Internet dongel voor een maand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Ave,

Net in een nieuwe paleisje ingetrokken met de misses, en nu blijkt opeens dat internet in huis halen echt veel langer duurt dan ik dacht.
Nou zijn de buren aardig en we mogen hun wifi gebruiken, maar de muren zijn te dik dus doet dat 't niet.
Als optie lijkt het me handig om een wifi dongle voor de laptop in huis te halen, maar ik kan niet vinden of dat ook mogelijk is voor een maand. Dan hebben we in ieder geval iets van internet totdat de vaste verbinding in werking is.

Alternatief hoor ik ook graag andere suggesties voor hoe we de wachttijd het beste kunnen omzeilen (postcode 1019).

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:36
Heb je al iets van een 4g router (mifi)? Dan gewoon prepaid sim kaartje halen met 10 GB data ofzo.
Of hotspot van je telefoon gebruiken.
Of vragen aan provider of je 2e simkaart kan aanvragen, mb's gaan dan uit je eigen bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58
Waar heb je precies internet voor nodig?

Anders is het wellicht nog een optie om van een van jullie telefoons een hotspot te maken, mits de datalimiet het toe laat. Dan moet je natuurlijk geen Netflix 4K film naar binnen gaan trekken :+ maar gewoon internetten/mailen en af en toe een YT filmpje kan je dan prima even volhouden.

Uit ervaring kan ik zeggen dat ook online gamen prima gaat. Niet zo snel als wired uiteraard, maar 4G voldeed voor wat PS4 sessies meer dan prima (zelfs CoD was het snel genoeg voor) en kost amper data.

Ik heb dit laatst een weekje gedaan op vakantie en dat kostte me zo’n 5GB (op een totaal van 20).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Ik weet dat het met Ziggo vaak wel binnen 1 of 2 dagen geregeld is.

Anders zou ik proberen om het op te lossen met de wifi. Ergens een range extender ophangen oid.

Jij bedoelt denk ik juist een 3-4G dongle? Als je geen wifi hebt, heb je ook niets aan een wifi dongle natuurlijk.
Dat zal denk ik altijd duurder zijn als even een range extender ophangen ergens.

En anders zou ik inderdaad even een grote bundel kopen, meestal kan dat wel, en je telefoon als hotspot gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 10-06-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
https://internetprovidergids.nl/levertijd-internet/

Bij XS4All kun je bij sommige abonnementen gratis mobiel internet aanvragen:

https://www.xs4all.nl/ser...-over-mobiel-internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Prepay kaartje, internet bijkopen, telefoon gebruiken als Mifi, klaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 23:45
Eventueel maandelijks opzegbaar tele 2 sim only met unlimited? Al ga je wel tegen de gebruiksvoowaarden in dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
FoxLenny schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:29:
Heb je al iets van een 4g router (mifi)? Dan gewoon prepaid sim kaartje halen met 10 GB data ofzo.
Of hotspot van je telefoon gebruiken.
Of vragen aan provider of je 2e simkaart kan aanvragen, mb's gaan dan uit je eigen bundel.
Nee, dat heb ik nog niet. Lijkt erop alsof ik ook gewoon m'n eigen mobiel kan gebruiken als Mifi, maar dan blijf je bezig met simkaarten verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
WEBGAMING schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:05:

Anders zou ik proberen om het op te lossen met de wifi. Ergens een range extender ophangen oid.

Jij bedoelt denk ik juist een 3-4G dongle? Als je geen wifi hebt, heb je ook niets aan een wifi dongle natuurlijk.
Dat zal denk ik altijd duurder zijn als even een range extender ophangen ergens.
Hoe werkt dat precies? Het signaal wat ik van de buurman ontvang is érg zwak door de zeer dikke muur tussen onze huizen. Zou die extender bij hun komen te hangen? En wordt daarmee het probleem dat het wifi signaal de muur niet goed penetreert daarmee verholpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tijmendal op 11-06-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
sigmundfreund schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:23:
Eventueel maandelijks opzegbaar tele 2 sim only met unlimited? Al ga je wel tegen de gebruiksvoowaarden in dan.
In welke zin tegen de gebruiksvoorwaarden?

Ik heb even gekeken, en ik denk dat dit misschien wel de beste optie is. 27€ voor unlimited+20€ aansluitkosten is goed te doen.

Wil je één post gebruiken om te reageren op verschillende posts? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 11-06-2019 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tijmendal schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:37:
[...]

In welke zin tegen de gebruiksvoorwaarden?
Je mag een 06 simkaart niet gebruiken voor 'vaste oplossingen', zoals een mifi router. Zie ook: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router...

Verder voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zelf ook wat eigen onderzoek te doen. Ik kan momenteel niet zien dat je dat gedaan hebt, zou je dat willen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Tijmendal schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Hoe werkt dat precies? Het signaal wat ik van de buurman ontvang is érg zwak door de zeer dikke muur tussen onze huizen. Zou die extender bij hun komen te hangen? En wordt daarmee het probleem dat het wifi signaal de muur niet goed penetreert daarmee verholpen?
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar de router zit. Als die best ver weg zit, heb je wel goede kans dat het werkt. Het zal altijd moeilijk zijn om door een muur heen te komen, maar als er een extender aan de andere kant van die muur zit, zal je waarschijnlijk wel een beter signaal krijgen.

En als je een zwak signaal hebt aan jou kant, zou je hem misschien ook aan jou kant kunnen hangen. Die extender kan je natuurlijk aan die muur hangen, dus die kan het signaal misschien wel oppakken.

Beetje expirimenteren. Maar als jij aan de andere kant van de muur nog een zwak signaal krijgt, denk ik dat je wel een heel eind komt. (en anders stuur je hem weer terug) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 11-06-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:43

jurroen

Security en privacy geek

Er zijn genoeg providers die de mogelijkheid bieden om een maandje een SIM met data af te nemen. Waar je echter tegenaan gaat lopen is de aanschaf van een dongle of MiFi device. Hoewel - wellicht zie je er genoeg heil en verder gebruik in om de aanschaf van bijvoorbeeld 100 euro goed te praten. Of heb je nog een oude mobiel liggen die als hotspot kan dienen, al dan niet de gehele tijd aan de lader.

Wat betreft de provider: wat voor een gebruik is het? Ik heb zelf vrij positieve ervaringen met Robin Mobile, met name een beetje internetten en wat streamen kan daar vrij probleemloos. In de 2+ jaar dat ik daar klant ben, heb ik een keer een mail gehad dat mijn gebruik niet akkoord was - na meer dan 30GB in 24 uur verstookt te hebben. Gemiddeld zit ik per maand op zo'n 60GB, maar dan wat netter verdeeld.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een tijdje Robin Mobile (4G) gebruikt om wat te kunnen surfen in een vakantiehuisje en werkte eigenlijk erg goed.
https://www.robinmobile.nl/sim-only
10Mbit is vaak al snel genoeg om wat te surfen.

De abonnementen van 30-35-40 euro per maand hebben een fair use policy van 50-60-70 Gig per maand.

De Tele2 sim-only met Unlimited is een stuk sneller (225mb/s), goedkoper (27 euro) en meer data (5Gb) per dag.

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 11-06-2019 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:21
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu

liever dan tmobile thuis 4 g

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

binnen 1 maand kosteloos opzeggen ;)
Pagina: 1