BBG Mei Budgetsysteem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb voor iemand het BBG Mei Budgetsysteem in elkaar gezet en er Windows 10 op geïnstalleerd. Ik heb het systeem twee dagen draaiend gehad en alles leek helemaal prima.

Alles was koek en ei totdat ik de PC ging plaatsen bij de betreffende persoon. Ik zette de PC aan, liet haar zien hoe alles werkte (ze was niet met Windows 10) en dat ging allemaal prima totdat ik de PC uitzette. Daarna ging hij niet meer aan. Geen signaal op het beeldscherm, geen piep van de PC speaker, alleen de ventilatoren gaan draaien en de lampjes op het moederbord gaan aan.

Toen heb ik geprobeerd om de PC op te starten met 1 RAM reepje erin, dat lukte. Toen hij opgestart was sloot ik hem weer af en daarna weigerde hij wederom om op te starten.

Een compatibiliteitsprobleem zou het niet moeten zijn, dit geheugen staat op de QVL lijst van Asus en het systeem is immers samengesteld door Tweakers in de BBG.

Ik heb het systeem maar weer mee naar huis genomen, eenmaal thuis startte hij weer 1x goed op en daarna was het einde verhaal. Ik heb een reepje van mijn eigen geheugen (Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2) erin gedaan maar daarmee start hij ook niet op. Als ik hem een minuut of 10 van het stroom haal en daarna weer opstart doet hij het meteen weer goed, totdat ik hem afsluit.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Edit: zojuist meest recente BIOS geïnstalleerd, geen oplossing. Andere voeding geprobeerd (Corsair HX750w), geen effect...

[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 10-06-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dat is ook mijn conclusie maar ik hoopte eigenlijk dat er nog iets anders zou kunnen zijn wat ik hier aan zou kunnen doen om het op te lossen.

Bedankt.