Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc start wel maar krijg no signal in beeld en geen peep.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bakker1982
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn vraag
Mijn zoon was aan het gamen afgelopen weekend eerst fortnite en toen Sims 4 omdat fortnite toch niet zo leuk beeld gaf op de pc zoals op de ps4. (fortnite is heel haperig kwa beeld op de pc)
maar tijdens het gamen met de sims 4 na een half uurtje sprong het beeldscherm uit en kwam er nog signal in beeld te staan waarna de monitor op standby springde.
haal ik de vga kabel uit de videokaart en stop hem er weer in springt scherm weer aan met no signal en springt dan weer op standby.
Start ik de pc opnieuw op nu dan komt er ook geen 1x peep zoals wat die normaal wel altijd deed.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Software zijn games zoals fortnite en sims en roblox
En verder word die gebruikt voor social media en wat internetten om dingen op te zoeken en af een toe textverwerking met wordpad.

Hardware is het volgende
Moederbord p5q pro
8GB geheugen (ddr2) (4 bankjes)
Videokaart is een Asus eng 9800 gt (volgens mij 1GB)
3 HDD's

Ik heb het volgende al geprobeerd
alles los gehaald wat overbodig is maar heeft niet geholpen
alle geheugen bankjes verwijderd en dan peept die als een malle
Videokaart verwijderd ook dan peept die als een malle.
Alle cool fans draaien en alle lampjes branden verder.
fan van de voeding draait maar even bij opstarten maar dat komt volgens mij omdat die alleen aanspringt als die warm word.
Heb monitor aangesloteen op laptop via vga en hdmi en daarbij werkte de monitor gewoon dus ook de monitor is uitgesloten.

...
Dat ik hier een topic over aanmaak komt omdat ik geen duidelijkheid kan vinden via google en
er hier geen computerzaak in de buurt zit, dichtsbijzijnde is 50 minuten hier vandaan. en ik verder ook geen pc systemen heb staan om het 1 en ander te testen behalve een laptop.

Dus kan nu wel nieuwe videokaart kopen of een nieuwe voeding maar ja als dat het niet is zal het zonde zijn.

Maar hoop op deze manier toch iets meer duidelijkheid te krijgen,

Met vriendelijke groet,

Bakker

Alle reacties

Verwijderd

Ik kan mij zwaar vergissen maar het systeem is dermate gedateerd dat ik mij afvraag of er destijds wel voedingen waren met fanstop, het lijkt mij van niet.
Dat betekent dat mijn verdenkingen in eerste plaats naar de voeding gaan.
Verder zoals gezegd, het is een oud beestje en feitelijk kunnen alle componenten schuldig zijn.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Logisch dat Fortnite hapert op een PC uit 2008. De huidige consoles zijn qua PC specs in lijn met een systeem van circa 2015 en worden beter.

Die videokaart was ook in 2008 al niet high end en de kans is groot dat-ie is overleden.

Ik denk dat het tijd wordt om iets nieuw(er)s te gaan regelen. Voor weinig geld kan je al een stuk beter gamen. Aan de huidige onderdelen zou ik niets meer doen qua upgrades.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Je hebt een systeem met DDR2, we zitten nu met DDR4 en DDR5 komt eraan. Hoog tijd om naar wat moderners uit te kijken. Elke cent dat je nog aan dit systeem uitgeeft is zonde van je geld.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:31
Jouw systeem is bejaard en heeft besloten om met pensioen te gaan. Ik zou hier geen cent meer aan uitgeven. Het is in ieder geval een probleem met de hardware.

[ Voor 73% gewijzigd door NotSoSteady op 10-06-2019 18:17 ]

• Bakker1982
Hier was ik al een beetje bang voor om beter een nieuw systeem te bouwen maar omdat de huidige verder wel altijd snel en stabiel was verder was ik altijd wel tevreden met deze quad core.

Maar ik zal mij dan uiteraard dan eens gaan verdiepen wat nodig is voor om in ieder geval mijn zoon zijn spellen stabiel te kunnen afspelen kwa moederbord, processor, geheugen, en videokaart als jullie nog tips hebben zijn ze altijd welkom.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bakker1982 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:45:
Hier was ik al een beetje bang voor om beter een nieuw systeem te bouwen maar omdat de huidige verder wel altijd snel en stabiel was verder was ik altijd wel tevreden met deze quad core.

Maar ik zal mij dan uiteraard dan eens gaan verdiepen wat nodig is voor om in ieder geval mijn zoon zijn spellen stabiel te kunnen afspelen kwa moederbord, processor, geheugen, en videokaart als jullie nog tips hebben zijn ze altijd welkom.
De best buy guides ;)

Enneeh, ik kan me niet voorstellen dat een pc met ddr2 en een 'ouderwetse' hdd (3 stuks nog wel) snel te noemen is :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Bakker1982 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:45:
mijn zoon zijn spellen stabiel te kunnen afspelen
Welke spellen en welk budget?
De monitor die gebruikt wordt is ook niet onbelangrijk om te weten.

• Bakker1982
Budget ben ik niet over uit wil gewoon kijken wat het ongeveer gaat kosten.

Kast heb ik al want die heb nog niet zo lang geleden een nieuwe gekocht.
Spellen die graag gespeeld worden zijn
Fortnite
Gta5
Minecraft
Sims4

En zelf zit ik er mee wat op youtube facebook en en doe de adminstratie er op.

Monitor die er nu achter hangt is een HP 27er
Pagina: 1