Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Leuke mobiele allrounder gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 09:36
Mijn huidige Toshiba Satellite Z830 is langzaam zijn eigen graf aan het graven. De fan gaat niet meer aan, krijg temp waarschuwingen van windows en na 6 jaar is deze ook niet altijd meer vooruit te branden. Het is door deze nukke tijd voor een nieuwe ( helaas )

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor allround huis, tuin en keuken stuff. Zo nu en dan wellicht een fotootje bewerken en misschien 2K filmpjes knippen/plakken voor de lokale sportclub om deze daarna te uploaden naar YouTube.

Wat is je budget?
Momenteel een max van €800 gezien de wensen zal dat meer dan prima zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop zal zo nu en dan mee genomen worden. In een sleeve of in een tas, voorkeur is dan ook een max 15,6" maar voorkeur zal richting 14 gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen merk voorkeuren.

Reeds zelf middels pricewatch het een en ander gezocht. Voorkeur voor een mat scherm is er wel maar ondanks de verschillende plekken waar ik met een laptop werk zal glanzend geen probleem zijn. Ik hou me eigenlijk al jaren niet bezig met laptop en hun eisen vandaar dat ik toch een topic open voor wat feedback en frissen ogen. Want ik neem aan dat tegenwoordig 8GB en 256GB SSD toch een wens is om er voorlopig weer mee vooruit te kunnen gaan?

Asus zenbook compact met 14" mat scherm echter wel bijna een jaar oud.
https://tweakers.net/pric...nbook-ux430ua-gv265t.html

HP 15" AMD drive en mat scherm volgens reviews mogelijk wat issues met koeling en accuduur?
https://tweakers.net/pric...pavilion-15-cw0500nd.html

Asus vivobook compact met 14" mat scherm meerdere malen in BBG
https://tweakers.net/pric...ok-s14-s410ua-eb093t.html

Lenovo IdeaPad compact met 14" en een I7
https://tweakers.net/pric...s-14ikb-(81eu00cemh).html

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar een Dell Latituse 3000 series?
Zoiets als dit: https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-14-3400-laptop

Exacte 3000 weet ik niet, maar wij hebben recent op kantoor 3 3000-series laptops aangeschaft (misschien dat @GreNade het uit zijn hoofd weet) en die bevallen érg goed. Passen ook binnen je price range.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Salv
unezra schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:54:
Al eens gekeken naar een Dell Latituse 3000 series?
Zoiets als dit: https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-14-3400-laptop

Exacte 3000 weet ik niet, maar wij hebben recent op kantoor 3 3000-series laptops aangeschaft (misschien dat @GreNade het uit zijn hoofd weet) en die bevallen érg goed. Passen ook binnen je price range.
Dat is een goede tip! Nee heb ik nog niet bekeken, op het werk hebben wij ook Dell en zijn zeker prima machines. Heb er door het gemak van de pricewatch niet aan gedacht.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Salv schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:38:
Want ik neem aan dat tegenwoordig 8GB en 256GB SSD toch een wens is om er voorlopig weer mee vooruit te kunnen gaan?
"merk" laptops zoals HP/IBM betaal je meer voor het merk dan voor de laptop en consumenten lijn zijn redelijk kaal en bloatware beladen.

Geheugen is 90% vaak goedkoper als je zelf het vervangt (lees van 2 naar 8gb) .. revieuws van de laptop geven vaak wel aan de max geheugen en hoe makkelijk het te vervangen is (youtube filmpjes zat)

Maar zelf geheugen en/of SSD vervangen heb je veel meer keus

Tja vanalles

• unezra

unezra

Salv schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:00:
[...]
Dat is een goede tip! Nee heb ik nog niet bekeken, op het werk hebben wij ook Dell en zijn zeker prima machines. Heb er door het gemak van de pricewatch niet aan gedacht.
:)
Zakelijke lijn Dell staat idd helaas volgens mij niet of zeer beperkt in de pricewatch, blijkbaar geen feed voor.
Misschien toch maar eens een request voor doen.

Het is niet dat ik ook maar iets van doen heb met Dell, ik heb er toevallig gewoon al jaren heel goede ervaringen mee (al vanaf de oude 600 en 800 series) en niet geheel toevallig heb ik nu zowel zakelijk als prive een Latitude. (Zakelijk de 5591, prive de 5491.)
vso schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:01:
[...]
"merk" laptops zoals HP/IBM betaal je meer voor het merk dan voor de laptop en consumenten lijn zijn redelijk kaal en bloatware beladen.

Geheugen is 90% vaak goedkoper als je zelf het vervangt (lees van 2 naar 8gb) .. revieuws van de laptop geven vaak wel aan de max geheugen en hoe makkelijk het te vervangen is (youtube filmpjes zat)

Maar zelf geheugen en/of SSD vervangen heb je veel meer keus
Wat betreft geheugen, ja, dat kán iets goedkoper los maar verder twijfel ik sterk over je bewering. In ieder geval wat betreft de Latitudes waar ik nu dagelijks op zit te typen.

[ Voor 32% gewijzigd door unezra op 10-06-2019 16:04 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Salv oa dit lijkt me wel een geschikte laptop voor het geld pricewatch: Dell Latitude 3490-56PG4

i5 presteert prima, verkijk je daar niet op. i7 is niet altijd nodig

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 10-06-2019 16:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:02:
Wat betreft geheugen, ja, dat kán iets goedkoper los maar verder twijfel ik sterk over je bewering. In ieder geval wat betreft de Latitudes waar ik nu dagelijks op zit te typen.
Als consument kan je bij de bcc/mediamarkt leuke laptops scoren voor weinig in mijn ervaring zijn die alleen erg "beperkt" met geheugen .. net genoeg om aan de minimum spec's van win10 oid te voldoen.

als je "web" besteld kan je natuurlijk de extra dingen aanvinken maar het blijft de meerprijs .. beetje zoals auto's

Tja vanalles

• unezra

unezra

Hackus schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:09:
@Salv oa dit lijkt me wel een geschikte laptop voor het geld pricewatch: Dell Latitude 3490-56PG4

Sterker nog, een i7 is vaak flinke overkill.

Ik heb er zelf wél een i7 in zitten, maar eigenlijk met als belangrijkste excuus dat de CPU niet te vervangen/upgraden is en geheugen + SSD wél. Mij was het de meerprijs waard, maar er is een redelijke kans dat ik zo'n i7 nooit écht nodig ga hebben. Het is wel een overweging. (Yet, met €800 budget zou ik voor een i5 gaan, mijn budget was meer dan het dubbele en totaal variabel.)
vso schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Als consument kan je bij de bcc/mediamarkt leuke laptops scoren voor weinig in mijn ervaring zijn die alleen erg "beperkt" met geheugen .. net genoeg om aan de minimum spec's van win10 oid te voldoen.

als je "web" besteld kan je natuurlijk de extra dingen aanvinken maar het blijft de meerprijs .. beetje zoals auto's
Dat geld voor iedere laptop, niet specifiek voor de A-merken. (Overigens heb ik zelf niets met de consumentenlijnen van Dell, HP, IBM, etc. Wat betreft de zakelijke lijnen vind ik dat het een zinvolle value-for-money is en je niet betaald voor het merk, wél voor service, bouwkwaliteit, etc.)

• Salv
Hackus schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:09:

Goed advies! Voor ons gebruik zal een i5 ook zeker meer dan voldoende zijn. Ik ga deze eens meenemen in het lijstje.

In overleg en vriendin lief heeft toch een keuze gemaakt om voor consumentenlijn van Dell te gaan voor de https://www.dell.com/nl-n...482-2-in-1-laptop/cn54802 hierbij 10% korting en ze was in voor de fancy scherm ( ook al helaas geen mat scherm ) een prima laptop voor de wensen en werkzaamheden voor €674

[ Voor 23% gewijzigd door Salv op 14-06-2019 15:26 ]

Pagina: 1