Toon posts:

Probleem met internetverbinding , reclame op laptop .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hallo , ik heb een vraag i.v.m. mijn internetverbinding die is tamelijk slecht .
Telkens ik mijn laptop aanzet staat er in de rechterbenedenhoek zo'n symbooltje dat
mijn internetverbinding uitligt dus moet ik altijd klikken op 'verbinding maken' en als ik dat gedaan heb en al wat aan het internetten ben dan heb ik ook problemen met de verbinding ofwel valt het internet uit (dat staat zelfs niet altijd aangegeven met een geel waarschuwingsdriehoekje)
of bij filmpjes wazig beeld of blokkeert het veel .
Ook last van reclame i.v.m. antivirus software programma's enzo hoe krijg ik dit weg en hoe krijg ik een goeie internetverbinding iemand die dit weet? bedankt hoor :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oja en in de badkamer of de veranda of boven is het internet het slechtste .
in de keuken en living valt het nog mee maar ook problemen mee.
terwijl m'n ma haar laptop overal goed gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Antwoord op vraag 1: je geeft veel te weinig informatie. Welke laptops praten we over (merk, model)? Hoe probeer je verbinding te maken (kabel, WiFi)? Hoe ziet jullie netwerk er thuis uit (modem, bedrading, instellingen, andere apparatuur)? Werkt je laptop op andere netwerken wel goed? Hebben andere apparaten (telefoons, tablets) ook problemen>

Antwoord op vraag 2: klinkt alsof je malware op je computer hebt staan. Ik raad je aan deze volledig opnieuw te installeren. Mocht je daar de kennis niet voor hebben, start eens met het draaien van Malwarebytes (https://nl.malwarebytes.com/)

Antwoord op vraag 3: zie antwoord op vraag 1.

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 10-06-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ja , het merk is HP model is Pavillion denk ik maar weet het niet zeker . ik probeer verbinding te maken via wifi . goh ja maar ik ken er echt niet veel van het is een zwarte modem maar daar ben je niet veel mee denk ik? :p en m'n laptop werkt niet op al die andere netwerken die er op staan . enkel op die van de modem . m'n telefoon heeft geen problemen met internet maar die gebruik ik niet veel aangezien ik nog geen abonnement heb maar een herlaadkaart maandelijks dus heb je zowiezo maar een dag of twee internet.

bedankt voor de link van malware ik zal het eens proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telkens ik wil een ander netwerk openen dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen maar ikzelf weet die niet . waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:32:
Telkens ik wil een ander netwerk openen dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen maar ikzelf weet die niet . waar vind je die?
naar het wachtwoord vragen bij de buren?

Ik neem aan dat je de wifi zenders bedoelt die je allemaal kunt zien, de meesten zullen van je buren zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Verwijderd zou je, in het vervolg je laatste bericht willen aanpassen als je nog wat toe te voegen hebt :)

Dat komt wat minder opdringerig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Welk symbooltje bedoel je? Zie je tijdens het opstarten het symbooltje met het driehoekje of bedoel je die met het sterretje?Indien je het symbooltje met het sterretje ziet, moet je voordat je inlogt op het WiFi netwerk "automatisch verbinding maken" aanvinken. Als je het driehoekje ziet, kan het gewoon even duren, voordat jouw laptop een IP-adres krijgt.

Dat het internet wegvalt tijdens het gebruiken van de laptop, kan vele oorzaken hebben. Gebeurt dit ook als de laptop aan de netstroom hangt? Zo nee, heb je de drivers al geüpdatet? Ik heb dit ooit eens gehad met de laptop van m'n zusje. Nadat ik de driver bijgewerkt heb, al 4 jaar geen last meer van wegvallende WiFi. Google maar even hoe je de netwerkdriver bij moet werken. (Hint: how to update networkdriver)

Dat de filmpjes haperen en blokkerig zijn kan komen door te weinig bandbreedte. Heb je al eens gemeten wat de snelheid van je internet is met speedtest.net? Dat de bandbreedte zo beperkt is kan weer verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld doordat je netwerkadapter in je laptop gewoon bagger is, of je een "te laag" internetabonnement hebt of het signaal niet goed is (door een grote afstand vanaf de router/access point/repeater.

Reclame is normaal. Een adblocker zoals uBlock blokkeert veel advertenties. Als de advertenties ook spontaan in vensters openen of op het bureaublad te zien zijn, dan heb je wel een probleem.

Maar ik merk dat je het erg lastig vindt, om je probleem te beschrijven. Maak er desnoods een filmpje van, want nu is je probleem erg vaag. Een filmpje maakt het veel duidelijker.
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:32:
Het SSID (gebruikersnaam) vind je vaak op de achterkant van de (modem)router die je van je provider hebt gekregen. Het wachtwoord (WPA/WPA2-key staat daar ook). Ik neem even voor het gemak aan dat je netwerken van anderen bedoelt. Het is niet de bedoeling dat je op andermans netwerk komt. Je kunt andermans netwerk wel zien op jouw laptop, maar inloggen op een dergelijk netwerk is niet verstandig.zonder toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:34:
@Verwijderd zou je, in het vervolg je laatste bericht willen aanpassen als je nog wat toe te voegen hebt :)

Dat komt wat minder opdringerig over.
ja oke haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:40:
Welk symbooltje bedoel je? Zie je tijdens het opstarten het symbooltje met het driehoekje of bedoel je die met het sterretje?Indien je het symbooltje met het sterretje ziet, moet je voordat je inlogt op het WiFi netwerk "automatisch verbinding maken" aanvinken. Als je het driehoekje ziet, kan het gewoon even duren, voordat jouw laptop een IP-adres krijgt.

Dat het internet wegvalt tijdens het gebruiken van de laptop, kan vele oorzaken hebben. Gebeurt dit ook als de laptop aan de netstroom hangt? Zo nee, heb je de drivers al geüpdatet? Ik heb dit ooit eens gehad met de laptop van m'n zusje. Nadat ik de driver bijgewerkt heb, al 4 jaar geen last meer van wegvallende WiFi. Google maar even hoe je de netwerkdriver bij moet werken. (Hint: how to update networkdriver)

Dat de filmpjes haperen en blokkerig zijn kan komen door te weinig bandbreedte. Heb je al eens gemeten wat de snelheid van je internet is met speedtest.net? Dat de bandbreedte zo beperkt is kan weer verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld doordat je netwerkadapter in je laptop gewoon bagger is, of je een "te laag" internetabonnement hebt of het signaal niet goed is (door een grote afstand vanaf de router/access point/repeater.

Reclame is normaal. Een adblocker zoals uBlock blokkeert veel advertenties. Als de advertenties ook spontaan in vensters openen of op het bureaublad te zien zijn, dan heb je wel een probleem.

Maar ik merk dat je het erg lastig vindt, om je probleem te beschrijven. Maak er desnoods een filmpje van, want nu is je probleem erg vaag. Een filmpje maakt het veel duidelijker.

[...]

Het SSID (gebruikersnaam) vind je vaak op de achterkant van de (modem)router die je van je provider hebt gekregen. Het wachtwoord (WPA/WPA2-key staat daar ook). Ik neem even voor het gemak aan dat je netwerken van anderen bedoelt. Het is niet de bedoeling dat je op andermans netwerk komt. Je kunt andermans netwerk wel zien op jouw laptop, maar inloggen op een dergelijk netwerk is niet verstandig.zonder toestemming.
Ik heb het nu ingesteld op automatisch verbinding maken maar dat helpt niet want had dat al eens geprobeerd en ik zal eens kijken voor die reclame weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die dingen helpen allemaal niet kheb alles gedaan .
heb ook de speedtest.net gedaan
en er staat op : pingms 13 download mbps 6.52 upload mbps 8.40

En prompt doe je het weer. 3 posts na elkaar. Graag de volgende keer je vorige bericht even editten

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 10-06-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
focus je eerst op de mogelijke infectie voordat je met iets anders bezig gaat!
Malwarebytes al al gebruikt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb malwarebytes al gebruikt en er komt op dat er niks aan de hand is in groene kleur .
tkan zijn dat hij nu al beter werkt maar da sterretje kwam er weer op maar na 1 seconde was het weg .(bij de internetverbinding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:40:
ja ik heb malwarebytes al gebruikt en er komt op dat er niks aan de hand is in groene kleur .
tkan zijn dat hij nu al beter werkt maar da sterretje kwam er weer op maar na 1 seconde was het weg .(bij de internetverbinding)
Dus alles werkt nu weer zoals je wilt? Zo ja, mooi! Zo nee, zul je toch echt duidelijker moet maken wat je probleem nu precies is, hoe de situatie er uit ziet qua netwerk en je er zelf een beetje in proberen te verdiepen. Heb je daar geen zin in, vraag dan iemand in je omgeving die er meer vanaf weet om je een keer te komen te helpen.
Pagina: 1