Mijn vraag
... Beste allemaal.
Ik heb een tuinhuisje met een dakvlak 2X van 3 m breed en 1,85m omhoog, met een helling van 25 graden.
Ligging oost/west, zonder schaduw.
Het tuinhuis staat hier achter in de tuin en is voorzien van netspanning 220 volt.
Wat ik al gevonden heb.
Ik kan de standaard panelen leggen 1,65mX1m, maar dat zal mbt tot de spanning voor de omvormer geen goede zet zijn.
Oost west gescheiden met een y-splitter brengt je op 90 volt, toch maar alle 6 in een string dan?
Marktplaats brengt mij een aanbod van dunne film panelen die duidelijk meer voltage geven.
Heb je voor de levensduur van de panelen echt een omvormer met transformator nodig.
En zo ja, welke?
Het liefst met 2 ingangen voor oost west.
Dunne film panelen zijn doorgaans in verschillende kleine maten, wat echter niet uitkomt op mijn dakje.
Ik zoek low budget panelen, een zo ook de omvormer.(beide gebruikt)
M.i zijn micro omvormers en optimizers een te dure oplossing voor mijn budget tuinhuis project.
Dus is met 6 panelen in één string een oplossing zonder teveel verlies in opbrengst?
Of toch oost en west scheiden met y-splitter.
Maar hoe zit het met de spanning?
Is de oplossing met dunne film panelen een betere optie?
Bedankt voor jullie input.
...
... Beste allemaal.
Ik heb een tuinhuisje met een dakvlak 2X van 3 m breed en 1,85m omhoog, met een helling van 25 graden.
Ligging oost/west, zonder schaduw.
Het tuinhuis staat hier achter in de tuin en is voorzien van netspanning 220 volt.
Wat ik al gevonden heb.
Ik kan de standaard panelen leggen 1,65mX1m, maar dat zal mbt tot de spanning voor de omvormer geen goede zet zijn.
Oost west gescheiden met een y-splitter brengt je op 90 volt, toch maar alle 6 in een string dan?
Marktplaats brengt mij een aanbod van dunne film panelen die duidelijk meer voltage geven.
Heb je voor de levensduur van de panelen echt een omvormer met transformator nodig.
En zo ja, welke?
Het liefst met 2 ingangen voor oost west.
Dunne film panelen zijn doorgaans in verschillende kleine maten, wat echter niet uitkomt op mijn dakje.
Ik zoek low budget panelen, een zo ook de omvormer.(beide gebruikt)
M.i zijn micro omvormers en optimizers een te dure oplossing voor mijn budget tuinhuis project.
Dus is met 6 panelen in één string een oplossing zonder teveel verlies in opbrengst?
Of toch oost en west scheiden met y-splitter.
Maar hoe zit het met de spanning?
Is de oplossing met dunne film panelen een betere optie?
Bedankt voor jullie input.
...
[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 10-06-2019 18:54 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018