Hoi mede tweakers, ik wil een spelletjescomputer maken voor een kennis van mij. Ik ben al een poosje niet meer bekend met welke onderdelen er te krijgen zijn voor een goede prijs, vandaar dit topic.
Met vriendelijke groet,
Jan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er gaan spelletjes gespeeld worden, denk aan minecraft, fortnite, gta v op full hd resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 700 inclusief het besturingssysteem, ik kan de PC zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapperatuur is reeds aanwezig, verder wordt de hele PC nieuw aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat bovengenoemde spelletjes op hoge instellingen kan draaien, met ruimte om te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor graag het Ryzen platform vanwege de upgrade mogenlijkheden in de toekomst. Verder heb ik voorkeur voor onderdelen van MSI & Asus, maar sta natuurlijk open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De onderdelen mogen een beetje degelijk zijn, Ik geef zelf liever wat extra uit aan componenten als de behuizing en voeding als dit betere kwaliteit/levensduur met zich meebrengt. Ook zou het fijn zijn als alle onderdelen direct leverbaar zijn bij een reputabele webshop (azerty, megekko, cooblue etc.).
Ga je overklokken?
Ik ben van plan de processor te overklokken tot zover dat kan onder de stock kooler (ik lees op internet dat de Ryzen 1200 dan hetzelfde presteert als de 1300X).
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de voorgestelde build, werken deze onderdelen netjes samen? Moet ik nog op dingen letten bij de assemblage? Of is er betere performance te krijgen voor minder knaken?
Met vriendelijke groet,
Jan
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 60,15 | € 60,15 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1650 AERO ITX 4G OC | € 168,- | € 168,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 123,05 | € 123,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Solid state drives | WD Green SSD M.2 V2 480GB | € 60,18 | € 60,18 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 663,01 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er gaan spelletjes gespeeld worden, denk aan minecraft, fortnite, gta v op full hd resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 700 inclusief het besturingssysteem, ik kan de PC zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapperatuur is reeds aanwezig, verder wordt de hele PC nieuw aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat bovengenoemde spelletjes op hoge instellingen kan draaien, met ruimte om te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor graag het Ryzen platform vanwege de upgrade mogenlijkheden in de toekomst. Verder heb ik voorkeur voor onderdelen van MSI & Asus, maar sta natuurlijk open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De onderdelen mogen een beetje degelijk zijn, Ik geef zelf liever wat extra uit aan componenten als de behuizing en voeding als dit betere kwaliteit/levensduur met zich meebrengt. Ook zou het fijn zijn als alle onderdelen direct leverbaar zijn bij een reputabele webshop (azerty, megekko, cooblue etc.).
Ga je overklokken?
Ik ben van plan de processor te overklokken tot zover dat kan onder de stock kooler (ik lees op internet dat de Ryzen 1200 dan hetzelfde presteert als de 1300X).
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de voorgestelde build, werken deze onderdelen netjes samen? Moet ik nog op dingen letten bij de assemblage? Of is er betere performance te krijgen voor minder knaken?