Het is nog vroeg maar ik ben alvast aan het verdiepen in een situatie voor a.s. winter.
Oude situatie:
- Appartement - gelijkvloers - 105m2
- Geen vloerverwarming
- 2 normale radiatoren met normale knop in huiskamer
- 1 radiator in kleine slaapkamer
- 1 radiator in grote slaapkamer
- Kamer
Probleemschets:
Thermostaat hangt in huiskamer en daar is het altijd warmer dan de rest van het appartement. Resultaat is dat de radiatoren in de slaapkamers nooit aan gaan. Ja ik kan de radiatoren in de huiskamer zo goed als dichtdraaien en de slaapkamers helemaal open en daar een balans in zien te vinden maar dit is omslachtig.
Ik dacht aan deze oplossing:
Wat nou als ik op de 4 radiatoren een Eve Thermostaatkraan (voorkeur vanwege homekit en vele instellingsmogelijkheden) zet en de kamerthermostaat helemaal loskoppel. Dus enkel de eve thermostaatkranen.
https://www.evehome.com/en/eve-thermo
Vraag:
Gaat dit werken of MOET ik een apparaat hebben dat de ketel aanstuurt. Ik bedoel als een kamer te koud wordt draait even de kraan in die kamer open en betekend het stromen van het water dat de ketel automatisch gaat stoken? Of werkt dit niet zonder kamerthermostaat aan d emuur om de verwarming te regelen?
Hoop dat jullie mijn gedachtengang kunnen volgen...
Oude situatie:
- Appartement - gelijkvloers - 105m2
- Geen vloerverwarming
- 2 normale radiatoren met normale knop in huiskamer
- 1 radiator in kleine slaapkamer
- 1 radiator in grote slaapkamer
- Kamer
Probleemschets:
Thermostaat hangt in huiskamer en daar is het altijd warmer dan de rest van het appartement. Resultaat is dat de radiatoren in de slaapkamers nooit aan gaan. Ja ik kan de radiatoren in de huiskamer zo goed als dichtdraaien en de slaapkamers helemaal open en daar een balans in zien te vinden maar dit is omslachtig.
Ik dacht aan deze oplossing:
Wat nou als ik op de 4 radiatoren een Eve Thermostaatkraan (voorkeur vanwege homekit en vele instellingsmogelijkheden) zet en de kamerthermostaat helemaal loskoppel. Dus enkel de eve thermostaatkranen.
https://www.evehome.com/en/eve-thermo
Vraag:
Gaat dit werken of MOET ik een apparaat hebben dat de ketel aanstuurt. Ik bedoel als een kamer te koud wordt draait even de kraan in die kamer open en betekend het stromen van het water dat de ketel automatisch gaat stoken? Of werkt dit niet zonder kamerthermostaat aan d emuur om de verwarming te regelen?
Hoop dat jullie mijn gedachtengang kunnen volgen...
[ Voor 43% gewijzigd door shardphoenix op 15-06-2019 14:01 . Reden: Situatie aangepast ]