Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flyjules
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 21:35
Hallo allemaal, ik heb mij zo goed mogelijk ingelezen, maar het blijft een doolhof voor mij. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn setup: Samsung Q8 (2018), LG SK10Y soundbar, Seagate 2 tb HD.

Ik heb een Samsung Q8 uit 2018. Op deze tv wil ik backups af gaan spelen. Mijn vriendin heeft een flink aantal op een harde schijf staan. Nu hebben de meeste als audio codec DTS, mijn televisie ondersteunt dit niet.

Als ik nu de harde schijf bij mijn tv inplug, dan heb ik dus wel beeld, maar geen geluid? Of kan de Samsung mediaplayer dit transcoden?

Alternatief is Plex, dan plug ik de harde schijf in op mijn i5 laptop uit 2016 en stream ik het over het lokale netwerk naar de tv. Plex zorgt er dan voor dat DTS naar een ander geluid wordt omgezet? Mijn televisie ondersteunt Dolby digital Plus, betekent dit dat Plex het omzet naar dit formaat en ik die kwaliteit kan verwachten?

Alternatief 2 is een Apple tv kopen. Deze ondersteunt dan weer Dolby Atmos, hetgeen mijn soundbar ook ondersteunt. dus stel dat ik een file heb met Dolby Atmos Dan speelt die Dolby Atmos af, mits ik een externe speler in de soundbar plug. Mocht ik het via de tv doen, dan wordt Dolby Atmos automatisch Dolby digital Plus omdat dit de tv ondersteunt?

En zo zijn er nog meerdere alternatieven, Chromecast 4k, Nvidia shield etc.

Mijn wens is de optimale beeldkwaliteit en optimale audio (minimaal Dolby digital Plus). Welk scenario is dan het meest gunstig voor mij? Wat zijn jullie ervaringen. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je soundbar en TV doen toch ARC? Dan ben je er toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• flyjules
Ja dan moet ik dus een mediaplayer in de soundbar pluggen. Maar welke? Het liefst stop ik gewoon de harde schijf middels USB in de tv, maar dan heb ik geen DTS, wellicht zijn daar ook workarounds voor?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Huh?

Ik mis even hoe je van de techniek ARC ineens komt op een mediaplayer in je soundbar pluggen moet.

Maar, praktisch gedacht; waarom geen mediaplayer aanschaffen, daar je HDD aanhangen en gaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• flyjules
Omdat mijn televisie geen DTS support. Mijn soundbar wel, dus moet de bron in de soundbar geplugged worden. Waar de soundbar het beeld dan weer naar de tv stuurt.

Welke mediaplayer is dan het meest geschikt? Meeste audio en film formaten die ondersteunt worden.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 16:23
Ik maak uit je TS op dat je het nog niet hebt geprobeerd. Misschien moet je het eerst even proberen..?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1