Welke ophangbare soundbar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
Ik had het in het soundbar topic al even gevraagd, welke soundbar ik moet kiezen, en daar kwamen wel leuke suggesties uit. Ik vind een LG SK10Y wel goed eruit zien. Het enige grote probleem waar ik even niet uit kom is hoe deze opgehangen moet worden onder de tv... Vrijwel alle soundbars die ik zie op internet staan allemaal op een meubeltje onder de TV namelijk. Maar in de woonkamer waar de soundbar moet komen is en komt er geen meubel onder de TV. De TV (LG OLED55B7V) hangt mooi aan de muur met de kabels door de muur.

Er moet dus een soundbar onder komen te hangen, en verder niks waar kabels zichtbaar door zijn, of iets wat ergens op staat. Wat zijn dan de opties? Ik zag een LG T8 bracket die past op de TV, maar daar kan die soundbar weer niet op (die is alleen voor een oude soundbar).

Ook de Sonos Beam is een optie (al ben ik daar niet zo over te spreken aangezien het geluid wat minder is). mooie is wel weer natuurlijk dat er geen subwoofer in beeld is. Ik vind het alleen wel mooi dat bij de SK10Y de zelfde breedte heeft als de TV. Er komen wel wall brackets bij de LG soundbar las ik, maar dan moet je toch alsnog een kabeltje voor HDMI en stroom leggen, en dat is dan weer in het zicht.

Ik las wel dat er universele brackets zijn, maar ik heb geen idee of die passen op de huidige muurbeugel. Deze muurbeugel is er nu in gebruik. Misschien dat daar nog wat gaatjes van gebruikt kunnen worden?

Budget voor de soundbar ligt rond de 500 euro, en de mount maakt niet zoveel uit, al moet het geen gekkigheid van 100 euro worden. :P

Dus als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!

Fanaleds.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij zit jouw probleem in het feit dat je een muurbeugel hebt die niet geschikt is voor een soundbar. Als je die wel eentje hebt is je probleem opgelost lijkt me :)

Als ik even snel zoek heeft Vogel's ook de SOUND serie; opzetstukken voor soundbars. Daar zal er vast wel eentje van passen gok ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:47

_Arthur

blub

De SK10Y is 1,443m breed. Je TV 'maar' 1,229m. De SK9Y is wel even breed als je tv.

Verder heb ik geen oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
The Eagle schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:56:
Volgens mij zit jouw probleem in het feit dat je een muurbeugel hebt die niet geschikt is voor een soundbar. Als je die wel eentje hebt is je probleem opgelost lijkt me :)

Als ik even snel zoek heeft Vogel's ook de SOUND serie; opzetstukken voor soundbars. Daar zal er vast wel eentje van passen gok ik ;)
Enig idee of deze dan ook goed is voor de bestaande beugel? Beetje duur voor 2 plaatjes, maar ja. https://www.vogels.com/nl-nl/c/sound-1250-soundbar-beugel
_Arthur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:09:
De SK10Y is 1,443m breed. Je TV 'maar' 1,229m. De SK9Y is wel even breed als je tv.

Verder heb ik geen oplossing :)
Ah ja natuurlijk, die moet het inderdaad zijn. Thanks.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee, mijn TV staat op een voet en ik heb echt helemaal niks met soundbars. Er staat hier een fully fledged Denon / Klipsch home cinema met fronts van 1,09 meter hoog :)

Maar bel of mail Vogel's even en vraag het ze? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Tja dat zou ik zelf ook liever neerzetten zoals in mijn mancave, maar ja... :P

Ik zal eens navragen.

Fanaleds.com

Pagina: 1