Hoi mensen! Ik heb een vraag, ik wil een nieuw moederbord hebben. Namelijk omdat ik nog wel oude hardware gebruik. Ik weet dat ik met een nieuw moederbord ook mijn ram en waarschijnlijk proccessor moet updragen (zit nog met ddr3 en intel i5 2500) maar hier kom ik zelf wel uit.
Nou wil ik graag dat mijn moederbord over het volgende beschikt:
-6x sata aansluiting
-4x 3 pin (voor case fans)
-1x 4 pin (proccessor fan)
-natuurlijk een aansluiting voor de videokaart. (Gtx 1060 6gb)
-2 of 4 dimm ddr4 slots die samen minimaal 16gb aan ram kunnen ondersteunen
-een socket waarop een intel proccessor past.
-niet meer dan €100 als dit echt niet mogelijk is Dan het liefst de moederborden die hier het dichtstbij in de buurt komen!
-ik heb de coolermaster haf 912 plus, volgensmij past zoon beetje elke maat moederbord erin.
-Mijn pc heeft wat aansluitingen aan de voorkant hierbij zitten 2 usb aansluitingen, en aansluitingen voor de led lampjes die moeten ook op het moederbord kunnen
Er hoefen geen led lampen of mooie toeters en bellen op het moederbord als het maar een snel, en goed moederbord is waarmee ik weer een tijd vooruit kan. Misschien dat jullie een intel proccessor kunnen aanraden die goed samengaat met de gtx 1060 6gb (het hoeft niet een over de top proccessor te zijn het liefst onder de €200. Een ssd is ook niet een must, al zou het misschien wel fijn zijn voor de toekomst.
Nou wil ik graag dat mijn moederbord over het volgende beschikt:
-6x sata aansluiting
-4x 3 pin (voor case fans)
-1x 4 pin (proccessor fan)
-natuurlijk een aansluiting voor de videokaart. (Gtx 1060 6gb)
-2 of 4 dimm ddr4 slots die samen minimaal 16gb aan ram kunnen ondersteunen
-een socket waarop een intel proccessor past.
-niet meer dan €100 als dit echt niet mogelijk is Dan het liefst de moederborden die hier het dichtstbij in de buurt komen!
-ik heb de coolermaster haf 912 plus, volgensmij past zoon beetje elke maat moederbord erin.
-Mijn pc heeft wat aansluitingen aan de voorkant hierbij zitten 2 usb aansluitingen, en aansluitingen voor de led lampjes die moeten ook op het moederbord kunnen
Er hoefen geen led lampen of mooie toeters en bellen op het moederbord als het maar een snel, en goed moederbord is waarmee ik weer een tijd vooruit kan. Misschien dat jullie een intel proccessor kunnen aanraden die goed samengaat met de gtx 1060 6gb (het hoeft niet een over de top proccessor te zijn het liefst onder de €200. Een ssd is ook niet een must, al zou het misschien wel fijn zijn voor de toekomst.
[ Voor 198% gewijzigd door br00ky op 21-11-2019 10:22 . Reden: Als je je topicstart wist heeft niemand er wat aan ;) ]