Welke monitor arm (Desk mount) voor Acer predator x34p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 16:57

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor arm om mijn Ultrawide beeldscherm Acer predator x34p naar achteren te krijgen.
De voet is behoorlijk groot en ik denk dit op te kunnen lossen met een monitor arm.
Omdat ik mijn bureau wel eens verplaats, wil ik een monitor arm die ik aan mijn bureau kan klemmen en niet eentje die ik tegen de muur moet monteren.

Misschien dat ik 2 losse deskmounts koop.
1 voor mijn ultrawide en 1 voor mijn 27 inch asus monitor.
Maar ik zoek voornamelijk een manier om mijn ultrawide acer predator x34p te monteren aan een monitor arm, zodat ik geen last heb van de poten die er nu onder zitten.
Geeft een cleaner look en meer ruimte op mijn bureau.
Nadeel is dat ik geen enkele monitor arm tegen kom die mijn specificaties heeft.
Gewicht en beeldscherm formaat is lastig te vinden en dus misschien dat iemand hier verder ervaring heeft ?

Wat is je budget?
Ik heb geen limiet op mijn budget, natuurlijk gewoon het beste prijs kwaliteit verhouding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In een andere topic ben ik deze tegen gekomen:
pricewatch: V7 Touch Adjust Monitor Mount
Nadeel is dat deze poot Grijs is en het liefst zoek ik een zwarte monitor arm.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar een monitor arm die niet heel ver naar achteren gaat. want dan moet ik weer veel ruimte tussen mijn bureau en muur laten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Er gaat dus een Acer predator x34p ultrawide monitor aangesloten worden en de monitor arm moet vast geklemd kunnen worden aan mijn Ikea tafelblad.
https://www.ikea.com/nl/n...ducts/80251141/#/80251358

Angelo NL / Global Cargo VTC

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
niemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
@Pykow ik zou eens kijken naar de Arctic Z1-3D.
Ik heb zelf de wall mount variant en die bevalt erg goed. Deze uitvoering kan ook een monitor van jouw formaat en gewicht aan, dus lijkt me een goede keuze. Doordat hij zo flexibel te verstellen is kan je hem altijd in een goede positie hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:43
ik heb de Z2-3D icm een AW3418 en een U2711.
De U2711 is eigenlijk iets aan de zware kant, maar op zich gaat het prima. De UWD is lichter en is geen enkel probleem.

Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://llama777.nl/PublicForWeb/20190611_214641.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
rachez schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:15:
ik heb de Z2-3D icm een AW3418 en een U2711.
De U2711 is eigenlijk iets aan de zware kant, maar op zich gaat het prima. De UWD is lichter en is geen enkel probleem.

Hier een plaatje:

[Afbeelding]
Zo iets zoek ik inderdaad. alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik haak even aan bij dit topic omdat ik opzoek ben naar een monitor arm en bijna identieke hardware / toepassing heb.

echter heb ik wat aanvullende criteria. Ik zoek een monitor arm voor mijn ultrawide met het gasveren systeem. Ik pas de monitor/ computer op verschillende manieren toe waardoor ik veel met het beeldscherm aan het heen en weer stellen ben op het moment.

graag heb ik een wat langere arm zodat ik op grotere afstand wat kan afstellen (dus ver naar voren of erg hoog van af het bureau gezien)

(indien het als vervelend wordt beschouwd dat ik op dit topic aansluit maak ik wel een eigen, in eerste instantie vind ik het zonde om meerdere bijna identieke topics te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
@ronald92 het is niet helemaal de bedoeling om je eigen zoektocht toe te voegen aan dit topic, maar de bovengenoemde opties passen ook bij jouw wensen. De Arctic systemen met gasveer werken imho erg prettig en zijn goed te verstellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wekko306 op 14-06-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb dezelfde monitor als jij hebt en ik gebruik ook een monitorstand vanwege de poten eronder.

Mijn monitor stand is een Vision Mounts VM D11 Monitorbeugel. Gekocht via bol.com
Werkt perfect aangezien ik zelf geen gewoon bureau heb maar een gamersbureau, moest ik wel een monitorstand nemen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ronald92 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:50:
Ik haak even aan bij dit topic omdat ik opzoek ben naar een monitor arm en bijna identieke hardware / toepassing heb.

echter heb ik wat aanvullende criteria. Ik zoek een monitor arm voor mijn ultrawide met het gasveren systeem. Ik pas de monitor/ computer op verschillende manieren toe waardoor ik veel met het beeldscherm aan het heen en weer stellen ben op het moment.

graag heb ik een wat langere arm zodat ik op grotere afstand wat kan afstellen (dus ver naar voren of erg hoog van af het bureau gezien)

(indien het als vervelend wordt beschouwd dat ik op dit topic aansluit maak ik wel een eigen, in eerste instantie vind ik het zonde om meerdere bijna identieke topics te maken)
Als ik eerlijk ben, spreekt mij dat ook aan.
een monitor arm waarbij ik mijn monitor arm naar achter kan zetten of naar voren kan halen.
bijvoorbeeld wanneer ik een steeringwheel aansluit aan mijn bureau, zit je wat meer naar achteren en is het fijn om het scherm dichterbij te kunnen halen. (al is het maar 15 cm naar voren)
Xtr3me4me schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:09:
Ik heb dezelfde monitor als jij hebt en ik gebruik ook een monitorstand vanwege de poten eronder.

Mijn monitor stand is een Vision Mounts VM D11 Monitorbeugel. Gekocht via bol.com
Werkt perfect aangezien ik zelf geen gewoon bureau heb maar een gamersbureau, moest ik wel een monitorstand nemen.
Mooie stand en fijn om te horen dat je exact dezelfde monitor hebt.
Geeft mij vertrouwen dat er een mooie zwarte monitor arm is die geschikt is.

Wat ik ook lastig vindt is dat ik nu 2 monitoren heb.
1x Acer Predator x34p en de Asus monitor van 27inch.
zijn dus 2 grote schermen en op foto / internet is het lastig te zien welke monitor arm genoeg gewicht kan dragen en goed naast elkaar te zetten zijn (de Asus mag natuurlijk goed schuin staan zoals op de foto in deze topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pykow schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:28:
[...]

een monitor arm waarbij ik mijn monitor arm naar achter kan zetten of naar voren kan halen.
bijvoorbeeld wanneer ik een steeringwheel aansluit aan mijn bureau, zit je wat meer naar achteren en is het fijn om het scherm dichterbij te kunnen halen. (al is het maar 15 cm naar voren)

[...]

zijn dus 2 grote schermen en op foto / internet is het lastig te zien welke monitor arm genoeg gewicht kan dragen en goed naast elkaar te zetten zijn (de Asus mag natuurlijk goed schuin staan zoals op de foto in deze topic)
Vision mount heeft verschillende soorten en voor verschillende grootte. Als het goed is kun je dat zien op de website.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:28:
[...]

[...]

Ik heb ook de "sim rig" die ik aanschuift bij het bureau en zo aan het racen ben.. Makkelijkste kwa ruimte en het aansluiten van hardware zonder dat je je hardware voor 1 doel kan gebruiken (dus alleen voor racen of alleen desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Vision mount heeft verschillende soorten en voor verschillende grootte. Als het goed is kun je dat zien op de website.
1 gekocht en helaas was het gewicht te zwaar.
Had verkeerd gelezen.
Het leek goed te gaan en toen keek ik naar mijn tafel en heb een hele deuk erin gemaakt. Te strak aangedraaid en toch te zwaar geweest.
was vision met 2 armen.

Bedankt voor het helpen.
Ga nu kijken voor een diepere blad of een steviger stand.
Een ervaring rijker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orogima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:32
Dag Pykow

Heb je een oplossing hiervoor gevonden? Ik zit ook met een x34p en een 2e scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Orogima schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:47:
Dag Pykow

Heb je een oplossing hiervoor gevonden? Ik zit ook met een x34p en een 2e scherm.
Helaas niet en gebruik momenteel alleen de widescreen nog.
Staat nog wel op mijn todo lijst om mijn monitor op te hagen, maar dan voor 1 monitor en geen dubbel, zodat ik geen last meer heb van de poot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orogima
Deze ziet er mogelijk een oplossing uit.

Dual arm:
pricewatch: V7 Dual Monitor Mount Professional Touch Adjust

Single arm:
https://tweakers.net/pricewatch/1310032/v7-monitor-mount-professional-touch-adjust.html

[ Voor 33% gewijzigd door Orogima op 20-09-2019 21:49 ]

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geweldig topic!
Ik zit of zat met exact dezelfde vraag maar dan voor de AW3418DW.

Ik heb zojuist de single arm besteld die @Orogima hierboven heeft geplaatst.
Ben benieuwd. Voor die paar tientjes heb ik niet echt een miskoop denk ik en anders weet ik er wel een andere monitor om voor te gebruiken.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
bierschuit schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:10:
Geweldig topic!
Ik zit of zat met exact dezelfde vraag maar dan voor de AW3418DW.

Ik heb zojuist de single arm besteld die @Orogima hierboven heeft geplaatst.
Ben benieuwd. Voor die paar tientjes heb ik niet echt een miskoop denk ik en anders weet ik er wel een andere monitor om voor te gebruiken.
Ik lees graag je ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
@Pykow
Ik krijg hem dinsdag a.s. binnen. Ik zal een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik lees ook effe mee, de arm die ik uiteindelijk heb gekocht past niet helemaal lekker omdat de VESA mount op de Acer wat vreemd is. Hoor graag je ervaringen met deze arm...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
@Pykow @Sp33dFr34k
Zojuist geprobeerd te installeren. De arm is van goede kwaliteit, het is netjes afgewerkt in mat zwart, compleet geleverd met 2 inbus sleutels, extra mounting kit om op een ondergrond te bevestigen dmv een boorgat in plaats van aan de rand van een bureau/vlak object, alle scharnierpunten van de arm zijn vast te zetten met zogenaamde pitboutjes en er is wat ruimte voor kabelmanagement. Maar goed...

Alhoewel 8kg is toegelaten is dit eigenlijk veel te licht uitgevoerd voor onze 34 incher. De arm zelf is niets mis mee, maar een 34" ultrawide is gewoonweg te groot.
De arm die het scherm op hoogte moet houden is verstelbaar en heb ik op de zwaarste stand moeten schroeven dan wil het nét! Dan houdt hij hem in de lucht.
De zwenking van op en neer (tilt?) laat het eigenlijk afhangen, met alle kracht het scharnierpunt proberen te klemmen maar het beeldscherm zakt gewoon. Alsof hij z'n koppie laat hangen. Ik heb de mount er weer afgehaald en het scherm staat terug op zijn pootjes.

Ik denk dat de arm op z'n minst een moet zijn die 14kg kan dragen, genoeg overhead voor deze grootte cq gewicht. Het is jammer en heb er ook wel rekening mee gehouden dat het net niet zou zijn maar toch had ik een stille hoop dat het wel zou meevallen.
Met het merk en de uitvoering an sich is niets mis mee en dat wil ik toch nog wel even benadrukken. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
bierschuit schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:50:
@Pykow @Sp33dFr34k
Zojuist geprobeerd te installeren. De arm is van goede kwaliteit, het is netjes afgewerkt in mat zwart, compleet geleverd met 2 inbus sleutels, extra mounting kit om op een ondergrond te bevestigen dmv een boorgat in plaats van aan de rand van een bureau/vlak object, alle scharnierpunten van de arm zijn vast te zetten met zogenaamde pitboutjes en er is wat ruimte voor kabelmanagement. Maar goed...

Alhoewel 8kg is toegelaten is dit eigenlijk veel te licht uitgevoerd voor onze 34 incher. De arm zelf is niets mis mee, maar een 34" ultrawide is gewoonweg te groot.
De arm die het scherm op hoogte moet houden is verstelbaar en heb ik op de zwaarste stand moeten schroeven dan wil het nét! Dan houdt hij hem in de lucht.
De zwenking van op en neer (tilt?) laat het eigenlijk afhangen, met alle kracht het scharnierpunt proberen te klemmen maar het beeldscherm zakt gewoon. Alsof hij z'n koppie laat hangen. Ik heb de mount er weer afgehaald en het scherm staat terug op zijn pootjes.

Ik denk dat de arm op z'n minst een moet zijn die 14kg kan dragen, genoeg overhead voor deze grootte cq gewicht. Het is jammer en heb er ook wel rekening mee gehouden dat het net niet zou zijn maar toch had ik een stille hoop dat het wel zou meevallen.
Met het merk en de uitvoering an sich is niets mis mee en dat wil ik toch nog wel even benadrukken. Jammer maar helaas.
bedankt voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orogima
@bierschuit @Pykow @Sp33dFr34k

Jammer dat mijn voorgestelde arm niet goed werkt.
Ik zal eind deze maand deze arm bestellen:
https://www.amazon.de/dp/B07RQKTYFN/

Er is ook een 1 arm versie. Ik kan deze ook bestellen en testen als jullie dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Nog iemand een monitor arm gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pykow schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:51:
Nog iemand een monitor arm gevonden ?
Ergotron LX, de perfecte arm tot nu toe. Houdt het makkelijk qua gewicht en de arm is superdegelijk. Mounting ook top met de X34P.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:20:
[...]

Ergotron LX, de perfecte arm tot nu toe. Houdt het makkelijk qua gewicht en de arm is superdegelijk. Mounting ook top met de X34P.
Toevallig ook foto hoe dat eruit ziet ?

Pagina: 1