Hp G62 doet niet meer? Iemand enig idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcnoob27
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik plaats dit waarschijnlijk in de verkeerde forum topic(excuses)

Ik was bezig op Mijn oude Laptop Hp G62 toen ineens hij vastliep, ik had wel vaker crashes, dus dat maakte me geen zorgen, totdat het scherm ineens heel veel verschillende pixels/kleuren in beeld bracht. Toen sloot hij af. Nu krijg ik hem ook niet meer aan, helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, alles nagekeken. Niks opmerkelijks te vinden, nu weet ik geen raad meer en dus vraag ik aan jullie: hebben jullie een oplossing? Ik dacht zelf dat het misschien aan het scherm lag maar ook heb ik op mijn F12 een oranje lampje brandden dat eerst wit was. Iemand kennis hiervan? Op een ander scherm proberen werkt ook niet. Mvg, Pcnoob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Het lampje boven de F12 toets lijkt voor het in- en uitschakelen van de wireless adapter(s) (WiFi/Bluetooth) te zijn. Als dat lampje oranje brandt dan geeft dat aan dat een van die adapters is uitgeschakeld.
Zie je verder lampjes branden, zoals power of netstroom?

De meeste HP laptops hebben een soort on-board diagnostics waarbij het lampje van de Caps Lock toets of van de aan-uitknop gaat knipperen in een bepaald ritme. Is dat bij jou ook het geval?

De betekenins van die lampjes kun je hier terugvinden: https://support.hp.com/us-en/document/c01732674
Gezien de leeftijd van de laptop kun je ook nog kijken onder de sectie 'Computers released between before 2015'

Als ik het zo lees dan is het mogelijk dat de videokaart/chip de geest heeft gegeven (dat zou ook de crashes kunnen veroorzaken, maar dat is op basis van de huidige info niet te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcnoob27
ericje627 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:23:
Het lampje boven de F12 toets lijkt voor het in- en uitschakelen van de wireless adapter(s) (WiFi/Bluetooth) te zijn. Als dat lampje oranje brandt dan geeft dat aan dat een van die adapters is uitgeschakeld.
Zie je verder lampjes branden, zoals power of netstroom?

De meeste HP laptops hebben een soort on-board diagnostics waarbij het lampje van de Caps Lock toets of van de aan-uitknop gaat knipperen in een bepaald ritme. Is dat bij jou ook het geval?

De betekenins van die lampjes kun je hier terugvinden: https://support.hp.com/us-en/document/c01732674
Gezien de leeftijd van de laptop kun je ook nog kijken onder de sectie 'Computers released between before 2015'

Als ik het zo lees dan is het mogelijk dat de videokaart/chip de geest heeft gegeven (dat zou ook de crashes kunnen veroorzaken, maar dat is op basis van de huidige info niet te zeggen).
Zodra ik mijn laptop aandoe dan brandt het lichtje constant, geen tussenstop of iets dergelijks. Verder heb ik ook geen ander lichtje op mn laptop behalve mijn netstroom die nog wel werkt. Die errors waren over memory management meestal, dit treedde op nadat ik er een nieuwe SSD in had gezet. Ik heb beide schijven(oud en nieuw) uitgeprobeerd maar dit werkt niet bij beide. Ik denk dus ook dat er of bij mijn videoclip of scherm iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een defecte videochip zou alles het moeten doen behalve beeld krijgen.

* Check eerst eens of de voeding nog in orde is
* Check met 1 reepje geheugen (en wissel dit eens wanneer dat mogelijk is)
* Check eens met een externe monitor
* Check eens door op te starten vanaf een Linux Live op DVD of USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08

KDL

G62 heeft vaker videoproblemen, chipset en kabel, soms ook alleen verlichting v beeldscherm (inverter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

HP G-series hebben inderdaad vaker dit soort issues. Wat je kan doen is hem zonder accu lang laten afkoelen, soms gaat hij even weer aan. Ik heb weleens een exemplaar daarna met een handdoek er omheen 'gecontroleerd' heter laten worden, daarna werkte hij weer een poos. Het zijn helaas allemaal lapmiddelen, maar uiteindelijk zijn slechte bga-solderingen van de videochip vaak het euvel bij dit soort series.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcnoob27
sypie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:55:
Bij een defecte videochip zou alles het moeten doen behalve beeld krijgen.

* Check eerst eens of de voeding nog in orde is
* Check met 1 reepje geheugen (en wissel dit eens wanneer dat mogelijk is)
* Check eens met een externe monitor
* Check eens door op te starten vanaf een Linux Live op DVD of USB
Voeding werkt prima(getest)
1 ram stick ook getest werkt prima
Ik probeer wel met externe monitor(TV via Vga) maar windows P of de andere weg werkt niet.
Ik heb helemaal geen beeld en met Usb werkt ook niet, ook niet zonder schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de powerbutton kort te sluiten direct op het moederbord? Daarmee sluit je in ieder geval het toetsenbord gedeelte al helemaal uit, ook dat kan fout zijn of de kabel niet goed aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcnoob27
MsG schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:05:
HP G-series hebben inderdaad vaker dit soort issues. Wat je kan doen is hem zonder accu lang laten afkoelen, soms gaat hij even weer aan. Ik heb weleens een exemplaar daarna met een handdoek er omheen 'gecontroleerd' heter laten worden, daarna werkte hij weer een poos. Het zijn helaas allemaal lapmiddelen, maar uiteindelijk zijn slechte bga-solderingen van de videochip vaak het euvel bij dit soort series.
KDL schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:02:
G62 heeft vaker videoproblemen, chipset en kabel, soms ook alleen verlichting v beeldscherm (inverter)
Dat blijkt dan denk ik maar weer.. Gelukkig heeft mijn broer nog een relatief nieuwe laptop liggen die ik mag overkopen. Al sinds het begin problemen gehad met oververhitten en uitelkaar halen en in elkaar zetten van de . G62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcnoob27
sypie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:07:
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de powerbutton kort te sluiten direct op het moederbord? Daarmee sluit je in ieder geval het toetsenbord gedeelte al helemaal uit, ook dat kan fout zijn of de kabel niet goed aangesloten hebben.
Ja heb ik zelf al geprobeerd, er is een kabel die gaat van de power button naar het moederbord en ook als ik die alleen aansluit werkt het niet.
Pagina: 1