Houder voor telefoon als document-scanner

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyMertens
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik zoek een houder, waarin je je telefoon plaatst zodat deze stabiel boven een A4 document hangt voor een goede scan
Als ik dat met het handje doe ben ik altijd aan het fröbelen om geen scheve scan te krijgen.

Ik denk aan 10-40 euro, afhankelijk van uitvoering en gebruiksgemak

Het zou mooi zijn als het geen bouwpakket was, maar een off-the-rack oplossing

Het is bedoeld voor thuisgebruik/klein zakelijk

Deze vraag is misschien een beetje off-topic, maar ik kon geen betere thread vinden. Als iemand die weet dan verplaats ik deze post direct!

Beste antwoord (via DannyMertens op 12-06-2019 12:27)

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Dat gat in de markt wordt al vervuld door all-in-one printers (dus met scanner) van een paar tientjes. Ik zie geen voordeel in het op een dergelijke 'perfecte' manier 'scannen' van documenten.

Ik verwacht dan ook niet dat zo'n bouwwerk ergens als bouwpakket te koop zou zijn, anders dan bij een hobbyist die het er bij doet.

Litebit.eu voorraad check :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoe scan je dan (welk pakket)? Microsoft Office Lens doet het, dacht ik, nog onder een hoek van 30 graden goed.

Laat ik het zo zeggen; ik mis een beetje wat je doet (scannen), wat je verwacht (detail) en wat je output moet zijn (tekst, OCR, PDF, whatever)?

Pragmatisch gedacht: koop een hoesje voor je telefoon (want daar zit toch al een cameragat in), boor er 4 kleine gaatjes in, visdraad spannen en je hebt een mooi hangmatje voor je smartphone.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2019 13:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DannyMertens schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:41:
Ik zoek een houder, waarin je je telefoon plaatst zodat deze stabiel boven een A4 document hangt voor een goede scan
Als ik dat met het handje doe ben ik altijd aan het fröbelen om geen scheve scan te krijgen.

Ik denk aan 10-40 euro, afhankelijk van uitvoering en gebruiksgemak

Het zou mooi zijn als het geen bouwpakket was, maar een off-the-rack oplossing

Het is bedoeld voor thuisgebruik/klein zakelijk

Deze vraag is misschien een beetje off-topic, maar ik kon geen betere thread vinden. Als iemand die weet dan verplaats ik deze post direct!
Wat heb je zelf zoal gevonden waar je vragen of twijfels bij hebt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyMertens
@Max3400: Ik gebruik Adobe Scan op mijn Google Pixel.
Het doel is het inscannen van documenten (naar PDF) die kwalitatief vergelijkbaar zijn met wat ik vroeger met mijn HP all-in-one deed. Zeker als je documenten met meerdere pagina's moet scannen is het wel fijn als je telefoon en je document steeds in dezelfde relatieve posities staan.
Het idee met het hoesje en visdraad is creatief maar precies wat ik bedoelde met bouwpakket; dat doe ik liever niet.
@Hackus: Ik heb even zitten Googlen en vond eigenlijk maar 1 oplossing die enigszins in mijn lijn was, alleen de prijs was duidelijk niet op privé/klein zakelijk geënt, de complete oplossing was rond de €400, ruim veel meer dan wat ik eraan wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
MAX3400 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:43:
En hoe scan je dan (welk pakket)? Microsoft Office Lens doet het, dacht ik, nog onder een hoek van 30 graden goed.
+1
Met de juiste software heb je imo geen standaard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Het kan niet zo moeilijk te zijn om een simpel houten/stalen framepje te maken waar je 'jaren' plezier van kan hebben en waar je even een een uurtje of 2 druk mee bent.

framepje

Met dit soort profielen heb je dat zo in elkaar gezet, heb je alleen een ijzerzaag en een schroevendraaier voor nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door BLACKfm op 10-06-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyMertens
@BLACKfm
_/-\o_ Dat is inderdaad wat ik in gedachten had: een 'houder' voor je telefoon en onder misschien een 'aanleun-steun' zodat je je A4 altijd op de juiste plek legt; bij voorkeur opvouwbaar voor opslag wanneer niet nodig.
Maar zoals ik al zei (of in ieder geval bedoelde te zeggen) ben ik niet zo handig en zou het ideaal zijn als zoiets als dit off-the-shelf te koop was.
Gat in de markt? :D

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Dat gat in de markt wordt al vervuld door all-in-one printers (dus met scanner) van een paar tientjes. Ik zie geen voordeel in het op een dergelijke 'perfecte' manier 'scannen' van documenten.

Ik verwacht dan ook niet dat zo'n bouwwerk ergens als bouwpakket te koop zou zijn, anders dan bij een hobbyist die het er bij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
BLACKfm schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:41:

Vind de scan-kwaliteit van de gemiddelde smartphone (in combinatie met een daarvoor gemaakte app) anders veel beter dan elke all-in-one die ik tot nu toe heb gebruikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Met een flexibele smartphone/tablet houder zoals deze moet het toch ook mogelijk zijn?

https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000087321606/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

BLACKfm schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:41:
Als je het handig doet maak je de klem aan de bovenkant aan je monitor vast (kantelbaar). Dat scheelt veel ruimte ten opzichte van een los ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Of zo'n scanbox, incl led verlichting, ik kan ze alleen ff niet te koop vinden.
https://www.google.com/se...AUIECgB&biw=2381&bih=1280
Pagina: 1