Zoals vele van jullie weten zijn er 2 soorten omvormers:
1. String omvormer
2. Micro omvormer
Veel erover heb ik hier al kunnen lezen: https://mijnzonnepaneelof...ers-welke-optie-is-beste/
Dan is er een heel verhaal over 1 fase of 3 fase, moet ik daar mee rekening houden? Of zijn dat extraatjes voor de echte powerzonneboeren?
Nu kan ik nog steeds geen keuze maken voor mijn thuissituatie. Ik nijg naar micro omvormers maar dat is misschien wel geheel een verkeerde keus. Ik wil graag over een aantal jaar uitbreiden naar 16 panelen. Op dit dak wil ik 6 panelen leggen.. Vanaf ongeveer 17:30 uur begint daar de zon langzaam te verdwijnen tot die helemaal weg rond een 19:00 uur.
Deze foto heb ik gisteren om 18:48 gemaakt:

Dit is de ligging:

Hier het oppervlak:

Nu een aantal gedachten waar ik nog mee rond loop:
1. String omvormer
2. Micro omvormer
Veel erover heb ik hier al kunnen lezen: https://mijnzonnepaneelof...ers-welke-optie-is-beste/
Dan is er een heel verhaal over 1 fase of 3 fase, moet ik daar mee rekening houden? Of zijn dat extraatjes voor de echte powerzonneboeren?
Nu kan ik nog steeds geen keuze maken voor mijn thuissituatie. Ik nijg naar micro omvormers maar dat is misschien wel geheel een verkeerde keus. Ik wil graag over een aantal jaar uitbreiden naar 16 panelen. Op dit dak wil ik 6 panelen leggen.. Vanaf ongeveer 17:30 uur begint daar de zon langzaam te verdwijnen tot die helemaal weg rond een 19:00 uur.
Deze foto heb ik gisteren om 18:48 gemaakt:

Dit is de ligging:

Hier het oppervlak:

Nu een aantal gedachten waar ik nog mee rond loop:
- Ik kom maar 2 type micro omvormers tegen, APS micro en Q-fase. Zijn er nog andere om rekening mee te houden?
- Gaan voor micro omvormers of string omvormer met power optimizers? Of helemaal NIET optimaliseren?
- Monitoring, welke merken zijn daar goed in?
- Met het oog op de toekomst lijkt het handig om er ooit eens een batterij pack aan te hangen, welke omvormers zijn daar op voorbereid?
[ Voor 5% gewijzigd door Hurkihurkibang op 10-06-2019 16:21 ]