Probleem met extra monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 23:26
Mijn vraag
Ik maak al een aantal weken gebruik van 3 monitoren. 1 is aangesloten met DisplayPort de ander met hdmi en de 3e met hdmi->usb-c. Dit allemaal op mijn RTX 2070 van msi. Dit werkte prima, tot ik zojuist mijn pc aan zette en mijn scherm waar convertor(hdmi->usb-c) tussen zit geen beeld geeft.

Rechts onder in beeld de melding:
Display connection might ben limited.
Make sure the displayport device you're connecting to is supported by your pc.

De twee schermen zonder de adapter/convertor er tussen werken prima.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI RTX 2070
Trust HDMI->usb-c adapter

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd mijn andere scherm die met HDMI aangesloten is via de adapter aan te sluiten op USB-c maar dit zorgt voor hetzelfde probleem. Gister werkte alles nog. Opnieuw opstarten brengt er ook geen verandering in. Ik heb al een rollback op de drivers van mijn videokaart gedaan en geprobeerd in windows te trouble shooten op hardware. Maar niet wil werken.
...

Ik hoop dat jullie hier het antwoord op weten, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Welke monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
De monitoren:
LG 27MP48HQ (montiror die via adapter is/was aangesloten)
LG 29WK500 (aangesloten met HDMI kabel)
MSI Optix MPG27CQ (main monitor, aangesloten met displayport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Ik heb zojuist 3x mijn gpu driver een backroll gegeven en de nieuwste update opnieuw gedaan. vervolgens de schermen weer aangesloten en het lijkt voor nu weer te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarom sluit je die monitor niet aan met een DP>HDMI kabel? Is mi betrouwbaarder dan via USB-C. Aansluiten op het moederbord is ook nog een optie mits je een cpu met igpu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Omdat ik mijn nieuwe scherm binnen kreeg met een HDMI aansluiting en een hdmi kabel erbij. Deze converter had ik liggen dus heb ik gebruikt. Nu komt echter het zelfde probleem weer voor. en krijg ik ook de zelfde melding. Uiteraard kan ik het scherm anders aansluiten als dit echt nodig is maar ik los dit probleem liever op met hetgeen wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Het probleem zit hem zonder twijfel in de converter want zodra ik deze inplug zonder een scherm er aan krijg ik dezelfde melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De producten van Trust zijn meestal niet te vertrouwen. Alles wat ik van Trust heb gekocht is binnen een maand kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Ja ik heb het ook niet zo met trust om heel eerlijk te zijn, alleen deze leek wel te werken en de andere converters waren echt een stuk duurder dus wilde het toch een kans geven. maar blijkbaar toch in mijn vingers gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Niet online
Hetzelfde had ik met een muis die ik kocht. De twee knopjes aan de zijkant gingen kapot en daarna ook het scrollwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Yeah.. balen. en wat voor kabel zou je wel aanraden? Mijn videokaart heeft nog een DP slot. het scherm heeft een vga/dvi/hdmi aansluiting. Het word alleen gebruikt als zijscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welk moederbord en cpu heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Niet online
Ik zou een adapter van Ewent proberen. Deze zijn niet duur en ik heb er zelf nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanz
Ryzen 5 2600 op een Gigabyte x470 aorus ultra gaming
Pagina: 1