Outlook incl. meerdere accounts overzetten naar nieuwe PC.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinbarry
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2024
Is het mogelijk om een Outlook 2016 installatie over te zetten naar een nieuwe/andere PC, of nieuwe installatie op een manier die echt altijd werkt?

Ik weet dat ik PST bestanden kan kopiëren, backuppen e.d. Maar op de een of andere manier krijg ik het nooit 1-op-1 precies hetzelfde overgezet zoals het was.

Ik heb Outlook 2016 met meerdere accounts (3 emailadressen met 3 POP accounts) die verschillende PST bestanden gebruiken.

Ik heb al op verschillende websites gezocht, maar overal zie ik hetzelfde:

1. Backup maken met export
2. Nieuwe installatie doen
3. Account opnieuw instellen en koppellen aan PST backups

Al bij stap 1 gaat het fout. De gekoppelde PST's zijn in totaal bijna 20gb. En als ik een export doe is de backup.pst slechts 6,5 Gb? Dus volgens mij maakt Outlook alleen een backup van het hoofdbestand?

Is het inmiddels niet mogelijk om een complete backup te maken van alles precies zoals ik het nu heb draaien en dat terug te zetten? (liefst zonder 3rd party software (als die al bestaat)).

Ik heb allerlei dingen geprobeerd in het verleden, maar het is altijd een gek#t :X

Kan iemand mij helpen? :) 8)

Beste antwoord (via pinbarry op 10-06-2019 17:54)

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
pinbarry schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:43:
De mails zelf backuppen is het probleem niet.

De vraag is of het niet mogelijk is om álles in 1x te backuppen inclusief accountinformatie e.d.

Ik denk dat het niet kan. Oplossing is gebruik maken van Office 365 met een IMAP account denk ik.
Accountinformatie is inderdaad niet te backuppen. Serverinformatie/gebruikersnamen/passwords moeten in alle gevallen opnieuw opgegeven worden.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op tekst valt iig nog aardig wat compressie te behalen

waarom backups als je gewoon de pst zelf kan gebruiken ?

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 10-06-2019 12:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Gebruik Mailstore. Installeer het portable op een USB-stick, maak op de oude pc een een export, en op de nieuwe een import. En je hebt dan gegarandeerd alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinbarry
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2024

De vraag is of het niet mogelijk is om álles in 1x te backuppen inclusief accountinformatie e.d.

Ik denk dat het niet kan. Oplossing is gebruik maken van Office 365 met een IMAP account denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
pinbarry schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:43:

Accountinformatie is inderdaad niet te backuppen. Serverinformatie/gebruikersnamen/passwords moeten in alle gevallen opnieuw opgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Oekiejoekie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Die instelling kun je wel backuppen ;).. Alleen het wachtwoord zul je opnieuw moeten invoeren.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1