MacBook is warm en maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosME
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-12-2023
Mijn macbook maakt sinds een aantal weken (ongeveer een paar minuten na opstarten) een herrie en wordt erg warm. Zowel de onderkant als het toetsenbord. Ik gebruik de macbook gewoon aan tafel.
Weet iemand waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik hem in principe voor mijn opleiding en dit zijn alleen wordbestandjes en het gebruik van safari en chrome.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Als je op het laadicoontje klikt dan geeft hij aan welke applicatie veel stroom verbruikt. Hier al naar gekeken?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:46
uit welk jaar komt de macbook? en welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosME
Niet geheel onbelangrijk inderdaad...
Het is de macbook air 2017 en ik heb hem vorig jaar aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosME
LED-Maniak schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:53:
Als je op het laadicoontje klikt dan geeft hij aan welke applicatie veel stroom verbruikt. Hier al naar gekeken?
Dat wist ik niet dat dat kon! ;) er staat dat Chrome veel energie verbruikt.
Is dat dan zo'n stroomvreter? Chrome staat er al een hele tijd op maar het probleem is er sinds een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Chrome kan erg veel CPU gebruiken, en dus veel batterij vreten en je machine heet maken. Wel apart dat het in de afgelopen weken opeens slecht geworden is.

Probeer anders een MacsFanControl te installeren en kijken of het daarmee beter is. Ik heb die op CPU proximity staan en dan begint de ventilator op 50 graden en staat op 85 graden op max. Veel stiller en koeler zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Probeer anders ook een SMC reset te doen:
https://support.apple.com/en-us/HT201295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gargantua
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-02 09:21
Let er ook op dat de fans ruimte genoeg hebben aan de achterkant, die gaten niet blokkeren dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosME
Nou je gelooft het of niet… ik heb Chrome gewoon eens verwijderd om te kijken of het effect geeft, omdat hij bij die accucheck aan gaf dat het Chrome was….

Een minuut dat ik hem had verwijderd werd het blazen minder en koelde het toetsenbord al af!!
Het kan toeval zijn maar dat zou wel heel toevallig zijn!
Chrome heeft er echt al veel langer opgestaan dus het blijft raar….
Ik hou het even in de gaten maar het zou super zijn als dit alleen de oorzaak was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

Shunt

Boe

RoosME schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:17:
Nou je gelooft het of niet… ik heb Chrome gewoon eens verwijderd om te kijken of het effect geeft, omdat hij bij die accucheck aan gaf dat het Chrome was….

Een minuut dat ik hem had verwijderd werd het blazen minder en koelde het toetsenbord al af!!
Het kan toeval zijn maar dat zou wel heel toevallig zijn!
Chrome heeft er echt al veel langer opgestaan dus het blijft raar….
Ik hou het even in de gaten maar het zou super zijn als dit alleen de oorzaak was...
Let vooral ook op wat voor sites je open hebt staan met. Chrome zo zijn / waren er sites die i.p.v. ads je laptop / computer berekeningen laat doen voor bvb bitcoin mining.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Safari op MacOS blijft de meest energie zuinige browser doordat het helemaal geoptimaliseerd is.

Beter optimalisatie = meer per CPU cycle = minder warmte ontwikkeling :)

Je batterij gaat een stuk langer mee als je Safari gebruikt ipv Chrome of FireFox.
Pagina: 1