Radeon VII Gold edition en Ryzen 7 2700X Gold edition

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos-Skywalker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-03-2024
Hallo beste mensen, ik ben van plan om een volledige AMD 50 Anniversary pc te bouwen.
Hoeveel zou een volledig uitgedost limited edition systeem als deze waard zijn?
Of zelfs alleen de Radeon VII Gold edition in Nederland? (Buiten de VS is deze niet leverbaar)

Ik heb de CPU en GPU al in mijn bezit.
De Radeon VII Gold edition heb ik gekocht via mijn vriendje in de VS.
Het systeem zal uitgedost worden in Azza's nieuwe pyramide kast, zoals te zien was op Computex.
Afbeeldingslocatie: https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/ce692904-27d8-4b2b-ab53-f70852161b7b/dd8zp5u-7a6aa87a-c848-43b7-8d44-50b1ed76ba94.png?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7InBhdGgiOiJcL2ZcL2NlNjkyOTA0LTI3ZDgtNGIyYi1hYjUzLWY3MDg1MjE2MWI3YlwvZGQ4enA1dS03YTZhYTg3YS1jODQ4LTQzYjctOGQ0NC01MGIxZWQ3NmJhOTQucG5nIn1dXSwiYXVkIjpbInVybjpzZXJ2aWNlOmZpbGUuZG93bmxvYWQiXX0.faiJdf-2b35VNnE5ziCPKzb9Sz3S7HivTdu_6LNqM_o

Er zal minimaal een 1000W Gold voeding in komen, de overige specs worden nog bepaald. Er kan een X570 moederbord in, maar Radeon VII is PCI gen 3, dus extra betalen voor PCI gen 4 is best wel zinloos. Vooral aangezien deze computer word gebouwd om er mooi uit te zien, niet met de bedoeling om deze later te upgraden. Ik zat meer te denken aan een high-end X470 moederbord.
Colour scheme: Zwart (primair), rood (verlichting) en goud (accent)

Uiteraard is het concept van een anniversary pc behoorlijk zinloos, maar het is gewoon gaaf om te doen. Desalniettemin, ben ik wel geïnteresseerd in de verkoopwaarde van zo'n pc, vooral op langer termijn.
Ik ben voorbereid op teleurstelling. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Roos-Skywalker op 10-06-2019 15:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
In principe is het waard wat de gek ervoor geeft, zeker met computer hardware waarschijnlijk minder dan je hoopt.
Ik denk persoonlijk niet dat het een goede investering is dat meer waard zal worden, dan kun je beter iets anders kopen.
PS, 1000W voeding? 550-650W is meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Ga er maar niet vanuit dat het systeem meer waard is dan de normale edities van dezelfde spullen.
Mocht je toevallig ooit een enorme AMD fan treffen die precies dat systeem wil kan het zijn dat je er relatief veel voor krijgt (als in: meer dan wag je voor eenzelfde systeem zou krijgen voor hetzelfde systeem met normale editie onderdelen) maar dat zou dan een enorme meevaller zijn. Zoiets als dit moet je voor jezelf doen als jij dat tof vindt, een andere reden is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Net zo'n flop als Intels i7-8086K. Veel meer betalen voor dezelfde prestaties en alleen bedoeld voor liefhebbers. Als je de winkel uit loopt is het meteen 30% minder waard. Op langere termijn zakt de waarde enorm in want wie gaat de hoofdprijs betalen voor een gebruikt systeem terwijl nieuw iets snellers te koop is voor minder. Dan moet je wel een hele grote liefhebber van AMD en kermis zijn en dat zijn er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Taxatie is niet toegestaan, ook niet voor een pc die nog gebouwd gaat worden. Zeker met dit soort zaken is het "wat de gek ervoor geeft".

Dit topic is gesloten.