hij het daar wel doet ga je bij die andere zaakterug met je cpu en zeg dat ie het niet doet nou jah kom je wel uit wat er kapot aan is en uh heb je het mobo goed gemonteerd in je kast? en uh gezord op de gaatjes die niet voor schroeven bedoeld waar schroeven geschroefd ? zorgen dat niks kort-sluiting maakt in de kast.... en als dat niet helpt kan ik je ook niet helpen.....

niks

Verwijderd

probleem is dat ik de goederen online besteld heb en de winkel aan de andere kant van het land is :( toen ik belde naar de winkel van mijn mobo (enorme winkel, grootse online pc winkel van belgie) zeiden ze dus dat ze niet meer met terugzenden werken en dat je verplicht bent naar ginder te gaan, LULLIG dus :( Van die schroeven ga ik morgen es checken, alvast bedankt voor jullie tips

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 16:41
Op zaterdag 28 juli 2001 00:53 schreef SainteR het volgende:
probleem is dat ik de goederen online besteld heb en de winkel aan de andere kant van het land is :( toen ik belde naar de winkel van mijn mobo (enorme winkel, grootse online pc winkel van belgie) zeiden ze dus dat ze niet meer met terugzenden werken en dat je verplicht bent naar ginder te gaan, LULLIG dus :( Van die schroeven ga ik morgen es checken, alvast bedankt voor jullie tips
Lekkere zaak dan als je hem zelf terug moet brengen.
Het zou idd een schroefje ofzo kunnen zijn.
Heb je hem mischien geunlocked en mischien de streepjes verkeerd gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
nee, m is standaard al geunlocked
En idd erg stom van die zaak dat je moet rijden ernaar, best dak niets besteld heb in america. (oftoch (leuk reisje :) )

Verwijderd

Op www.ami.com/support vind je onderaan AMIBIOS BEEPCODES. 3 biepjes geeft: Base 64K memory failure . Heb identiek voorval gehad met m'n MSI KT266 en toen was m'n Mobo stuk. Inwisselen dus!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:19 schreef KeyLock het volgende:
Op www.ami.com/support vind je onderaan AMIBIOS BEEPCODES. 3 biepjes geeft: Base 64K memory failure . Heb identiek voorval gehad met m'n MSI KT266 en toen was m'n Mobo stuk. Inwisselen dus!
dat gaan we dan maar doen eh :(

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:45 schreef SainteR het volgende:
dat gaan we dan maar doen eh :(
en ondertussen gedaan dus naar de andere kant van het land gereden en raad es... mobo WERKT PERFECT !!! damn het moet dus blijkbaar de processor zijn :(( dit is echt zwaar kut... Kan ik nu nog langer wachten |:(
Pagina: 1