Vraag:
Hoe een Tomos quadro bromfiets motor permanent onklaar te maken?
Liefst zo eenvoudig mogelijk!
Achtergrond:
Ik heb al een paar jaar een oude Tomos quadro in de schuur staan die ik misschien wel zou kunnen verkopen voor een paar euro maar gezien de hoeveelheid fijnstof en andere troep die dat ding uitstoot wil ik 'm afvoeren en zorgen dat hij niet terug de weg op komt.
Zag via Scooter Recycling Nederland dat je dat ding bij inleverpunten kwijt kan maar las ook dat hij dan niet met zekerheid gesloopt wordt:
Hoe een Tomos quadro bromfiets motor permanent onklaar te maken?
Liefst zo eenvoudig mogelijk!
Achtergrond:
Ik heb al een paar jaar een oude Tomos quadro in de schuur staan die ik misschien wel zou kunnen verkopen voor een paar euro maar gezien de hoeveelheid fijnstof en andere troep die dat ding uitstoot wil ik 'm afvoeren en zorgen dat hij niet terug de weg op komt.
Zag via Scooter Recycling Nederland dat je dat ding bij inleverpunten kwijt kan maar las ook dat hij dan niet met zekerheid gesloopt wordt:
Weet niet of ze met recyclen één bromfiets uit meerdere samenstellen bedoelen of echt omsmelten van het metaal maar om er zeker van te zijn wil ik de motor dus permanent slopenEen nieuw leven voor oude scooteronderdelen
Op deze manier wordt het overgrote deel van het voertuig gerecycled en kunnen veel materialen worden hergebruikt. Wat veel mensen bijvoorbeeld niet weten, is dat oude materialen uit de brom- of snorfiets vaak een tweede leven krijgen.
Bron: http://www.scooterrecycli...e-oude-brom-of-snorfiets/